Hallo

ik heb kort geleden een geluidsmodule gekocht bij conrad
een klapschakelaar
alleen hij werkt niet als hij aangesloten wordt gaat het ledje branden en het relai sprinkt op het maak-contact hoe vaak of hoe hard ik ook klap er gebeurt niets

Technische gegevens klp.
12v tot 15v dc 50 ma ong.
relai: kan 250v 16a hebben !

Ik sluit hem op een trafo die naar 12v 250ma transformeert.
o en op de conrad site staan nog de oude technische gegevens! niet naar kijken

en kwa het solderen alles zit presies zo als het moet en ook netjes.

weet iemand hier meer over? ||vriendelijk bedankt!!

Als ook alle componenten op de goeie plaats zitten dan zou ik eerst de koperbanen gaan nameten om breuk uit te sluiten.

Is de trafo 12V 250mA DC?

Is de micro wel goed ingesteld , en kan je het printje dat gij afgewerkt hebt niet laten zien
Ook eventueel het plannetje ervan.

Vlgns mij bedoel je deze :
http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/175000-199999/193135-…

Daar staat :
Betriebsspannung . . . : ca. 11 - 15 V=
Ruhestrom . . . . . . . . . : 5 mA, bei angezogenem Relais 50 mA
Schaltleistung . . . . . . . : max. 35 V=~/10 W
max. Schaltstrom . . . . : 2,5 A
Abmessungen . . . . . . . : 80 x 45 mm

Dus hoe je bij 250V/16A komt??

[EDIT]: okay: overheen gelezen :(

o en op de conrad site staan nog de oude technische gegevens! niet naar kijken

[/EDIT]

Weet je i.d.d. ook zeker dat er gelijkspanning uit de trafo komt? En geen wissel spanning?

Hij zal wel bedoelen de sluit contacten van de Relais , en als het contact sluit bij aansluiting van spanning en de led gaat aan wat is er dan nog verkeerd aan?

En wat staat hierboven geschreven ?

En als je even goed leest gebeurd er niets , hoe hard hij ook klapt.
Relais schakelt niet om, dat is de boodschap !

daar staat niets van relais slaat niet aan , alleen hij werkt niet als hij aangesloten wordt gaat het ledje branden en het relai sprinkt op het( maak-contact ) en als dat een relais is met NO C dat weet ik dat de relais aanspringt en het contact sluit , maar als hij daar geen bron heeft aangesloten of wat dan ook dan mag hij klappen zoveel als hij wilt dan ziet hij nog niets.

Hallo ,

Heb onlangs deze schakeling samen gestoken en werkt zonder problemen . Bij ieder klap of geluid schakeld de ralais en afhankelijk van de stand van de schakelaar is het puls of schakelen .

Jacky

beter lezen.....
heb het over de specs.

En zie nu zelf ook dat e.e.a. aangepast is.......

[Bericht gewijzigd door Gadget_inc op (40%)]

Op 16 september 2009 19:46:48 schreef Rapperder:
wat schakelt gij

wat boeit dat nou weer? Dat relais moet gewoon klapperen en wat eraanzit is zijn pakkie aan..

efin, ik kan geen Duits dus ik kijk even puur naar het schema wat erbij zit. Even snel wat dat printje doet.

microfoon versterken. met P1 versterking instellen. Bij een geluid word er een spanningkje gegenereerd dat de 4027 laat triggeren. Dat triggeren gebeurt als de ingang van de 4027 op zijn ingang een 1 ziet (in de ordes van 3volt)

Ik gok even dat de 2e flipflop word gebruikt om ipv KLAP aan-uit, een flipflop te maken zoiets als KLAP aan, KLAP uit.

Zet in ieder geval eens de schakelaar in de stand zoals hij getekend is in het schema. Daarmee overbrug je die 2e flipflop zodat die niet in de weg van het probleem kan liggen.

R8 in combinatie met D3 geeft een "stabiele spanning" voor de microfoonversterker. Kijk eens of daar wel echt 8.2 volt staat (hij word hoop ik ook niet warm)

Wat kun je nog meer testen? Zet eens de multimeter tussen pin 7 van de eerste flipflop (linker) en de GND. Als je wat geluid maakt in de microfoon moet je hier een spanning meten varieerend in hoogte van je geluidsproductie.

doet dat het wel? Meet even op pin 1 tov GND van IC2 of je daar wat meet als je wat geluid produceer. Doet dat het ook dan zit het mis bij de je BC547.

Als je nou niets meet op pin 7 van IC2 dan zit er wat mis bij IC1.

Haal de 0.1uF los tussen pin7 IC2 en pin 6 IC1. Hang nu met een draadje IC2 pin 7 even aan de kathode van D3. Nu moet het relais uit zijn, en als je het draadje erop zet dan moet hij aangaan. Doet hij dat niet dan zit er wat mis een de rechter kant van het schema.

post je bevindingen eens en post het hier. Dan kan ik je verder helpen. Het schema is niet moeilijk dus we komen er wel uit.