Hallo.
Ik ben na een hele zondag speuren toch maar begonnen om hier te registreren.
Dit was de enige site waar ik iets over het product ohio sound kon vinden.
Helaas nergens geen info voor mij........
Zoek namelijk meer info over de ohio sound PLX2000.
Mischien dat iemand me hier kan helpen.
Alvast hartelijk dank.
Mark
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het bedrijf bestaat niet meer, was wel een nederlands bedrijf . heb er al het eea van gehad / gedemonteerd . dit vond ik op het net van een interview met een medewerker van bns die ohio sound in tilburg ooit heeft opgericht gehad...
het vertelt ook meteen dat bns ook uit china komt eigenlijk....
Derde belangrijke man is de genoemde Frank van Puijenbroek. Frank is bij het gesprek niet aanwezig, hij woont en werkt in Canada. Wat geen belemmering meer is, telecommunicatie via internet is handig en goedkoop. Live zien de heren elkaar minimaal één keer per maand. Frank is vroeger bekend geworden met de merknaam Ohio Sound. Producent van disco apparatuur en luidsprekers voor bars en openbare gelegenheden. Frank bouwde in die tijd niet alleen luidsprekers, hij was ook actief met mengpanelen en CD spelers. Ohio Sound leverde robuuste apparatuur waarbij geluidskwaliteit verre van ondergeschikt was aan het ruwe gebruik. In Tilburg en wijde omgeving was Ohio Sound huisleverancier aan de horeca. Het was Paul die Frank vaak meehielp, met ontwikkeling en bouw. Frank is vanuit zijn woonplaats in Canada mede actief in het verkooptraject en zet met succes BNS Loudspeakers weg in Canada en penetreert de Amerikaanse markt. Een Nederlands product vindt gretig aftrek in de landen waar zoveel inwoners hun roots in Nederland hebben. De naam BNS is aan de overkant van de oceaan genoegzaam bekend. De ontwikkeling van BNS series ligt grotendeels in handen van Frank. Het driemanschap dat de kern van BNS Loudspeakers vormt sluit daarmede nauw op elkaar aan. Rob onderzoekt de markt en vertaalt de wensen van afnemers naar Frank, die ontwerpt en bouwt de prototypes, waarna Paul zorgt dat Chinese handen de ontwerpen in voldoende mate bouwen. Voor zover de huidige BNS Loudspeakers ontwerpen nog gebaseerd zijn op die uit de Van den Berghe tijd, zijn ze aangepast aan moderne maatstaven. Betere filters, betere units en een fraaiere afwerking.
Lees meer : http://www.hifi.nl/hivisit.php?id=159#ixzz1V35IDXKA
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (0%)]
Dat artikel was ik id ook tegen gekomen.
Mijn interesse gaat eigenlijk uit naar de specs van dit type versterker , leeftijd (serie nr : 2284 ) en wat de aansluitingen aan de achterzijde zijn.
voor de speakers zitten er 4 zwarte bananen pluggen (welke is + en - )
en waarvoor is het stekkergat onder de zekering.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
van ohio soud is vrijwel niks aan info over de modellen te vinden , dit was allemaal in de 70's en 80's toen het nog analoog was met gegevens . dus in een klapper in een kast ergens.
de poolklemmen kun je wel uitzoeken wat het zijn , en de stekker ook. de - klemmen hangen erg vaak parallel omdat dit de massa is van de symetrische voeding.