Hoi,
Nog bedankt dat ik me hij gratis kon laten registreren op het mooie forum.
na enig zoek werk ben ik toch hier beland
met mijn vraag over de 465 die ik dus heb gekregen van een collega volgens hem zou hij het moeten doen.
nu moet ik eerlijk bekennen dat ik een dummie eerste klas ben (helaas) daar gaat verandering in komen.
het is als volgt, als ik hem aan zet krijg ik niet die 2 mooie lijnen te zien er zit ook een 100hz x10 probe bij. ik zou niet weten hoe ik er achter kan komen of hij nog functioneerd ik heb ook urenlang geprobeerd om enig signaal op te vangen en de optie beam finder laat of een klein puntje zien of een klein streepje .
en als ik dan een lijnje krijg ken ik hem wel met de potition knop laten beweken maar alleen een gedaalte van de lijn waar dan een boog in komt.
ik heb daarbij ook nog een Signaal generator Model TE-20 van TECH
daar heb ik waarchijnlijk dan niet zo veel aan?>
en heb ook nog van philips een miniatureprobe pm9352 en een TV probe pm 9347 na genoeg compleet misschien day iemand nog intresse heeft hier in en of mij verder kan helpen heg ik er dat wel voor over.. laat het maar weten.
alvast bedankt
Raymond
Staat de scope misschien in X-Y mode? Staat de trigger mode op auto? Is de intensiteit hoog genoeg ingesteld? Krijg je wel even een lijntje als je de triggerlevel knop van min naar max draait?
Bedankt voor je reactie
dit is wat ik zie heb wat foto`s toegevoegd
http://img5.imageshack.us/i/s7003489.jpg/
http://img222.imageshack.us/i/s7003483.jpg/
http://img341.imageshack.us/i/s7003484.jpg/
hoop dat u daar iets mee kunt?/
mvg
blijft na genoeg het zelfde..
als ik die probe op het calibration punt hou reageerd ie daar wel op maar ook niet echt dat ik er iets aan heb..
ben ook ondertussen in het manual aan het kijken maar kom ook niet echt verder om dat je allemaal hulp apparatuur nodig heb..
wil gewoon een zelf test uit voeren met behulp van het calibratie punt en de x10 probe
[Bericht gewijzigd door x-ray op (86%)]
kun je twee lijnen op het beeld krijgen?
zet de time/div op 1ms, horizontal op A, trigger mode op auto
en zet vert op alt.
draai dan aan de positie knop om de lijn op en neer te bewegen.
als dat wil dan kan je de probe op kanaal 1 aansluiten.
de ingang selector zet je op DC, de volt/div op 0,1 volt(maal de 10 keer probe is 1 volt) en raak dan met de tip van de probe hrt calibreer punt aan.
nu moet de lijn van vorm veranderen(blok vorm).
bedankt jj,
daar had ik wellicht iets aan ik kreeg nu dus wel een blokvormige curve atthans iets wat er op lijkt dus weer een stap verder ik krijg de blokvorm niet mooi op beeld heb wel aan de knoppen gedraaid (fine tuning)
ik heb er maar weer een foto bij gedaan tussen die twee lijnen kan ik wel een blok vormige vorm aan neemt dus enig iedee??
of zit ik hier met een defecte oermachine te [kutten]?
De TEK465 is wel oud, jaren 70 vorige eeuw, maar zijn heel goede alround werkpaarden die zeer lang mee gaan. Zelf heb ik er twee.
Omdat er zoveel mogelijkheden zijn moet je de bediening wel even onder de knie krijgen.
Als ik naar de laatste foto uit je eerdere post kijk zou ik de intensity terug draaien, zo sloop je een beeldbuis.
Als de blokgolf uit de testaansluiting niet mooi is kan dat ook aan de afregeling van de probes liggen.
Je foto zie ik niet.
heb je ook al aan de time/div gedraaid?
gaat het signaal op het beeld wel op en neer als je aan de positie draait?
heb ik aan gedraaid and time/div en ook aan de y positie dan gaat ie als het waren van uit het midden om hoog en naar beneden ja correct.
Ik heb even een foto gemaakt van mijn 465 met de probe aangesloten op de callibratie.
Zet alle schakelaars eens in dezelfde stand als op mijn scoop. (klikbaar)
En probeer nog eens.
hey toppie ga ik nu meteen doen
dank u !! mooie foto
nee hoor ik krijg hem niet zo als op jou foto..
en helemaal niet z`n rechtelijn erbij van het 2de kanaal als ik lijk hem ook wel alleen verticaal bij te kunnen stellen.
of luister ut zo nou dat je uren moet afstellen tot dat je een match hebt?
ben nu al weer een stuk verder ik kreeg nu inderdaad die blokjes te zien dat is al goed alleen maar voor de helft in het scherm.
ik ben de instelling nou weer krijt, zal er zo nog wel een foto van maken.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (81%)]
hebt je misschien delay time op je display. draai eens aan die knop en kijk wat er gebeurt.
probeer anders, de draaiknop recht boven helemaal naar links te draaien.
de lichtje uncall moeten niet oplichten. als dat wel zo is kun je deze uitzetten door de rode draaiknop op de schakelaars time/div en volt/div.
je kan ook probeeren te triggeren op het singaal.
zet eerst de schakelaar coupling op dc of ac.
en zet schakelaar trig source op channel 1(wel de probbe aansluiten op kanaal 1 ander moet de schakelaar op kanaal 2).
draai dan aan de draaiknop naast de schakelaars tot het lampje trig oplicht.
als die oplicht is het singaal getrigerd en moet je een blok vorm zien.
dan kun je met de time/div deze uit trekken en weer terug.
zorg er wel voor dat je al blok achtig iets op je beeld hebt, hierdoor kun je beter zien wat je doet.
het afstellen duurt meestal geen uren, maar je kan er wel uren mee bezig zijn:)
plaats ander weer eens een foto met het best mogelijk beeld wat je kan krijgen op je scoop.
ik was ook wel benieuwd naar de TV probe pm 9347 kun je daar ook een foto van laten zien.
