Magnetron gedeelte van combi-oven Bosch hme 84 werkt niet

Ben wat dom bezig geweest. Mijn vrouw wou de ovendeur open hebben bij de instelling van de hete oven. Niet bij nagedacht dat dit levensgevaarlijk kon bij de magnetron. Maar afijn, ik dacht slim te zijn door een ijzeren plaatje in 1 van de deurpinnen (dat zijn er 2) te schuiven.

Daarna deed de magnetron niets meer, ook het licht brandt niet.

Nu las ik ergens dat het mischien de 10 amp zekering kon zijn die dan kapot is. Maar ik ben nogal een leek hier en nadat ik hem open heb gemaakt zie ik nergens waar die zekering zit.

Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van dat het inderdaad de zekering kapot is, of moet ik aan een ingrijpende reparatie denken.

Snicky

Zoals je zelf schrijft ben je leek op dit gebied !
Ik kan je dan ook maar een advies geven en blijf er vanaf want als je niet weet wat je doet zijn magnetrons levens gevaarlijke apparaten.

M.v.g. Frits.

dat krijg je ook als er 1 van de klauwen afbreekt bij een magnetron .

als je het ding open haalt , zit er achterop de knoppen aan de voorkant een printplaat . hier zit vaak een glaszekering van 1,2 of 1,6 amp die eruit ligt . deze vervangen en geen dingen in die sloten meer steken en hij werkt weer.

blijf wel van de trafo af die onderin zit , die voert gevaarlijke spanning ! pas met de kap erop weer gebruiken .

Testman, bedankt voor deze nuttige info. Hier heb ik wat aan.
Alleen als de bovenkap er af heb zie ik de onderdelen als op de fotos, waarbij links nog gemonteerd is en de rechter los gemaakt is van de frame.

Moet je zo'n unit dan geheel vervangen?

http://www.uploadarchief.net/files/download/linkerkant%20waar%20de%20klauw%20invalt.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/rechterkant%20waar%20de%20klauw%20invalt.jpg

, nee achter de toetsen van de magnetron zit een printplaat en daar zit de zekering op . deze schakelunits zijn wrs niet stuk.