Hallo,
ik heb pas net een 2ehands Leak versterker gekocht. Hier kunnen (oa) 2 speakers op worden aangesloten (dus, 4 gaatjes, voor 4 draadjes). Nu blijkt dat 1 van de 'gaatjes' het niet doet. Degene van wie ik hem kocht neemt de versterker wel terug, maar het ding is heel compact en het is gewoon een mooi ding.
Ik heb de versterker open gemaakt maar er zit geen draadje los ofzo. Zou ook niet weten waar ik verder naar moet kijken.
Iemand een idee waar ik moet beginnen?
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Een Leak (buizen?)versterker nooit wegdoen!!
Je gooit toch ook geen QUAD in de vuinisbak !!
Wat betreft je vaag: Maak eens foto's. Dat zegt vaak meer dan 1000 woorden.
Hier zijn een aantal foto's ervan:
http://picasaweb.google.nl/patrickmdirks/Leak?authkey=Gv1sRgCPzusNKqy_…
ik woon in Amsterdam, en kom ook wel eens in Den Haag. Als iemand er naar wil kijken, laat maar weten.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Redelijk vintage dat ding, volgens mij zitten er nog germanium torren in. Ik begrijp dat 1 kanaal het dus niet doet, gezien de leeftijd kan dat van alles zijn, rotte elco's , kapotte torren enz.
Uiteraard is alles te repareren, maar hoeveel wil je er aan uitgeven, en niet onbelangrijk wat heb je er in deze staat voor betaald.
Leak Stereo 30: Vintage germanium versterker 2*15W
Schema: http://www.acousticpsychos.com/Files/cctStereo30.gif
Het probleem kan echt van alles zijn. Als een kant helemaal stil is dan kan het zelfs een onderbreking in C37 zijn.
Als het schema je iets zegt dan kan je gaan meten, zoniet blijf dan er vanaf want het zou zonde zijn meer kapot te maken.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Uit je verhaal begrijp ik dat je denkt dat er vier luidsprekeruitgangen op de versterker zitten, maar als ik zo de achterkant bekijk, kunnen er maar twee speakers aan:
Ik zie vier "gaatjes", twee voor elke speaker.
Er moeten gewoon banaanstekers in, voor iedere speaker aansluitpunt één met gewoon tweelingsnoer naar de speakers.
Let goed op, dat je versterkers uit deze tijd nooit zonder speakers aansluit, dan blaas je de eindtrap op!!
Kortsluiting is helemaal uit den boze!!
Op 3 november 2009 00:36:09 schreef Tidak Ada:
Let goed op, dat je versterkers uit deze tijd nooit zonder speakers aansluit, dan blaas je de eindtrap op!!
Kortsluiting is helemaal uit den boze!!
Is bij deze versterker niet van toepassing en geldt hoofdzakelijk voor buizenversterkers.
He, dat is dezelfde versterker die bij ons op het WEL bij de bult rotzooi stond wat in de container ging!
Ik heb hem er toch maar even tussenuit gepikt, zonde om weg te gooien toch?
Die van mij begint na een tijdje in een kanaal te storen/rommelen.
Heb er nog geen tijd voor gehad om serieus naar te kijken.
Ben zelf trouwens niet echt op de hoogte met dit soort germanium bakken, beetje van voor mijn tijd.