je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

Op 8 september 2009 22:09:53 schreef bluefan:
... 6 watt aan licht klinkt weinig, maar een gemiddelde pointer is iets van 1-2 milliwatt. Boven de 5mW is direct gevaarlijk (klasse 3B) en boven de 500mW is een diffuse reflectie al teveel. Met iets van 200-300mW kun je je sigaret al wel aan steken (als je rookt dan). Met 6000 mW moet je dan echt oppassen, maar kun je dus ook echt coole dingen doen :D.

6W laser is een bom licht. Daar kun je serieuze brandwonden mee creëren. Tis een multiline, als er een dichroïtische spiegelbank moest bij zijn kan je kleuren splitten en een mega full color lasershow geven!

Ik heb maar 1 keer via het werk nog zwaardere lasers tegen gekomen, CO2 vermogenlasers, bij de servicemensen van de cuttingafdeling, daar liggen de vermogens in de orde dat je er 15mm staalplaat kan mee snijden.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Mijn gratis aanwinsten:

een functiegenerator (ligt nog steeds open voor verbeteringen) ,sloopprint en meter.
http://www.uploadarchief.net/files/download/fnctgen_meter_sloopprnt.jpg

koelplaten(degene helemaal vanachter niet), accu 7.2Ah-12V + lader(zo goed als nieuw) voeding 12V 2A. En een transfo waarvan ik nog steeds gegevens zoek. iemand een gokje:
(Primair gezekerd met 1A/250V Traag,
Gewicht: 2,2kg
De gebruikte gelijkrichtdiode is geschikt voor 6A
Hij zat in een versterker waaraan 2*50W luidsprekers zaten.)

http://www.uploadarchief.net/files/download/gratisaanwist1.jpg

en men elektuur collectie
http://www.uploadarchief.net/files/download/elektuurcollectie.jpg

van 1970-2001. En vanaf dan wat losse exemplaren.
(de halfgeleider gidsen ontbreken spijtig genoeg meestal :s)

@ Alexander stuur me eens een mail, ik kan je misschien verder helpen.

Als ik even offtopic mag gaan, ik zie dat je elektuurs in ringmappen gezet hebt, heb je ze dan geperforeerd ofzo? Want er is (was) een systeem van Elektuur, met naaldbanden, ik vraag mij af hoe ze die Elektuurs daarin zetten zonder ze te beschadigen?
Kan er iemand uitleggen hoe dat zit?

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Yep, Je slaat de Elektuur in het midden open en legt een soort breinaald van c.a. 1mmØ er in (verenstaal).
In de band zitten twee beugeltjes met sleuven. Je steekt de naald in de bovenste en onderste sleuf en voilá, de elektuur zit vast in de map.
Er was zelfs zo'n systeem voor schoolschriften, maar Multo heeft de markt gekregen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Mmmmm, ok! Ik snap 'm. Bedankt voor de uitleg :-)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Henry S.

Moderator

Op 12 september 2009 22:14:05 schreef flush:
Mijn gratis aanwinsten:

een functiegenerator (ligt nog steeds open voor verbeteringen) ,sloopprint en meter.
[afbeelding]

De 'sloopprint' is een Dolby Prologic surround decoder, zonde om te slopen.

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/surround.jpg

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
free_electron

Silicon Member

De vader van de lm741 en lm317, self-proclaimed bandgap Czar, ontwikkelaar van het in-beard-breadbord, fervent nepal verkenner , roestbak-volkswagen rijdende , electronica profeet himself:

RAP
http://www.uploadarchief.net/files/download/rap.jpg

en tkostte mij niks. Hij was gisteren op de electronica swapmeet. Toffe kadee. K'heb zijn laatste boek gekocht en hij smeet er een paar cadeau bovenop. ( gesigneerd natuurlijk )

dus : gratis boeken , gratis fotos en een pak nuttige info ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 13 september 2009 16:05:27 schreef free_electron:
De vader van de lm741 en lm317, self-proclaimed bandgap Czar, ontwikkelaar van het in-beard-breadbord, fervent nepal verkenner , roestbak-volkswagen rijdende , electronica profeet himself:

Waaahahaaa :-p
Tis precies nog waar ook da zijne kever aan 't roesten is, het was een witte (kan je aan de achterklep zien), nu dus roestkleur...

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

de 741 ..... die is zelf al bejaard , wel mooi dat hij op markten komt en zo nog nieuwe technieken opdoet . en die kever heeft hij vast gekocht van zijn uitvinding , en daarna geen geld meer gehad . en stond bij de ontwikkeling van de silucium halfgeleider indertijd .

@ free-electron ben jij de man met korte broek en witte sokken , of zit je aan de rugzak rechts in de foto ....

overigens is de motorkap wit vanwege de hitte van zijn 4 liter 8 cylinder die in dat wagentje ligt .... en is de baard nu retro .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
free_electron

Silicon Member

nope. ik ben de fotograaf. RAP is 'binnen'.
Er is elke maand een swapmeet. der komen een hondertal mensen met allerhande electrospul staan. componentne meetapparatuur zenders etc.
Bob was daar ook. Hij had ene gans pak boeken mee die hij verkocht.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

een gratis aanwinst :)
http://www.uploadarchief.net/files/download/dscn2043.jpg

lang leve stage lopen bij een elektro bedrijf:+

werd allemaal weggegooid, dus is het maar mijn rugzak ingegaan.

linksboven: een stuk of 150 tyraps
daarnaast: een rolletje klittenband
rechtsboven afgekeurd, maar nog steeds werkend schuurpapier:P
links in het midden een adapter met verschillende spanningen
in het midden, heel veel kabel:) met wat kleine rest stukjes.
daarnaast wat grip zakjes
linksonder een oude internet connector.

