Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje: als ik m'n versterker aanzet, dan klappert er een relais. Heb er al het een en ander over opgezocht, nl hierzo:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-185-2471.html

Ik dan ook de schema's gedownload, maar de transistoren waarvan sprake vind ik er niet op terug.
Weet er iemand waar te zoeken, of nog beter, iemand met een mogelijke oplossing?

Alvast hartelijk bedankt.

Ik ga er mij de volgende dagen eens aanzetten. Heeft er iemand misschien ervaring met slechte contacten of veel voorkomende fouten bij Kenwood versterkers?

Ik hou jullie op de hoogte.

ik ken deze amp , had wel wat losse verbindingen op de print met de eindtrappen . begin eens met nasolderen . loopt de tuner nog niet van de zender?

Hallo,

heb hem eens opengesmeten en bleek dat er redelijk wat elco's lek (en zwart) waren. Vervangen dus, maar bleek er toch nog een ander ambetant klein rottig elcootje te zitten in het voedingsgedeelte dat uieindelijk de oorzaak bleek te zijn.

Ik kan nu verder repareren, want de verlichting blijkt ook niet te werken. Kan me moeilijk voorstellen dat alle tunerlampjes allemaal ineens kapot zijn...

Ook wel raar is dat het schema dat ik gevonden heb op eserviceinfo een schema blijkt te zijn van de vernieuwde versie van de kr-4050.. Het oude schema nog steeds niet gevonden..

Tot later

je hebt zelf de kr-a4050 maar de kr-4050 is een vintage model uit de 70's nog . deze heeft nog gloeilampjes in het front zitten .

de jouwe is uit de 90's en kan dat ook nog hebben , maar dan wel kleinere lampjes . ze zitten vaker in serie , dus 1 stuk en alles werkt niet meer. zeker nu je het ding open hebt gaan ze sneller stuk door het bewegen steeds . zolang de amp in een kast staat 20 jaar is er niks aan de hand.

Hoi testman,

de mijne is wel degelijk het vintagemodel hoor. Zitten hierbij de gloeilampjes ook in serie denk je?

Groetjes

nee ,daar zullen het nog wel lampjes zijn met een eigen spanning die van de transfo komt. vaak zat daar een 8v wikkeling op voor de lampjes. overigens klopt je topic titel niet , je hebt de kr-4050 , niet de kr-a4050 die 20 jaar jonger is.

de kans dat ze stuk zijn door het bewegen is er wel nog....

Idd, moet KR-4050 zijn.

Ga vanavond verder kijken,

groetjes

Hoihoi,

heb gisteren geen tijd gehad, maar toch nog een vraagje nu ik op het werk ben: zijn die lampjes met een schroefaansluiting(zoals bv E10) of een bajonetverbinding (zoals een BA15S)?
Weet er iemand dit misschien toevallig, dan kan ik dit preventief al meenemen.

Groetjes

e10 of ba9 was vaak bij philips . de jappen gebruikten meestal lampjes met vaste draadjes in een rubber sokje wat aan het chassis zat.