Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik een tuner moeten vervangen in mijn autoradio. Het gaat om de TUX-020. De vervangende tuner was er één uit een andere defecte radio (ook een TUX-020) en werktte perfect tot vandaag. Als ik de autoradio aanzet is er geen probleem met de tuner tot na enkele minuten.
Dan begint het geluid te stotteren, soms komt het er terug even door maar meestal niet. Hij scant dan ook geen stations meer. Deze geeft dan aan : ZOEK + of ZOEK -. Ook geeft hij soms aan bij het scannen PI ZOEK.
Als ik de radio uitschakel en enkele minuten erna terug inschakel kan ik terug radio luisteren tot enkele minuten nadien. Waarschijnlijk worden enkele componenten warm en verschijnt het probleem.

Iemand enig idee?

Reacties welkom!

Alvast dank!

het kan intern stuk zijn met de aansturing , of een losse soldering . maar de antenne ingang heeft vaker een beveiliging zag ik bij meerdere radio's . als deze stuk is en naar massa gaat geleiden dan valt het ontvangst weg....

Solderingen zijn OK. Deze fout was ook het probleem in die vorige tuner. Denk dat dit gewoon een probleem is van TUX-020. Spijtig genoeg vindt je nog nergens dit type van tuner door zijn ouderdom!

Waarom is het niet eens tijd voor en nieuwe auto radio?

Soms is het tijd voor een nieuwe...

Zeker weten dat de solderingen OK zijn? Fout doet me denken aan de beruchte TV-tunerblikjes die Sony half jaren '90 had. Daar zat een onzichtbaar losse massa in die de bus vernachelde.

als het een software probleem is , dan kan de voeding er eens afhalen al helpen ( dan was miss de eerste tuner ook niet stuk )

dit klinkt ook wel als de automatische filemeldingen die je kunt aanzetten , maar dat station is dan buiten bereik ( station 1 )

Zal de tuner nog eens volledig doorsolderen en kijken of dit een oplossing biedt.

Alvast dank voor de reacties!

Je bent toch niet vergeten vis te kopen voor de pinguin van je TUX-020

anders verhongert hij.

As die pinguin mijn probleem dan ook oplost dan zal hij nog veel vis krijgen ;-)

Hoe is het met de tuner afgekomen?? doet hij het weer??

Op 14 oktober 2011 00:01:27 schreef nijhuisr:
Waarom is het niet eens tijd voor en nieuwe auto radio?

Soms is het tijd voor een nieuwe...

Het gaat hier om een autoradio met MD, en vermoedelijk wil hij graag de MD-functie van deze autoradio blijven gebruiken ;)

Hallo,

Had de boel dan nog eens volledig doorgesoldeerd maar probleem bleef. Toestel ligt nu voorlopig aan de kant tot ik een andere tuner vindt. Aangezien dit al de 2de tuner was is dit wel duidelijk dat het aan het type tuner ligt.