Hey,
Ik heb zonet de oude muziekinstallatie van mijn ouders overgenomen, maar wanneer ik deze op een hoger volume (op 1/3e ongeveer) zet, hoor ik een klein klikje en slaat het geluid af.
Van zodra ik het volume terug lager zet komt het geluid terug.
Aangezien ik hier nieuw ben, en dus een volledige leek ben op het gebied van elektronica zal ik gewoon alles meedelen wat er op de versterker en speakers vermeld staat.
- De versterker is een Yamaha RX-S70 (onderdeel van de installatie Yamaha CC70W) met 230 volt, 50Hz, 150 watt met speakeroutput 6 Ohm min/speaker.
- De speakers zijn 2 Bose 171 speakers,6 Ohm, IEC power rating: 50W/CH compatible with receivers rated 10-80W/CH.
Hoe kan ik dit oplossen?
P.S.: nogmaals ik ben volledig nieuw in op het gebied van elektronica, dus gelieve constuctieve behulpzame antwoorden te geven in eenvoudige termen 
Groeten en alvast bedankt!
Matthias
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Heb je spullen zoals een multimeter, scoop, soldeerbout ed ?
Ken je de diverse componenten, weerstand, condensator, transistor ?
Zo nee, dan hoef je er niet eens aan te beginnen en maak je waarschijnlijk meer stuk dan goed.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het klinkt alsof je de beide speakers op 1 kanaal hebt zitten , dus ipv 1 box op links en 1 op rechts alles op links hebt zitten . door de te lage impedantie gaat de versterker in protectie.
Er zit weldegelijk 1 speaker op links en een op rechts, dus daar zit het probleem al niet... Hoe kan ik me ervan verzekeren dat er geen kortsluiting is?
En neen ik heb geen multimeter scoop en soldeerbout, maar wil me gerust een beetje meer hierin verdiepen en deze zaken aanschaffen indien het dan opgelost zou zijn...
Probeer eens de speakers in serie te zetten op 1 kanaal, dus alleen op links of rechts, en kijk dan eens of hij het wel blijft doen.
testman