is het mogelijk om ik plaats van een monitor een (breedbeeld)televisie op de computer aan te sluiten?
Het maakt niet uit of het via een Composit video (gele tulpconnector) of via de RGB-aansluiting op mijn scart-connector gaat!

Via de TV-out van je video kaart of dmv een VGA - naar TV adapter.
Stel je alleen niet te veel voor van de resolutie en beeld kwaliteit. Een TV beperkt zich tot maximaal 625 lijnen.

het is een 32" breedbeeld van philips, het beeld zal dus gewoon "slecht" worden als ik het goed begrijp?
Is zo'n verloopkabel zelf te maken?

En dan weten jullie vast wel wat mijn volgende vraag is......... waar kan ik het schema vinden?

Op za 11-05-2002 19:51:00 schreef Jaco van der Linden:
En dan weten jullie vast wel wat mijn volgende vraag is......... waar kan ik het schema vinden?

Op deze site staat de pinbezetting van een scart stekker.www.circuitsonline.net/info/aansluitingen.php
volgens mij moet je de binnenkant van de tulp stekker van je video kaart aansluiten op pen 20 en de buitenkant op pen 17.

suc6
jp

Bdankt voor je reaktie, maar de vraag was: "verloop van VGA naar Composit video of RGB"...........dus.......

Van VGA naar composiet kan niet zonder meer. Je TV wil namelijk 50 hz hebben en je videokaart zit ergens rond de 70hz. Er zal een scanconvertor tussen moeten. Zelf bouwen loont niet de moeite omdat er zat videokaarten zijn waar gewoon video out op zit. De scanconvertor zit dan al op de videokaart meegebakken. Er zullen vast wel schema's beschikbaar zijn, maar dit lijkt me echt een schoolvoorbeeld van iets waar zelfbouw niet loont ;-(

Ik heb ook op deze site een link gevonden van een schaleking voor vga naar scart

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/circuit.html

ik weet niet of hij werkt, maar ik wil hem zelf ook gaan bouwen.

Groeten Bart R.

Op ma 13-05-2002 19:17:24 schreef Baloe:
Ik heb ook op deze site een link gevonden van een schaleking voor vga naar scart

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/circuit.html

ik weet niet of hij werkt, maar ik wil hem zelf ook gaan bouwen.

Groeten Bart R.

Heeft iemand ondertussen deze schakeling met succes gebouwd?

ik nog niet, maar wil het zeker wel gaan proberen, als ik iets meer weet zal ik het zeker posten......hopelijk doen anderen dat ook.
gr. Jaco

weet iemand nu al of dit schema werkt
van vga to scart
ik heb de print laten etsen morgen ga ik erachter

Op zo 26-05-2002 20:13:15 schreef sven:

[...]

Heeft iemand ondertussen deze schakeling met succes gebouwd?

Ik gebruik deze schakeling al een paar maanden.
Hij werkt prima, let er wel op dat voor games een TV niet echt perfect is :) omdat bij een TV de pixels worden verschoont en niet de hele regels kan het bij snelle stukjes een beetje ruizen.
Daarom gebruik ik hem eigenlijk ook voor Powerpoint presentatie's

Is het nu wel of niet nodig om een speciale videodriver te installeren, of kan ik mijn standaard-instellingen brijven gebruiken?

speciale video driver installeren...!!!

ik heb nu deze schakeling ontworpen en getest
maar ik krijg verschillende beelden op mijn tv
heel onzuiver niet leesbaar zou dit aan mijn kabel kunnen liggen???
en die ic en triac komt nog redelijk warm ook
kan me iemand helpen

er zit toch helemaal geen triac op... alleen een 7486?

Ik heb problemen met m'n computer gehad.....hierdoor men ik een aantal schema's kwijtgeraakt. Ik wilde zojuist naar bovenstaande link gaan om daar vandaan een PCB'tje te gaan tekenen, maar nu krijg ik de site niet meer geopend.
Ik er nog iemand die me aan het schema en de drivers kan helpen?

ik kan een aangepaste versei wel naar je opsturen als je wilt (PCB). Die Voltage reg. heb ik er alleen afgehaald omdat ik een aansluiting wilde voor een 5V voeding.
en hijs VEEL mooier :D

[Bericht gewijzigd door Bernd op ]

jongens jongens, dat heb ik ook geprobeert, dat is geen konte weerd met die zelf bouw, voor 50euro heb je al een videokaart met tvout, en das stukken betere kwaliteit dan die zelfbouw, neem maar van mij aan. En koop niet zo'n draadloos overdracht setje want die haperen al als je een scheet laat. gewoon een echte kabel die er voor gemaakt is, dus 2 afgeschermde audio kabels met daar aan een afgeschermde dunnecoax, beeld is SUPER met een DVD'tje erachter!!

Op do 15-08-2002 22:38:04 schreef Gijs Koenjer:
... En koop niet zo'n draadloos overdracht setje want die haperen al als je een scheet laat ...

Ik ben anders aardig te spreken over mijn Marmitekjes :p
Er schijnen betere te zijn van Pioneer, dacht ik (test in C'T). Toegegeven: ze storen wel eens, en ze schijnen m.n. gevoelig voor DECT-telefoons.

Groet!