hallo,

ik ben bezig met een led matrix. ik heb een eerst een kleine testopstelling gemaakt met 1 led matrix (5x7) en een 74hct164 als schuifregister die stuurt op zijn beurt weer een uln2003A aan, de besturing van de 74hct164 wordt gedaan door een PIC16F690. eerst wil ik elke kolom zien oplichten want als dat gelukt is kan ik daarna gewoon beginnen met die te combineren met de rijen.

ik gebruik de volgende 3 poorten van de PIC:
porta.0 = datapin
porta.1 = clockpin
porta.2 = resetpin

de datapin gaat op de Dsa van de 74hct164 ( de Dsb hangt aan de + omdat het parallel input is en volgen de datasheet moest hij dan aan de +)
de clockpin zit aan de CP ( clockpin van de 74hct164 )
de resetpin zit aan MR ( resetpin van de 74hct164 )

vanuit de 74hct164 gaan er 5 uitgangen naar de uln2003A voor de aansturing van de kolommen

dit is de code die ik tot nu toe heb:

Device 16F690 
Config INTRC_OSC_NOCLKOUT, WDT_OFF, PWRTE_ON, MCLRE_OFF
ALL_DIGITAL TRUE

Symbol datapin = PORTA.0
Symbol clockpin = PORTA.1
Symbol resetpin = PORTA.2         

;        76543210
PORTA = %00000000                               
TRISA = %11111000

Clear 

;hoofdprogramma

While 1 = 1

SHOut datapin, clockpin, lsbfirst, [%10101010]
DelayMS 500  

Wend 

End 

alleen weet ik niet precies wanneer ik wat met de resetpin moet doen :(, ik heb al een hoop geprobeerd maar de leds lichten nooit op en ik kan ook niet testen of er wel een signaal uit mijn PIC komt want ik heb geen oscilloscoop :(. ook weet ik niet wat er toegevoegd moet worden aan de code indien nodig.

ik heb al op dit forum rond gekeken net als op picbasic.nl en veel gezocht via google maar er is tot op heden nog geen lichtje boven mijn hoofd gaan branden :)

alvast bedankt voor de hulp,

mister-f-j