Tuurlijk jj Goedenmorgen heb net 2 foto`s er van gemaakt en geupload.
bekijk ze maar.
http://img171.imageshack.us/i/s7003522.jpg/
http://img508.imageshack.us/i/s7003521.jpg/
ik ga zo weer ff verder met die scoop omdat ik toch denk dat hij nog goed is nu dat ik aardig wat suc6 heb gehad.
alleen ik denk dat hij out of callibration is en of schoon gemaakt moet worden.
en ja jj ik ga zo nog even een foto maken van m`n scoop beeltje.
als ik de juiste te pakke heb hihi.
gr
[Bericht gewijzigd door x-ray op (12%)]
hoi ik heb nu dus een duidelijke blokgolf op m`n crt.
heb er een foto bij gedaan.
ps. dat is de beste foto die ik er uit kon halen van de 30 foto`s
slechte camera voor dit werk 
en zoals op de foto te zien is krijg ik de blokgolf en de lijn van channel 2 niet verder dan de helft van het scherm ik heb met alle knoppen al geprobeerd en de gene die op die range reageren ben ik verder mee gegaan zoals de (fine position) staat al heelemaal naar rechts? en de binnenste knop ook dus enig idee?
en nog dank u ben toch een stuk verder nu ja en weet inmiddels ook al hoe je de golfen sneller en beter in beeld kan krijgen. via het callibratie punt dan.
ach je moet ergens beginnen.
draai eens aan de hori positie knop(zit naats calibreer punt).
als het goed is kun je daar mee de singnalen naar links en rechts verplatsen.
klopt die staat helemaal naar rechts en dan zie ik het maar voor de helft. als ik het vervolgens weer terug draai verdwijnt het signaal uit het scherm..
wat gebeurt er als je aan het bovenste knopje draait?
zet ze anders alle twee draaiknoppen in het midden.
wordt het niet beter op helaas
krijg het ook niet voor elkaar als ik niks aangesloten heb om
die rechte lijn te krijgen zoals op Hugo Welther ze foto
ik heb van alles al geprobeerd sorry dat ik een pain ben 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (9%)]
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Mooi scoopje. Ik heb zelf een 455, lijkt er sterk op, dik tevreden over en als ik meer ruimte heb wil ik er nog wel een 455/465 bij.
Als je er met al deze hulp hier er niet uit komt, zou je ook die collega eens kunnen vragen. Hij weet er vast ook meer vanaf.
Eventueel heb ik nog een instructionmanual maar die is volledig engels en als je er niks vanaf weet is het misschien handiger als iemand je wegwijs maakt op dat ding.
idd ik heb een service manual er bij nu is engels niet z`n probleem ik heb ook een woordenboak enzo maar het is niet bepaald een instap manual tis meer bedoeld voor mensen die er al wat verstand van hebben en alle termen weten..
eenigste wat ik wil weten of die scoop nog goed is en als iemand mij daar mee kan helpen en een beetje op weg wil helpen avt langs komen.
dan heb ik nog 1 van de 2 probes voor over als dankje wel zo moeten we elkaar toch kunnen helpen?
ps.
nee mijn collecga heeft hem ook weer gehad van z`n voormalige werkgever.
als hebbe dingetje maar hij vertelde mij dat hij niet echt verstand er van had en de scoop mij gunde dus.
en ik vind het zeker mooi spul heb al aardig wat moeite er voor gedaan dus tot dat ik hier terecht ben gekomen. als laaste kans.
gr
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
als je dezelfde manual bezit als ik heb moet je even kijken in sectie 2 'operating information'. Het oogt allemaal wat moeilijk enzo maar als je daar begint kom je een heel eind. Echt even dat stuk vanaf begin lezen, stap voor stap. punt 35 tot 42 mag je overslaan (calibrating ect). Liever geen schoevendraaiers hanteren, alleen als je heel zeker weet dat dat moet want anders kom je juist verder in de problemen.
Na het lezen op blz 2-6 'normal sweep display' volgen. Let er wel op dat je probe op 1:1 staat (zit vaak een knopje op).
Ik heb eerder mijn 455 gerepareerd maar dat is behoorlijk pittig en volgensmij niet te doen als je er maar erg weinig vanaf weet.
[Bericht gewijzigd door MAH op (11%)]
dan weet ik het zo ook niet.
ik denk dat je dan het beste iemand kan vragen om langs te komen.
er zal vast wel iemand in de buurt bij jouw wonen die het wel wil uitleggen
Op 7 februari 2010 12:53:43 schreef x-ray:
ik heb van alles al geprobeerd sorry dat ik een pain ben
Wat vaker de edit gebruiken, dit is een forum, geen chatbox: http://www.circuitsonline.net/forum/faq/1#topickicks verder mag je vragen stellen zoveel je wilt.