allemaal mogen meenemen voor nop:)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Anoniem

een lcd scherm gekregen van een leraar elektro
http://www.uploadarchief.net/files/download/031609193937.jpg

ja ik werk ook bij een electrobedrijf en daar doen ze met 4 bedrijven met de kliko , en dat is ook het eerst waar ik s'ochtends een blik op werp , en 1 van die bedrijven is een beveiligingsbedrijf , en die gooien zo een videoswitcher weg met 3 security philips vhs machine's . ik heb de switcher meegenomen maar vhs is voor mij te oud .

vande week lag er een hiltiboorhamer in ( zelf erin gemikt ) ze zeiden kijk maar na want hij lekt olie , was dus gevallen en dat was olie uit de schakelbak door een gescheurd chassis 8 jaar oud en nu al klikovoer .

die tayraps zijn altijd handig , ik had van de zomer mijn riem vergeten , en mijn broek zakte steeds af , en ze hebben op mijn werk tayraps van 1,30 meter die heb ik een dag als riem gehad ( wel overlengte natuurlijk )

waar rook was, werkt nu iets niet meer

morgen weer maar eens zoeken naar "rommel"
(:))

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
free_electron

Silicon Member

Op 17 september 2009 21:53:05 schreef manga valk:
een lcd scherm gekregen van een leraar elektro
[afbeelding]

da ziet er eerder een plasma uit ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

@Manga valk, WOW, dat is pas een scherm!

Van een echte kattemepse zendamateur!

mijn mooiste gratis aanwinst:

een pentium 3 - 866
een gratis toetsenbord en muis voor bovengenoemde pc
een U.S. Robotics draadloze router

wat onderdelen voor pc's en laptops (geheugen, processortje, hdtje)

foto's volgen.

Mijn mooiste aanwinst....

Zit twee knoppen op, en als je weet hoe je er mee om moet gaan.

Doet het alles wat je wilt.

Mijn mooiste aanwinst...

Is en blijft mijn meisje !!! :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 13 september 2009 23:47:27 schreef free_electron:
Er is elke maand een swapmeet. der komen een hondertal mensen met allerhande electrospul staan. componentne meetapparatuur zenders etc.
Bob was daar ook. Hij had ene gans pak boeken mee die hij verkocht.

Waw, dat is nu eens iets waar ik mijn kot voor zou uitkomen. Pease himself heb ik als elektronicus meer respect voor dan om het even wie, op Wozniak na misschien.

PS Free, je hebt hem toch niet verteld over je FPGA boek? Ik heb hem nog niet veel over nullen en eenen zien schrijven :)

Suffering from wiseass oneliner blackout
Anoniem

het is inderdaad een plasma
hij is iets ingebrand :(
maar ik heb naar de nieuw prijs gekeken en die is erg hoog
http://www.planar.com/products/docs/IBU/archive_manual/finlux/mn-md512…

Op 18 september 2009 02:41:02 schreef Gadget_inc:
Mijn mooiste aanwinst....

Zit twee knoppen op, en als je weet hoe je er mee om moet gaan.

Doet het alles wat je wilt.

Mijn mooiste aanwinst...

Is en blijft mijn meisje !!! :-)

Maar gratis? >:)

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

whaha dan moet je het wel heel goed aanpakken want ze kunnen ook geld kosten ;)

mijn mooiste aanwinst
buizenversterker en een pentium 4 met 15 inc lcd scherm,
het was eigenlijk voor de kringloop bedoeld maar mensen die het brengen gooien dit zondags in de kliko van de kringloop, inplaats van tot maandag wachten. ja dan haal ik het er weer uit :P

vandaag een nieuwe siemens gigaset uit de bedrijfskliko gevist , weggegooid wegens een kapotte adapter ( 6v 600ma ) , deze s450 sim kost nu nog 120 euro nieuw . en deze is nog geen half jaar oud , en er zaten nog 4 nieuwe laders bij voor een losse handset .
http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_1135.jpg

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wát een leuk initiatief om elkaar onze 'vondsten' te laten zien.

Ik noem twee bijzondere dingen. Van een leraar kreeg ik een oude motor met vertragingskast die een driewegklep van een CV moest ronddraaien. Ik liet hem mijn gasgevelkachel aanzetten in mijn ijskoude slaapkamer als de wekker afging. Daartoe had ik een kwikschakelaar aan de opwindknop bevestigd met daarachter een zelfhoudend relais. Klinkt nu ouderwets maar het was toen 1963 en ik was nog piepjong. Lekker wakker worden was het wel...

Dan nu iets wat ik vorig jaar wist te verwerven.

http://www.uploadarchief.net/files/download/2008.08.26-01.jpg

Deze vacuümpomp kreeg ik los van Oerlikon-Leybold voor het aansturen van de wereldrecord waterbarometer die ik in ons dorp Denmark in West-Australië had opgericht. Ik had de barometer aan onze dorpsgemeenschap cadeau gedaan en dan krijg je al gauw mensen of bedrijven die een handje willen helpen, zoals met deze mooie vacuümpomp. Een top-cadeau. Staat nu een vol jaar te draaien, dag in dag uit negen uur per dag en het arme ding moet ook nog heel wat waterdamp verstouwen, maar ik heb ervoor gezorgd dat de pomp daar geen last van heeft.

Outside of a dog, a book is a man's best friend. But inside of a dog it's too dark to read!

Dit topic is gesloten