Deze condensdroger gaat helemaal niet meer aan. Na aanzetten van de droger gebeurt er dit:
- Er klinken een paar tikjes (van de schakelaar of één van de 3 relais)
- De motor bromt (het heeft geen nut op dit moment een draai aan de trommel te geven; deze gaat niet draaien)
- Er klinkt nog een tikje
- Daarna gaan de twee relais die eerder verbrand waren "om"; er zijn twee vonkjes te zien.
Vervolgens gebeurt er niets, en begint de cyclus van voor af aan. Dat gaat een paar keer door, tot de machine het opgeeft (piepjes en knipperlichtjes).
Het enige wat helpt is tijdens het brommen van de motor een tik geven op de print (of aansluitingen ervan). Dan gaat het ding aan.
Wat ik dus vermoed is dat de motor te weinig stroom krijgt, door een slecht contact of verbrand relais. Maar omdat die al vervangen zijn zonder resultaat denk ik niet dat dat het is.
Zou het ook de schakelknop kunnen zijn? Dan is het einde verhaal denk ik. Ik heb al meerdere programma's/standen geprobeerd maar er is geen verschil.
De aansluitingen heb ik al losgehad en behandeld met contactspray.
Op een ander forum heb ik e.e.a. ook al neergezet, men houdt het daar op de condensator maar ik denk dat het ook iets anders kan zijn:
http://www.klusidee.nl/Forum/viewtopic.php?p=412828
Iemand nog een idee?
Op dit moment kan ik natuurlijk niet verder met de droger, en ik wil toch graag actie ondernemen. Ook vind ik het zonde weer onderdelen te bestellen (al is het maar voor een euro of 12, nl een condensator plus verzendkosten) als het iets anders is.
Als je op de module tikt gaat hij wel aan, dan heb je volgens mij nog altijd slechte contacten op je module, de condensator kan defect zijn maar dan draait die ook niet na een tik, maar als je droger een reverse mode heeft, heb je twee relais, een voor de normale draairichting en een voor de omgekeerde draairichting om de was even los te gooien omdat die anders op een bol blijft zitten en alleen de buitenkant droogt, module nakijken op slechte contacten, ook de aasluitstekkers nazien op slechte contacten.
Trafootje niet los op de print?? Check toch print op los cotact met de loep of controleer stekkerverbindingen
Bedankt voor de tip. De hoofdverdachten zijn nu wat mij betreft de stekkers.
Contacten op de print zijn al doorgesoldeerd.