Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

elmowww

Golden Member

Hans, dat klopt. Een B5X14A. Hij is van mn vriendinnetje en moet binnenkort in orde gemaakt worden: buisje is kapot, en waarschijnlijk zijn de condensatoren ook niet meer goed.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Vaar je bij een vereniging? Beetje veel stickers van outdoor valley/kano shop vindt je niet?

niet alleen brand, ook wit bier en guiness

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op donderdag 29 oktober 2009 22:04:21 (20%)

wel een leuk hokkie ik zou wel een leuning bij de trap maken , want dit is met handenvol wachten op in 1x 13 treden overslaan ,wel al voorzien van de noodkit van de overheid , bier, radio , kano :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 29 oktober 2009 12:59:06 schreef Tidak Ada:

Ik kan me nog herinneren dat men vroeger, in de kolenkacheltijd speciale warmtelampen had om kasten en bijvoorbeeld ook een piano droog te houden (een piano ontstemt door vochtopname van het klankbord).

????
Bij ons stond er juist een pot water met een krant in de piano, om hem niet uit te drogen :P
Anders gaat de boel scheuren... Het is een piano, geen brandhout :P

Tidak Ada

Golden Member

Dan hadden jullie duidelijk al centrale verwarming!

Wij hadden van die tufstenen absorbers er in; dat was een andere mogelijkheid. Moesten periodiek in de oven worden gedroogd.

Ach ja, 1980...... Tijden veranderen. Ik praat over vóór de jaren vijftig! IJsbloemen op de ramen, enzovoort.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ja DAT weet ik niet inderdaad, VOOR mijn tijd haha
Die piano was er langer dan ik ;)

elmowww

Golden Member

Op 29 oktober 2009 21:21:00 schreef Jan klaasen:
Vaar je bij een vereniging? Beetje veel stickers van outdoor valley/kano shop vindt je niet?

niet alleen brand, ook wit bier en guiness

Ik vaar inderdaad bij een vereniging, maar dit is een hobbyprojectje samen met een goede vriend: hier komt binnenkort een benzinemotor met (hopelijk) een hydrojet in.

Edit: en die biertjes zijn overblijfselen van een feestje zo`n anderhalve maand geleden. Sindsdien niet meer aan toegekomen... :X Wie komt helpen? ;)

[Bericht gewijzigd door elmowww op vrijdag 30 oktober 2009 11:22:55 (16%)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

t is dat je zover weg woont ;) anders zou ik ook dat mannenspeeltje wel eens willen uitproberen :)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

[OT]
Leuk projectje. Wij hadden (hebben) bij de kanovereniging een Biesbosch weekend. Nu houden we niet van vlak water of toeren maar dat moest toch. een hoop jaar geleden hebben we dus ook iets gemotoriseerds geknutselt. twee grote polyester vlak water schuiten met daar tussen in een 10PK buitenboord... dat ging best hard en goed bij ons op stil water..... alleen toen we de Amer over gingen wat minder.... we hebben het gered.
[/OT]

Ik kom wel helpen dat bier op drinken. Ik zit zelf in het bestuur van Kanoverenigign Oisterwijk (zie sig.)

zo ik ben weer thuis :P vandaag nog paar kabels aan gesloten en de vloer laten geegaliseren :P dus kan ff paar dagen niet in me schuur komen :D,
Vrijdag ga ik tegels uit zoeken en tegel lijm, voeg enz. halen...

de fotos
http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

t word al mooi techno , maar ik had de leidingen achter de wanden gedaan , en dan op een centraaldoos onder de tlbakken . zo heb je veel plekken waar geen dingen plat op de muur kunnen hangen . ladenkastjes ed. zijn de tlbakken ook nieuw ? het is ook wel makkelijk om de wcd's te scheiden van de verlichting , zeker als er geen ramen inzitten . door een aardlek of een 10 amp stotz ertussen .
dan heb je de zekering ook meteen in je hobbyhok zitten en zo te zien heeft de naaste schuur ook dezelfde groep , en een 2kw kachel met diversen erbij ( evt buitenlampen )zit ook al vlug aan de 16 amp . evt een noodbakje bouwen ( leuk 1e project ) ook als de spanning wegvalt met testen en in het donker kom je tegen de testdraden aan en hij komt terug ineens , kun je posten in wounded in action .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Was je niet beter afgeweest met een kabelgoot? Is mooier kwa afwerking en is gemakkelijker uit te breiden met stopcontacten.
Je heb wel genoeg verlichting voorzien! Altijd goed, beter teveel als teweinig licht.

