Volgens de specs is hij 208V +/- 10%, 42A peak, ik weet niet of zoiets nog veel gebruikt wordt, ik dacht dat gewoonlijk krachtstroom iets van 380V was. Hij heeft iig een gigantische blauwe stekker.
Ik heb al meerdere laser veiligheidsbrillen, een lasbril is Een Zeer Slecht Idee om je tegen lasers te beschermen, gaat helemaal fout. Je ziet geen steek maar de laser komt nog wel door je bril. Je wil eigenlijk wel het licht 10000 keer verminderen, maar ook nog wat kunnen zien van de omgeving. Een laser veiligheidsbril stopt alleen de juiste golflengtes en geeft zicht door de rest door te laten. 6 watt aan licht klinkt weinig, maar een gemiddelde pointer is iets van 1-2 milliwatt. Boven de 5mW is direct gevaarlijk (klasse 3B) en boven de 500mW is een diffuse reflectie al teveel. Met iets van 200-300mW kun je je sigaret al wel aan steken (als je rookt dan). Met 6000 mW moet je dan echt oppassen, maar kun je dus ook echt coole dingen doen .
En ik heb liever zo'n speeltje dan een vakantie, op ebay verkopen lijkt me niet zo veel op te brengen, wie koopt er nu zo'n grote laser? Onderzoeksinstituten gaan voor nieuw, veel minder risico en dan hebben ze garantie/ondersteuning/enzovoort. Maar als iemand er een paar duizend euri voor over heeft ...