Beste lezers,
Ik had een kapotte headset van xbox, ik heb het microfoontje eruit gehaald en nu zit ik te denken wat ik ermee zou kunnen doen..
Ik dacht om een lichtorgel te maken omdat dat wel leuk is om te hebben. Of heeft iemand betere projecten met microfoontjes?
Nu het probleem is, hoe begin ik daaraan?
Elke lamp moet op een aparte toon branden, maar hoe stel je die tonen in?
Heeft iemand een schakeling die ik kan gebruiken?
Alvast bedankt!
Bedankt!
Er is een elektronicazaak 1km hier vandaan dus ik heb eigenlijk 'alles'.
Ik heb elektriciteit/elektronica gestudeerd dus ik kan redelijk veel, maar beeld en geluid ( tv, radio, .. ) heb ik niet gezien...
Daarom dat ik ook deze vraag stel.
Op de site van het 4 kanaals lichtorgel staat er "luidspreker in".. Moet dat geen "microfoon in" zijn?
Ik ga het lichtorgel wel in miniatuur maken, ik heb hier nog een transfo liggen van 220v 24v dus dat is zeker doenbaar.
Wel nog een vraag, waarom moet ik de microfoon eerst versterken?
kan ik dat niet rechtstreeks aansluiten op het lichtorgel?
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Dat lichtorgel is bedoeld om op een luidsprekeruitgang aangesloten te worden.
I.p.v. die luidsprekeruitgang kan je ook een microfoon+versterker als signaalingang gebruiken. Het signaal van louter een microfoontje is veel te zwak om rechtstreeks te gebruiken.
Ok bedankt voor de snelle respons!
I'm getting the picture 
Nu nog 1 ding. Als ik het lichtorgel op 24V wil laten werken, wat moet ik dan nog allemaal veranderen aan de schakeling?
- lampen al zeker
- condensatoren?
- weerstanden?
En zal ik geen problemen krijgen met de versterkte microfoon?
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Condensatoren en weerstanden kunnen gelijk blijven. Zorg er wel voor, dat je de lampen voedt met 24V wisselspanning. Als je gelijkspanning gebruikt gaat er niets stuk, maar de lampen blijven doodleuk branden, eens ze ontstoken zijn.
Je kan de 24V wel gelijkrichten, bufferen en stabiliseren om de microfoonversterker te voeden, zolang je de lampen maar aansluit vóór de gelijkrichter. Er is immers voorzien in een galvanische scheiding (TR1), zodat de twee delen geen rechtstreeks contact met mekaar hebben.