het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

free_electron

Silicon Member

Op 24 januari 2010 15:06:09 schreef JuuL:
De site waar hij naar verwijst, van de echte murata neem ik aan, heeft als logo muRata. Dus dit zal vast dezelfde zijn.

[...]
Is dus wel een goede fabrikant?

Whoa. 78 dollar. dat ding is er geen 10 waard. Murata deelt die dingen gratis uit...
koop de capacitor kit bij sure electronics.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
joopv

Golden Member

Op 29 januari 2010 21:14:56 schreef Sponcebert:
Dat dealextreme, werkt dat nog een beetje ? Die probes zijn wel leuk , maar komt dat voor 5 euro helemaal uit Hongkong?

Ik heb 2 weken geleden voor het eerst daar iets gekocht: een groene laserpointer ( <5mW ) voor 11 dollar incl verzenden, betaald via paypal.

Gisteren binnengekomen. Netjes verpakt. Aluminium constructie. Op de 2 AAA batterijtjes staat een datum van 2005 maar zijn in goede conditie. De beam lijkt veel te fel voor 5mW, maar tot nu toe heb ik alleen met rode lasertjes gespeelt. Ik meet een stroomopname van 150mA bij 3V..?

In ieder geval wel leuk speelgoed, zeker als het s'avonds een beetje vochtig is of sneeuwt. Groen is veel 'zichtbaarder' dan rood.

De prijs is incl. shipping dus €7,40. Ik krijg er wel een wrang gevoel bij want zulke prijzen kun je m.i. alleen maar halen bij volledig negeren van zaken als milieuvervuiling en onderbetaalde (kinder?)arbeid.

om nog even terug te komen op die weerstanden en condensatoren assortimenten.

Bij sure zijn ze inderdaad goedkoop. Waarschijnlijk niet RoHS partijen, voor niet europese verkoop.

weerstanden
condensatoren
en samen

Maar waarom verkopen ze incomplete reeksen?????

Op 30 januari 2010 07:11:57 schreef free_electron:
Murata deelt die dingen gratis uit...

Kun je ze even m'n adres doormailen dan?

If you want to succeed, double your failure rate.

Farnell staat er om bekend dat ze goede service leveren voor een significante opslag...
http://nl.farnell.com/murata/gjm155r71a104ka01d/capacitor-0402-100nf-x…

en dan nog kosten ze 0.3 cent per stuk.... Dit is toevallig dan een grote rol, maar ik kon even niet zo snel een goedkope per-stuk murata vinden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 30 januari 2010 18:14:01 schreef pientertje:Maar waarom verkopen ze incomplete reeksen?????

zal wel net zijn wat ze goedkoop kunnen krijgen. Verder jammer dat ze geen condensatorreeks in 1206 hebben. Erg rijk aan gegevens zijn ze ook niet op de site over de componenten. en waarom hebben ze alles uit de reels gehaald? :S

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 1 februari 2010 10:34:55 schreef rew:
en dan nog kosten ze 0.3 cent per stuk.... Dit is toevallig dan een grote rol

Haha ja dat maakt ook nog wel uit ;)

Ik heb toch dat mapje besteld. Kom ze niet voordeliger tegen voor zo'n komplete reeks incl mapje. Wil graag ROHS en die van sure is ook niet kompleet...

ik hoef niet rohs, waar kan ik hem dan het beste kopen?

edit:
ik denk dat ik voor deze ga:
klik

edit2:
besteld

Op 29 januari 2010 18:23:32 schreef hadv:
Niet een winkel, maar wel een zeer interessante advertentie op MP:
http://link.marktplaats.nl/314262500.
Ik heb er alvast een paar besteld.
De controller is een SB0108, ik heb de datasheet vergeleken met de KS0108 en dat ziet er krek eender uit.

