Op 23 december 2007 12:31:30 schreef bjokal:
De "handleiding" is niet veel meer dan de plaatjes die ik hier gepost heb met wat tekst erbij.

Alles wat je moet weten staat er al :-)

hallo
ik heb een home cinema set gekregen een jvc set met speakers de THA10R.

Helaas kan ik nergens op het net een beschrijving of een service manual vinden van deze versterker.

Als eerste "verhitte" een MN4777AS.

Na het losmaken van de voeding was dit over.

Helaas heb ik de voeding in zijn geheel losgemaakt
waarna een elco ontplofte toen ik er weer spanning opzette.
Bij R990 zit een "switcher" met een uitstulping dus zal die wel kapot zijn. De opdruk op een soortgelijk IC-tje
is BC RH.

Wie kan mij vertellen of het de moeite waard is om te repareren, en wat de Panasonic 4777 doet en eventueel de BC RH.

Is er eventueel een schema beschikbaar.

Bij voorbaat dank.

Open een nieuw topic, je kaapt nu een topic over een ander model.

Op 2 oktober 2007 07:27:12 schreef bjokal:
Daar kan ik wel voor zorgen :-).
Stuur even een mialtje, dan krijg je de schema's van me (ca 5 Mb)

Graag had ik de schema's gehad, ik wil namelijk ook deze sub gaan ombouwen om gewoon als actieve sub te gaan werken.

email : Mod-edit: In profiel openbaar maken

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (8%)]

Vooruit dan maar, ik neem aan dat het om de SP-PWV70 gaat?

Dan kun je hier het schema vinden.

Veel succes ermee.

Edit : Het schema van de SP-PWA10 is voor zover ik kan zien hetzelfde. Je kunt dus het schema van de SP-PWV70 ook gebruiken.

[Bericht gewijzigd door bjokal op (25%)]

Neen, de SP-PWA10 (zoals beschremen in deze topic) of heb ik het fout?

Mod-edit: http://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys en de rest ook even lezen

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (1%)]

Op 13 augustus 2007 22:10:11 schreef bjokal:
Ik heb even een stukje uit de service manual gehaald voor je.

[afbeelding]

De connector is niet helemaal hetzelfde als een s-video kabel, maar je kunt ook de oude systeemkabel gebruiken.

Als je meer wilt weten over het ombouwen van de voeding kan
ik je daarbij ook helpen. Ergens op de zaak moet nog een kleine handleiding zijn voor het ombouwen. Deze kan ik je dan wel mailen of zo.

dus als ik alleen wil dat de subwoofer aangaat op mijn versterker(die overigens een tulp aansluiting heeft voor subwoofer met ingebouwde versterker) moet ik alleen de 8 en 6 aansluiten en dan doet hij het?

beste, ik heb nu mijn sp-pwa10 subwoofer omgebouwd d.m.v. het desbetreffend relais door te verbinden, en de pinnen 1 en 5 dor te verbinden, mijn box gaat nu aan, ik heb een versterker(denon avr-1404) waar een tulp uitgang op zit die een subwoofer met ingebouwde versterker kan aansturen, alleen hoe moet ik nu mijn subwoofer verder ombouwen zodat hij daadwerkelijk aangestuurd kan worden via de tulpstekker?

voor schema's is mijn e-mail adres profiel
alvast badankt!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (3%)]

Het subwoofer signaal op pen 6 aansluiten en de massa op pen 4.

Dan zou de subwoofer het in principe moeten doen.

[Bericht gewijzigd door bjokal op (32%)]

Op 8 september 2009 18:58:31 schreef bjokal:
12 Volt op pen 8, massa (de min) op pen 4 en het subwoofer signaal op pen 6.

Dan zou de subwoofer het in principe moeten doen.

ik heb nou gewoon de 230volt erop staan, maar hoe moet ik ervoor zorgen dat er 12 volt op de pinnen 8 en 4 komt te staan?
en de tulpstekker heeft toch 2 kabeltjes, of hoef je er maar 1 van aan te sluiten?

alvast badankt

Oeps, had m'n antwoord al aangepast.
Stom toevallig dat je zelf ook een reply deed.
Als je de subwoofer al hebt aangepast is die extra 12 Volt niet meer nodig. Alleen pen 6 en 4 aansluiten dus.

maar als ik een van mijn draadjes van mijn tulp aansluit op pen 6 hoor je de hele tijd een toon aan bass, en als ik dan de andere kant van de draadjes aansluit op pen 4 hor je helemaal niks meer

en als ik de draadjes anderzom aansluit hoor je exact hetzelfde

hoe kan dat dan?

alvast badankt

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (34%)]

De afscherming van de tulpkabel sluit je aan op pen 4, en de draad waar het signaal op staat (binnenste draad) op pen 6. Dan moet het gewoon werken, anders heb je ergens een foutje gemaakt.

Overigens is het niet nodig om iedere keer het vorige bericht te quoten, gewoon de knop beantwoorden gebruiken ;-)

beste bjokal, het werkt!
er zat een klein foutje in mijn aansluiting inderdaad

hartstikke bedankt!!

m.v.g.

