fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Wat moet je nu met twee scopen 
Altijd handig om een analoge en digitale te hebben. Mijn 150MHz tek was 1 euro/MHz. De 100MHz HP was ook 1 euro/MHz. De 20MHz Teks waren 0/MHz, de 10MHz philips, mijn eerste, was 8,= euro/MHz, daar ben ik mee getild 
Oja, philips manuals vallen onder staatsgeheim, tenminste daar lijkt het soms op.
B.V
co@xj3.nl
Jij hebt allesinds ook een mooie verzameling scopes fred101.
Idd nu kan ik de voordelen van analoog en digitaal samennemen.
Die Rigol is vandaag verstuurd dus zal overmorgen waarschijnlijk toekomen.
Nog effe wachten:p~
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 12 januari 2010 19:35:45 schreef fred101:
Ik heb er 9
Misschien een nieuwe topic openen...welke scoop (scopen) gebruikt U ?
Met voordelen en nadelen van elke modeltype.
Dat zou leuk kunnen zijn.
B.V
co@xj3.nl
De Rigol is toegekomen.
Nu is er een probleem.
Toen ik hem uitgepakt had en aangezet heb, flikkerden de lampjes in de druktoetsen en was het scherm in streepjes.
Het is niet van de koude of condens want hij stond al 2 uur in de warmte (kamertemperatuur).
Ik heb hem dan onmiddellijk uitgezet en 5 min. gewacht.
Toen ging ie wel maar krijg geen beeld op kanaal 1 tussen 5V/div en 100mV/div. Daaronder heb ik wel beeld.
Kanaal 2 werkt wel maar ik kan het signaal niet triggeren.
Ik heb hem al op factory settings teruggezet maar nog steeds het probleem.
Nu ik hoop dat er niks misgelopen is tijdens transport en dat ik een verkeerde instelling heb.
Weet iemand van jullie wat er kan aan schelen???
Bart
fred101
Golden Member
Hang de probes eens aan de calibrator en druk op auto. Dan moet hij werken, tenminste de mijne deed dat.
B.V
co@xj3.nl
Heb ik gedaan.
Bij kanaal 1 krijg ik geen beeld.
kanaal 2 wel beeld maar geen triggering mogelijk.
Ik begin zo stilaan te vermoeden dat ik de verpakking niet te ver zal moeten wegleggen.
[Bericht gewijzigd door B.V op (31%)]
@TS
Laat de scope eerst even 5 minuten warm draaien en run dan een zelfcallibratie. Voor die callibratie moet je de probes verwijderen.
fred101
Golden Member
Hou er rekening mee dat hij beide probes ziet als ze er aan zitten. Dus als je er een los laat liggen en drukt op auto dan kan het zijn dat hij daar probeert te triggeren en daar zit niks. Dat had ik laatst. Ik kreeg geen triggering maar dat probeerde hij op channel 2 en daar zat niets aan de probe, die was losgeschoten voor ik op auto drukte. Bleek de trriggering op channel 2 te staan.
B.V
co@xj3.nl
Ik heb elquip gecontacteerd en ze vermoeden dat er een connector is losgekomen van het transport.
Ik ga hem binnendoen voor garantie.