Even een update.
Vandaag 4 stuks binnengekregen en er 1 aangesloten.
Hij hangt aan een PIC18F242 op 10 MHz. Geprogrammeerd met Proton Basic.
Ik ben zeer tevreden. De voorgrondkleur is donkerblauw, de achtergrond (afhankeljk van het contrast uiteraard) zeer lichtblauw.
Mooi helder. En omdat de pixels vierkant zijn krijg je ook een echte cirkel!
Voor degenen die ook gaan kopen en met Proton werken alvast het volgende: let goed op de aansluitingen, die zijn namelijk anders dan wat er in de Proton help staat. Download de datasheet!
Verder moet je, naast de "LCD_TYPE = GRAPHIC" ook "Declare GLCD_CS_INVERT True" meegeven, anders wordt het niks.

Just find out what you like and let it kill you
Tidak Ada

Golden Member

Op 2 februari 2010 23:41:53 schreef hadv:
[...]En omdat de pixels vierkant zijn krijg je ook een echte cirkel![.....]

Een echte "kwadratuur van de cirkel" display dus?.......;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

@hadv

Net een bod gedaan voor 2 schermpjes.
zou je zo vriendelijk willen zijn om een klein schemaatje en script van proton kunnen posten als voorbeeld?

bas

PE2BAS

Als je de datasheet hebt kun je zelf uitzoeken hoe de aansluitingen moeten. Proton is zeer flexibel in het gebruik van poorten en pinnen.

Het belangrijkste is dat je de potmeter tussen +5v (bovenkant), pin 18 (loper) en pin 3 (onderkant) aansluit voor de contrastregeling. Die potmeter moet je dan zo instellen dat je net de pixels niet meer ziet.
Reset op +5V. VSS/BL K en VDD/BL A op 0V resp 5V.
Pin 7 (D0) t/m 14 (D7) sluit je aan op 1 zelf te kiezen poort. CS1, CS2, EN, RW en RS ben je verder ook vrij in.

De declares:
ALL_DIGITAL = true
;
LCD_TYPE = GRAPHIC
Declare LCD_DTPORT PORTB
Declare LCD_RWPIN PORTC.3
Declare LCD_CS1PIN PORTC.1
Declare LCD_CS2PIN PORTC.2
Declare LCD_ENPIN PORTC.4
Declare LCD_RSPIN PORTC.0
Declare INTERNAL_FONT On
Declare GLCD_CS_INVERT True
(PORTB en PORTC.x zelf te kiezen).
Lees verder vooral de help over het commando PRINT.

Heb je via Marktplaats geboden of via SK?

Just find out what you like and let it kill you

Bedankt voor de moeite maar ze zijn allemaal al verkocht.
Ik denk dat ik op rosmalen meer geluk heb :P

(marktplaats via mail)

[Bericht gewijzigd door hardbass op zondag 7 februari 2010 22:56:14 (22%)

PE2BAS

Ja, ik zag het ook. In een vloek en een zucht zo'n 150 Grafische LCD's verkocht. En tegen een lagere prijs (5 Euri) dan ik via MP had betaald (7 euri). Maar ja, ik heb er dan wel vier he!

Just find out what you like and let it kill you
marcob

Golden Member

Die schermpjes liggen ook altijd op de markten, dus ook wel in Rosmalen. Vorig jaar waren ze 5 euro. Dus als je er toch heen gaat.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Net een mailtje gehad.
Kan er 2 kopen voor 20.75 netto. (uitzondering)
Fijn gelukje :P

PE2BAS
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Analoog 200Mhz scoopje / 2kanaals en in nieuwstaat: 246€ laatste bod
Wat is daar mis mee?
Link

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Nog 15 uur te gaan, die prijs schiet de lucht in dadelijk.

Tidak Ada

Golden Member

Kik een s naar de biedingen van 0***d : Hij heeft minstens € 300 geboden, maar ik zou eerder met € 400 rekening houoden!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
joopv

Golden Member

Je moet ook niet tegen iemand op gaan bieden, maar het maximum bieden wat je er voor zou willen geven.

Dit topic is gesloten