Ik heb die CSS nu ook aan CO geplakt en dat is meteen een stuk rustiger kan ik weer lekker rustig op CO kijken.

Is eigenlijk wel jammer dat CO op deze manier weer rustiger gemaakt moet worden.

(Z)weetvoetje bedankt voor de CSS en de uitleg.

Is gelukt, Bedankt voor de moeite heel mooi. Er is een klein min puntje. De knopjes onder een bericht (stuur, preview ofzo) moet ik nu op de gok doen. Er staan geen letters meer in.

Voor alle niet Firefox/Opera gebruikers. Ook binnen internet explorer kun je de (Z)weet CSS gebruiken.

Extra -> Internet Opties -> Toegankelijkheid -> Documenten met mijn opmaakmodel opmaken. Vul hier het pad in naar de alternatieve CSS.

@fred: Dat ligt waarschijnlijk aan de instellingen van je browser en/of linux. Bij mij is het wel goed zichtbaar. Maar ik heb in opera andere knoppen dan in firefox. Hoe die knoppen eruit zien hangt geloof ik af van je firefox-skin. Als die verkeerd is, dan vallen de knoppen precies weg.

@HmH: De Header heb ik juist expres flink opgeschoond. Ik was niet zo gecharmeerd van al dat zwart en groen bovenaan. Je kunt de oude header weer terugkopieren in de CSS door de eerste paar afbeeldingen weer van circuitsonline te halen, i.p.v. het bijgeleverde spul...

@schi: Dat kan inderdaad. Maar dan moet je het lettertype wel naar 12px zetten. Anders gaan er overal dingen door elkaar lopen.

[Bericht gewijzigd door (Z)weetvoetje op (10%)]

Klinkt allemaal erg goed met die CSS. Ik ga het na m'n vakantie eens proberen, want op dit moment lees ik het forum eigenlijk bijna niet meer... vind ik toch wel heel erg zonde!

@Zweetvoetje: ik heb dus helemaal geen header: alleen schockmedia logo.

Dus ook niet het oude donker/lichtgrijze circuitsonline-logo?

Welke browser gebruik je?

Je kunt eens proberen om blank.png te verwijderen uit de COcss map.

@schi: het is weer even wennen, lettertype verdana, maar het leest toch wel lekkerder.

firfox 3.5.2. op windows visjes doet het dus zo niet...

blank.png zit er bij mij niet in..

*knip wegens overkill*

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (100%)]

Oh, ja, ik bedoel een andere. Header-back.png.
Heb je al geprobeerd om nogmaals te installeren? (de CSS dus)
Kun je een screenshot posten?

Hierbij ook mijn css:
/e UPDATE: Zie verder: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1007922#1007922
http://www.uploadarchief.net/files/download/co_css_v2.4.zip

De handleiding zit in de map.
De Css is getest in Opera/IE/Firefox. Daar werkt hij naar behoren.

Screenshots:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/screenshot_active_topics.png http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/screenshot_topic.png
Klik voor een vergroting.

Ik heb geprobeerd de lay-out rustiger te laten ogen. In dat opzicht lijkt hij dus op die van (Z)weetvoetje.

Ik heb de header verkleind aangezien ik die te groot vond.
Ook heb ik de paginanummering omhoog geschoven, zodat die loze ruimte wordt gebruikt.
Bij mij werkt het menuutje bovenaan wel >:) (Z)weetvoetje, bij div#topmenubar ul de regel: 'display: none;' verwijderen. Dan doet hij het weer.
Ook heb ik ALLE kleurverloopjes eruit gegooid aangezien ik daar knettergek van werd.

Ah perfect Pietdepiet, hier zat ik op te wachten. Ik krijg het alleen niet voor elkaar in firefox. In IE geen probleem. Die plugin geinstalled, via add-ons naar stijlen en daar een naam gegeven en de code geplakt. Alleen vertikt firefox het om het aan te passen. Als die locatie voor het plaatje niet goed is wordt de stijl toch nog wel aangepast?

EDIT: laatste update van firefox heeft het gefixed! Erg bedankt voor je moeite ziet er beter uit nu:D

[Bericht gewijzigd door Appiers50 op (13%)]

Als de locatie van het plaatje niet klopt, geeft hij alleen het plaatje niet weer.

Klik eens op het icoontje rechtsonderin, zo'n S, en vervolgens op 'alle stijlen inschakelen'.

Als het goed is krijgt die S dan een kleurtje.

/e Oké, dat is mooi.

/e Ik merk net dat IE die custom CSS op ALLE sites gaat toepassen. Dat is niet het idee. Ik zal nog uitzoeken hoe en of dat anders kan.

[Bericht gewijzigd door Pietdepiet op (22%)]

Die S staat hier niet onder in mijn browser.... Maar het is al gefixed! Zie mijn edit.

Ik krijg de indruk dat je in IE niet een custom CSS per site kan aangeven. Daarin zijn de alternatieve stylesheets dus minder handig. Mocht iemand weten hoe het moet, kan die het natuurlijk altijd zeggen.

Ik weet niet of het al gepost hier in is, maar misschien is het een idee om bij je account settings kan instellen of je het oude layout wil of het nieuwe.

Miesmies: dat is het beste idee wat ik hier lees. Optioneel een keuze voor een bepaalde CSS in je profiel lijtk mij een prima oplossing. Ben benieuwd wat het CO-team hiervan vindt.

Pietdepiet: Bedankt voor het uitpluizen en aanpassen van de stylesheet. Ik gebruik hem hier nu ook (in afwachting van de eventuele implementatie van miesmies' idee)

was al voorgesteld en afgewezen omdat het te veel werk zou zijn om twee templates bij te houden als er een verandering in de site zou optreden.

hey pietdepiet ik heb nou ook jou css in gebruik nou perfect hoor leest een stuk prettiger.

alleen klein vraagje hoe krijg jij die kolommetjes met gebruiker status en die forum tracker aan de linker kant?

Dat kan door de 'low-resolutie-css' te ge(mis)bruiken. Je krijgt dat voor elkaar door circuitsonline op te starten in een verkleind browservenster. Dan krijg je de vraag of je de kolom wilt weghalen of zo iets. In ieder geval een onduidelijke vraag, maar klik gewoon op 'ja'. Dan staan ze links.

Voor iedereen die het nog niet gezien heeft:

Het lettertype is nu instelbaar tussen Trebuchet en Verdana.
Zie 'Gebruiker status', rechtsboven op elke pagina.

Ik moet zeggen dat ik de nieuwe layout erg mooi vind. Weer bij de tijd. Alleen mag de favicon van mij ook wel aangepast worden (de kleuren).

Oja... Na het inloggen terug gaan naar de pagina waar je vandaan kwam zou heel erg handig zijn. Als ik wil inloggen om op een topic te reageren dan moet ik nu het topic eerst weer opzoeken.

Oeps, da's een stuk duidelijker met Verdana!! :) :D

Ik zag ook nieuw menutje om rechter balk weg te laten, netjes!

Op 7 september 2009 23:54:42 schreef Henry S.:
Het lettertype is nu instelbaar tussen Trebuchet en Verdana.

Ik zag het vanmorgen inderdaad, meteen geprobeerd. Handig, dank jullie wel.