Hallo,
vandaag wou ik een nieuwe radio plaatsen , er hebben 2 draden kortgesloten en we hebben de zekering vervangen de acc draad doet het meet maar geen constante 12v en ook geen werkende radio als je hem op acc en de - aansluit . Ik heb echt hulp nodig mijn inspiratie is op.
Alvast bedankt.

Hier wordt geen vraag gesteld en de zin is heel onduidelijk.
Mag ik een vraag stellen? Waar staat acc voor? Je hebt als voeding een +30 en,of +15 nodig.Ga meten voor en na de zekering en controleer of de massa sterk is. In geval van twijfel de startkabel aan de -born en tegen het radioframe drukken. Een autoradio moet het boven de 10v zeker doen.

In het vorige topic van TS, http://www.circuitsonline.net/forum/view/99520 was hij ook al zo vaag!

En nu nog steeds hebben we geen glazen bol!!!

Als je de radio aansluit op alleen de ACC draad dan moet je de rode en gele draad samenvoegen, wel is je geheugen van de radio weg als je hem uitzet.

Waarom de constante stroom weg is is waarschijnlijk een defecte zekering ergens, zelf uitzoeken is dus de opdracht. Misschien als je het type en merk van de auto vertelt dan weet misschien iemand waar deze zit.

Ik had begrepen dat de auto een oldtimer is, en als de radio uit hetzelfde era komt dan kan het natuurlijk zijn dat de aanwezigheid van een constante +12V in de buurt van de autoradio nergens voor nodig is.

De Philips Turn-o-lock was volgens mij de eerste radio met geheugen, en dat was een mechanisch stukje vakwerk.

Sorry voor de vaagheid , dit is heel snel geschreven.
We hebben de oplossing al. De constante 12v kabel was gebroken en wordt vervangen. Dus geen zekering of iets anders. En acc voor de gene die het niet weten staat voor accesory op het contactslot van de auto.

Op 5 november 2011 20:51:36 schreef Sonytech:
Ik had begrepen dat de auto een oldtimer is, en als de radio uit hetzelfde era komt dan kan het natuurlijk zijn dat de aanwezigheid van een constante +12V in de buurt van de autoradio nergens voor nodig is.

Dit is nog geen oldtimer, en de radio ook niet en heeft wel de constante 12v nodig.

Op 5 november 2011 20:45:57 schreef nijhuisr:
Als je de radio aansluit op alleen de ACC draad dan moet je de rode en gele draad samenvoegen, wel is je geheugen van de radio weg als je hem uitzet.

Heb de acc kabel op de gele gedaan en idd werkt deze nu perfect.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (14%)]

het is niet de bedoeling dat je meerdere reacties onder elkaar plaatst.

daar wordt het rommelig van. als je wat toe te voegen hebt is er de edit functie (de linker knop rechtsbovenin de reactie).

pas na 24 uur is het toegestaan om een topic te kicken (zo heet dat)

Misschien is het de TS niet helemaal duidelijk hoe hij moet quoten... ;)

Niet iedere auto heeft ook standaard een geschakelde '+' EN constante '+' aansluiting.
De gele is naar mijn weten ook voor het geheugen van de radio en de rode voor de geschakelde '+'. Nu ben je, zoals Nijhuisr al opmerkte, het geheugen van de radio kwijt als je je contact afzet. ;)