Ik heb in mijn eindwerk een PIC16F84a gebruikt om data op het videosignaal (WSS) in te lezen en om de copy protectie bits op nul te zetten om zo alle dvd's en films van bv CANAL+ te kunnen kopiëren.
Nu ben ik mijn boek aan het typen en ben ik een beetje aan het uitleggen hoe en waarom...Ik ben eigenlijk de datasheets aan het vertalen.Maar ik heb een vraagske
Kan er mij soms iemand kort uitleggen wat een in-circuit emulator en een Watchdog timer juist is?
alvast bedankt!
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
watchdog timer een tellertje dat mee loopt met je program counter en als deze een overflow geeft reset de pic
hier bij heb je nog de prescaler waardoor je bv 3 programcounts 1 watchdog count hebt
je moet in je programma voordat je watchdog overflowed de watchdog resetten .
je gebruikt dit om te voorkomen dat je prog blijft hangen.
in-circuit-enumerator is een apparaat dat je kunt gebruiken om een pic te simuleeren in je schakeling en tijdens het uitvoeren van dit programma kun je alle waarden variabelen en andere dingen realtime uitlezen
ook kun je regel voor regel het programma laten uitvoeren
zodat je exact kunt zien waneer je programma de fout in gaat
Ives
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
Op 13 april 2004 11:08:58 schreef jgfkguyyogfgviko:
Ik heb in mijn eindwerk een PIC16F84a gebruikt om data op het videosignaal (WSS) in te lezen en om de copy protectie bits op nul te zetten om zo alle dvd's en films van bv CANAL+ te kunnen kopiëren.Nu ben ik mijn boek aan het typen en ben ik een beetje aan het uitleggen hoe en waarom...Ik ben eigenlijk de datasheets aan het vertalen.Maar ik heb een vraagske
Kan er mij soms iemand kort uitleggen wat een in-circuit emulator en een Watchdog timer juist is?
alvast bedankt!
/offtopic
Kon je echt geen betere naam vinden dan jgfkguyyogfgviko??
/offtopic
Ik wil dat progje ook wel zien.
Die naam is das een ongelukske bij get registreren,maar ge kunt da precies nie veranderen.
Maar hoe ik da gedaan heb?
Vrij simpel:video versterken tot 5V. Via odd/even uitgang van een sync separator een interrupt op PIC. In de interrupt de data sampelen.
En dan dat kopiëren... nog simpler`
Op de WSS-data staan copy protectie bits (bits 12 en 13).
Ik heb die met een video schakelaar gewoon afgekapt.
Met DVD's werkt da voorlopig nog nie echt,ik denk dat da komt door diene macrovision, maar da moetek nog testen.