iemand die deze combi werkend heeft?
dus een UB 5.72 op W7 64 bit?
ik krijg het niet aan de praat.
Zijn er anders welicht andere alternatieven voor een GOED pcb pakket
ik vind altium designer tikje prijzig (lees voor wat ik ermee doe onbetaalbaar) of Cadstar, wat ook niet echt goedkoop is.
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
acro: kun je me daar iets meer over vertellen??
geeft idd aan geen dongle gevonden
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (28%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Oeps,
Aladdin (maker van de dongle) is nu Safenet geworden. Je kunt daar kijken naar een geschikte driver.
(Afhankelijk van type dongle, kan HASP-3, HASP-4 of een NetHASP zijn...)
http://www3.safenet-inc.com/support/hasp.aspx
Grappig, ik ben daar toevallig gister en eergister mee bezig geweest. Met precies dezelfde configuratie.
Kreeg het niet goed werkend. Ik kon in ulticap wel schema's bekijken en veranderen maar ik kon geen netlist aanmaken. Waarom niet? Omdat simpelweg de buttons niet meer aanwezig waren!
Heb dus maar een oude P4 3GHz met XPSP3 ingericht als dedicated UB 5.72 machine. Werkt als een tierelier.
Sowieso werkt UB 5.72 perfect. Ik werk al een jaar of 12 met volle tevredenheid met UB. Kan ermee lezen en schrijven. Ik maak er zelfs SHF printjes mee.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Arco
Special Member
maar idd ik kon ook geen netlist maken nu. Ik ben op zoek naar alternatieven.
Werkt normaal via het menu ook niet? (Files -> Export -> Ultiboard Netlist)
Kun je de button niet toevoegen door op de buttonbar de rechtermuisknop te drukken en dan 'Customize'?
Of misschien staat er een buttonbar uit? (Vinkje in rechtermuisknop menu)
geen mogelijkheid arco, ik heb het al compleet laten varen en was met designspark aan het werk, voor 1 print ging dat prima, maar de 2e print vereist in het schema een bus die er niet in zit.
wellicht ga ik nu cadstar aanschaffen of nog wat andere paketten bekijken, maar eerste dagen even van mijn kersverse dochter genieten... dus ben paar dagen onbereikbaar
Op 2 augustus 2011 02:25:51 schreef Arco:
[...]
Werkt normaal via het menu ook niet? (Files -> Export -> Ultiboard Netlist)
Kun je de button niet toevoegen door op de buttonbar de rechtermuisknop te drukken en dan 'Customize'?
Of misschien staat er een buttonbar uit? (Vinkje in rechtermuisknop menu)
Met geen mogelijkheid. Ik ben ook vanalles aan het proberen geweest zonder resultaat.
Lang leve Windows XP 
Arco
Special Member
Het kan zijn dat je Ultiboard in de XP compatibility mode moet uitvoeren.
(Kan alleen met Windows 7 Professional of Windows 7 Ultimate, niet met Windows 7 Home/Premium)
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Wat was het originele O/S waar die versie van UB op draaide?
Misschien heb ik nog wel een truuk.
[Bericht gewijzigd door henri62 op (24%)]
Arco
Special Member
EricP
mét CE
Je zit natuurlijk met die dongle. Maar eh... als je daar een 'oplossing' voor hebt... Krijg je een NT image (XP image zo je wilt) binnen VMware aan de gang? Brakke oplossing, maar ja...
Arco
Special Member
Tja,
Dan houdt het zo'n beetje op.
Professional/Ultimate hebben een complete XP professional engine dus zou moeten werken.
(Home/Premium heeft geen 'echte' XP emulatie). Kan ook aan de 64 bit liggen, daarom houd ik me altijd bij 32 bit...
(64 bit heeft alleen voordelen voor gamers/high end video, en meestal nadelen voor de rest...)
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Probeer dit eens:
Microsoft virtual PC installeren, zoiets als VMWARE, maar aanzienlijk "lichter".
Daarin installeer je het addon pack om je host drives te kunnen sharen. Even de doc erop naslaan hoe het precies ook al weer moet. De totale disk image zal ongeveer 350MB.
In die W98 installatie kun je een share van je host O/S op een drive mappen zodat je met je software erbij kunt.
Op XP met zo'n vm-constructie werkt de LPT port gegarandeerd via direct I/O dat heb ik zelf geprobeerd.
Verder valt het reuze mee, draait prima.
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
Ik heb ultiboard 5.72 geinstalleerd op windows 7 32bit maar dat werkt (gelukkig) gewoon goed....
dus het ligt echt aan het 64 bit verhaal?
Arco
Special Member
Ik ben nu ook overgegaan op Windows 7 Ultimate/32 bit, en Ultiboard werkt hier ook als een zonnetje... 
henri62
Ik ben net aan een laptop begonnen met W8, wat een ramp zeg!
Kon niks anders meer kopen.
Ik ben benieuwd wat daar nog allemaal van mijn favoriete tools op draait.
@Arco onder: Als het helemaal niks wordt kan ik er nog altijd FreeBSD op zetten met virtualbox en daar XP in draaien.
[Bericht gewijzigd door henri62 op (27%)]
Arco
Special Member
Tja,
Daarom heet het ook W(acht), ik wacht voorlopig nog, heb geen dolgelukkige gebruikers gesproken tot nu toe... 
Kon wel eens in de categorie samen met Windows ME en Vista gaan vallen...
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
het schijnt dat de versie met een dongel niet wil werken op Win7 64 bits...
de versie met een kode doet het wel gewoon....