Tidak Ada

Golden Member

Wow, 6 TL aramturen in die kleien ruimte!

Misschien kun je er UV-B buizen in stoppen, dan kan je er een bruiningscentrum van maken voor de dames, om de bouwkosten terug te verdienen ennnn..... wie weet hou je er nóg wat aan over

:9 >:) :D

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Misschien kun je er UV-B buizen in stoppen, dan kan je er een bruiningscentrum van maken voor de dames...

Ik denk dan eerder aan printjes belichten ;)

@techno, mooi hokje hoor.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

mooi schuurtje, alleen niet echt zo sfeervol lijkt me met al die tlbuizen:P

Op 31 oktober 2009 21:31:29 schreef testman:
maar ik had de leidingen achter de wanden gedaan , en dan op een centraaldoos onder de tlbakken . zo heb je veel plekken waar geen dingen plat op de muur kunnen hangen . ladenkastjes ed. zijn de tlbakken ook nieuw ? het is ook wel makkelijk om de wcd's te scheiden van de verlichting

waarom ik voor opbouw hebgekozen... omdat als ik ooit hier weg ga dan kan ik alles snel demonteren ,
en heb plek genoeg voor gereedschap aan de muur en voor die lade kasten :P. ja alles is nieuwe ,en ik die idd de verlichting op een andere groep als de wcd's

als ik de tegels op het vloer klaar heb dan gaat me kamaraad 2 werk banken voor me lassen :D daarom heb ik ook de 2 achterste wcd's iets hoger.. Want net daar onder komt de plank voor me scoop enz.

oja en ik heb toch 1 tl back er tussen uit gehaalt ... kijk maar op de laatste foto, want het was idd iets te druk .
Dus heb ik hier thuisn og een klein klusje op zolder :P daar kan ik die tlbak wel mooi in kwijt.

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

ik heb als hobbyhok een ex drukkerij gehad een ruimte van 4x5 meter
alles wit en 2,50 hoog met 18 tl's van 36 watt . en heb ik omgebouwd naar evsa , als die tegelijk aangingen dan hoorde ik de automaat in de mk thermisch geluid maken . en had ook 50% eruit gedraaid .

maar was wel met airco , en later ook gas cv erin . 4 maanden later ben ik verhuisd en nu is het niet zo ruim meer . wel voller als toen .... wordt wel eens wakker met een elco of schroef in mijn zij en heb daar ook al een nacht op geslapen dan .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

vandaag zijn de vloertegels erin gezet :D morgen nog gaan voegen

http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

netjes hoor! Is de vloer nou hol of lijkt dat maar zo door de foto?

fred101

Golden Member

Lekkere ruimte, het is dat ik het altijd koud heb en het minder gezellig is anders zou ik mijn hok naar de garage verplaatsen (10x6 meter met een flinke zolder, toilet, koud en warm water maar geen verwarming) Mij hokje heeft een schuin dak en dat kost nog al wat ruimte. De logeerkamer is beter maar dat is het oude deel van het huis en dus een houten vloer. Dat durf ik eigenlijk niet aan.

Oja, het is een foto topic, hij is wel eens voorbij gekomen maar het veranderd regelmatig dus nog maar eens:
http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=1901&mode=view

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 4 november 2009 22:56:13 schreef pientertje:
Is de vloer nou hol of lijkt dat maar zo door de foto?

ja klopt het is maar heel iets kan er niet veel van merken als je er bij staat, Maar das nooit verkeerd als je gaat dwijlen :D dan blijft het water netjes in het midden, En niet aan de zijkant bij het wand :P

oja en het zij aleen de buitenste tegels... in het binnen is het recht

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
fred101

Golden Member

Dat is nog maar de helft. Ik kan daar niet alles kwijt, een deel staat op de gang en in de garage, dus het rouleert nog al eens.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

En mijn tafel staat nu al vol met alleen maar een voeding, scope, meetzender(geen idee hoe hij werkt, toch maar eens in verdiepen) frequentieteller soldeerbout kastjes en dremel. Zal binnenkort weer eens een foto maken.

Dit topic is gesloten