Tom

Heeft er iemand misschien het schema van de Sp-pws8? Ik wil deze op dezelfde manier "ombouwen", maar het is allemaal net wat anders dan de Sp-pwv7.

Ik heb inmiddels de service manual van de sp-pws8 gevonden. Ik heb de subwoofer proberen om te bouwen door dezelfde truc toe te passen als in deze thread. Maar nog zonder success. Ik heb geprobeerd het relais bij de voeding kort te sluiten zodat de spanning altijd aanwezig is en 12V ergens van het bord te pakken en op het power control lijntje te zetten. Maar het werkt nog niet. Ik krijg de subwoofer wel aan, maar dan met een vreemd geluid. Niet door de speaker, maar ergens in de schakeling. Dus dat is niet goed. Ga nu nog proberen met een externe 12V voeding op de power control de subwoofer te schakelen.

Hallo ik heb een vraag wie kan mij helpen om mijn subwoofer sp-pwdd3 om te bouwen voor te GEbruiken op andere versterker panasonic ik zal deze graag behouden daar het gel super is graag hoor ik van u

Op 14 augustus 2007 20:39:50 schreef bjokal:
Weer een paar plaatjes :

Op de print waar het netsnoer op aangesloten is moeten de contacten van het blauwe relais doorverbonden worden. Bouw wel een netschakelaar in, anders staan de subwoofer na het ombouwen altijd aan!

[afbeelding]

en dan nog wat op de print waar de systeemconnector op zit.
Op de connector naar de hoofdprint de pennen 1 en 5 verbinden. Dit is de 12V lijn die normaal vanaf de home-cinema komt.

[afbeelding]

De aansluitpunten van de andere ingangen heb ik er ook bijgezet. De plaatjes komen uit een pdf, deze mail ik je wel. Hij komt in twee stukken van ca 5 MB.

Succes ermee :-)

Can You please repeat this post in English. I don't speak Dutch, and Google translate is not very helpful so I'm not sure what i'm supposed to do here.
Thank You.

Google Translate :
Kunt u herhalen dit bericht in het Engels. Ik spreek geen Nederlands, en Google Translate is niet erg behulpzaam, dus ik weet niet zeker wat ik moet doen hier.
Dank u.

Kan iemand me soms helpen?: vanaf welk punt haal ik het gunstigst het R en L geluidsignaal van de thm45 af. De DVD/Tuner speler heeft namelijk geen aparte tulp audio uitgang en de Scart kent geen Audio out. Vanaf de 8 pens uitgang naar de subwoofer/versterker of vanaf een punt gelegen vóór de hoofdtelefoon potmeteraansluiting
De subwoofer heb ik namelijk niet maar wil wel de de player/tuner gebruiken omdat daar een DVD wisselaar in zit.
Bezit complete schema's en handl. van de THM45

Ik ben nu ook in het bezit van de sp-pwa10.

Ik heb dit topic doorgelezen maar kwam niet helemaal verder. De sub inschakelen is mij gelukt. Nu wil ik van een pc uitgang (aux) naar de sub gaan. Ik sluit de ground op 4 aan en de linker en recht sluit ik aan elkaar met 2 weerstanden van 47k op pin 6.

Het probleem wat ik heb is dat de sub niet hard gaat als ik alles op maximaal volume zet.

Wat kan ik hier aan doen. Moet ik ook nog een laagdoorlaat filter hebben om alleen de lage tonen te behouden of zit dat in de sub al verwerkt?

[Bericht gewijzigd door #jeffrey# op (65%)]

Iemand die mischien kan helpen?

Goedenavond,

Mijn naam is Cor.

Ben dit forum tegengekomen daar ik ook op zoek ben
Naar schema,s van de S-PWDD8 jvc actieve sub met front en center aansluiting.
Ik wil deze ook op mijn receiver aansluiten.
De jvc basis unit heb ik niet.

Kunnen julkan je mij ook helpen?

Groet, Cor

Waarschuwing : oude koe

???

Dacht een nette vraag te stellen

Zou ik deze mail ook van je mogen ontvangen? want denk dat ik nog iets mis 8)7 _/-\o_

Op 14 augustus 2007 20:39:50 schreef bjokal:
Weer een paar plaatjes :

Op de print waar het netsnoer op aangesloten is moeten de contacten van het blauwe relais doorverbonden worden. Bouw wel een netschakelaar in, anders staan de subwoofer na het ombouwen altijd aan!

[afbeelding]

en dan nog wat op de print waar de systeemconnector op zit.
Op de connector naar de hoofdprint de pennen 1 en 5 verbinden. Dit is de 12V lijn die normaal vanaf de home-cinema komt.

[afbeelding]

De aansluitpunten van de andere ingangen heb ik er ook bijgezet. De plaatjes komen uit een pdf, deze mail ik je wel. Hij komt in twee stukken van ca 5 MB.

Succes ermee :-)