hallo

ik heb onlangs een pm2521 gescoord , en die had last van onleesbare brol in beeld , die elke keer anders was . na een wisseling van display , en rom ,en up . bleek de up stuk te zijn .

normaal is bij de oudere philips apparaten dit een eigen ic en niet aan te komen meer . echter zit hier een mab8035 in wat na zoeken bleek een intel 8035 te zijn , een gewone 8bits processor uit de 80 er jaren . echter weet ik niet of hij nog te koop is , of iemand er nog een heeft liggen . want ik vond een vaag bedrijf in usa oid en die had ze maar ja weer zo'n minumum order van erg veel centen .

ik heb brigatti al gemaild , en niks , ook conrad niet . zijn er nog meer bekende winkels die dit ic hebben ?

testman

Obsolete, en wat wil je met een lege microcontroller, heb je een programmer?

naar wat ik zo las is het een processor , die al werkende is zo uit fabriek , voorloper van de 8085 .en wordt gemaakt door veel bedrijven http://www.cpu-world.com/CPUs/8035/ .

onlangs een pm3295 die dit had bij de displays en een 8085 uit de bak was ook de oplossing , en kwam niet eens uit een meetapp .

Ik heb een P8035L Intel in handen. Het schijnt ongebruik zijn, maar ik weet niet als het werkt nog.
@Henry S.:
"The 8035 microcontroller uses external memory.", dus niets te programmeren, denk ik.

De 8035 is de romless versie van de 8048... Heb er eventueel nog liggen. (D8035HLC van NEC)

@ arco dat zou mooi zijn , woon je in nederland ? en kan hij op de briefpost ? als dat kan mail me maar dan regelen we dat .

@ emilien , dat is ook mooi , en heb interesse , echter dacht ik dat je woonachtig was in belgie , maar weet het niet zeker . en dat is met de post wat moeilijker te regelen.

Op 5 september 2009 13:50:53 schreef Emilien:
@Henry S.:
"The 8035 microcontroller uses external memory.", dus niets te programmeren, denk ik.

Dat klopt idd, deze is rom-less. Daar kan je een willekeurige 8035 voor nemen.

Ja, ik woon in België.
Stuur maar uw adress door PM.
Ik zal U de P8035L per brief sturen.
Ik heb er geen gebruik van, kosteloos dan.
Geschenk voor een C-O member...;-)

ik heb de 8035 binnen gehad ( nog bedankt emilien ) maar helaas is hij ook stuk . want alleen brol in beeld . ik heb hem ook getest in de andere pm2521 ( voor alle zekerheid )en ook daar niks , wel andere tekst maar niet leesbaar . best jammer want hij leek idd nog nieuw .

ik vond op mijn werk vandaag een 8048 in de vergeetlade in doosje nog , en ik mocht hem hebben want niemand wist eigenlijk wat het was . ik denk nou , wie niet waagt die niet wint , en zette na het testen van de 8035 van emilien er de nec 8048 in met interne rom en deze werkte gewoon , eerst cal , en dan de reedrelais die ik hoorde en gelijk en wissel is prima kloppende , de rest nog testen , maar ik hoop ook goed .

echter bromt de trafo behoorlijk , maar is niet de print die dat doet want op de andere voeding is het niet , de kern zal los zitten wrs .