Hey,
Ik heb zonet de oude muziekinstallatie van mijn ouders overgenomen, maar wanneer ik deze op een hoger volume (op 1/3e ongeveer) zet, hoor ik een klein klikje en slaat het geluid af.
Van zodra ik het volume terug lager zet komt het geluid terug.
Aangezien ik hier nieuw ben, en dus een volledige leek ben op het gebied van elektronica zal ik gewoon alles meedelen wat er op de versterker en speakers vermeld staat.
- De versterker is een Yamaha RX-S70 (onderdeel van de installatie Yamaha CC70W) met 230 volt, 50Hz, 150 watt met speakeroutput 6 Ohm min/speaker.
- De speakers zijn 2 Bose 171 speakers,6 Ohm, IEC power rating: 50W/CH compatible with receivers rated 10-80W/CH.
Hoe kan ik dit oplossen?
P.S.: nogmaals ik ben volledig nieuw in op het gebied van elektronica, dus gelieve constuctieve behulpzame antwoorden te geven in eenvoudige termen 
Groeten en alvast bedankt!
Matthias
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Heb je spullen zoals een multimeter, scoop, soldeerbout ed ?
Ken je de diverse componenten, weerstand, condensator, transistor ?
Zo nee, dan hoef je er niet eens aan te beginnen en maak je waarschijnlijk meer stuk dan goed.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het klinkt alsof je de beide speakers op 1 kanaal hebt zitten , dus ipv 1 box op links en 1 op rechts alles op links hebt zitten . door de te lage impedantie gaat de versterker in protectie.
Er zit weldegelijk 1 speaker op links en een op rechts, dus daar zit het probleem al niet... Hoe kan ik me ervan verzekeren dat er geen kortsluiting is?
En neen ik heb geen multimeter scoop en soldeerbout, maar wil me gerust een beetje meer hierin verdiepen en deze zaken aanschaffen indien het dan opgelost zou zijn...
Probeer eens de speakers in serie te zetten op 1 kanaal, dus alleen op links of rechts, en kijk dan eens of hij het wel blijft doen.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
wat heb je voor een bron aangesloten ? als je een cd speler op de phono ingang hebt aangesloten dan overstuur je het ding en gaat deze plat.
het is een setje uit ~1998 dus door het vervoer kan er ook wel wat los zijn gaan zitten in de solderingen .meestal vermogensweerstanden of componenten op het koelblok .
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Indien je een CD speler op de phono ingang zou zetten gaat het niet veel tot niets harder, het vervormd alleen extreem. Koppel eens alle speakers los en kijk eens of de boel nog steeds uitvalt (klik relais).
mr flip
Je hebt werkpaarden en je hebt luxepaarden, maar ik ben een luipaard
Kijk je speaker kabels na, en dan vooral op kleine koper haartjes die tegen elkaar kunnen komen.
Net voordat je de max overschrijd, vervormd het geluid dan?
Zoniet vervang maar de elcotjes rond het speaker relais.
(Dc protect word te vroeg getriggerd)
Als hij dan nog weigert heb je idd kennis van zaken en meetinstrumenten nodig, en schema zou ook geen overbodige luxe zijn.
Ik hoop dat het lukt, je moet ergens beginnen 
suc6
[Bericht gewijzigd door mr flip op (11%)]
Oké heb zonet de speakers afgekoppeld, en ook dan wanneer het volume een bepaald punt overschrijdt hoor ik nog steeds een klik.
Ook het geluid vervormd niet, dus zou dan zoals gesuggereerd de elcos rond het speaker relais te vervangen mijn probleem oplossen?
Zoja, hoe begin ik hieraan, hoe weet ik exact welke elcos te vervangen, wat heb ik nodig voor gereedschap e.d.? Of heb ik net door deze vragen te stellen bewezen dat het een volledig hopeloze zaak is
?
Allesinds al erg bedankt voor de reeds geboden hulp