het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Spiegelfolie en energiemeters en ander gereedschap

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate…

Vooral dat spiegelfolie is wel aardig, daar zocht iemand een tijd terug naar voor een ledproject.

LED there be light

Op 24 januari 2010 13:43:27 schreef JuuL:<<>>Ziet er goed uit. Is iemand bekend met de fabrikant muRata?

murata is geloof ik zo'n bedrijf-opkoper. Net als tyco bijvoorbeeld maar ik ben er niet heel zeker van. Op hun website lees ik wel dingen als: "announced that it has purchased the multilayer ceramic capacitor (MLCC) business from Panasonic Electronic Devices (PED)." Soms kan je nog aan het partnr zien waar het weg komt.

@joeri: die schaar ziet er wel mooi stevig uit, om te gebruiken voor oa vervelend stevige verpakkingen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 24 januari 2010 13:43:27 schreef JuuL:
Ziet er goed uit. Is iemand bekend met de fabrikant muRata?

Nee, wel met Murata die al heel lang condensators maakt.
Zal wel weer een chinees instinkertje zijn.

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

De site waar hij naar verwijst, van de echte murata neem ik aan, heeft als logo muRata. Dus dit zal vast dezelfde zijn.

Nee, wel met Murata die al heel lang condensators maakt.

Is dus wel een goede fabrikant?

Murata is zeker een goede fabrikant, bestaat al decennia.
Ik heb alleen mijn twijfels over de spelling (muRata).
Die chinese copycats zijn niet te vertrouwen.

En nog wat, Murata is Japans en bestaat sinds 1944, geeft je wel te denken he.
Chinezen die Japanse producten importeren, larie...

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

Op 24 januari 2010 13:54:24 schreef Joeri de Man:
Spiegelfolie en energiemeters en ander gereedschap

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate…

Vooral dat spiegelfolie is wel aardig, daar zocht iemand een tijd terug naar voor een ledproject.

Ik zie ook een schaar die printplaten kan knippen!

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Waar dan? Ik zie alleen een papiersnijmachientje, lijkt me ongeschikt om pcb's mee te knippen?

Henry S.

Moderator

Op 24 januari 2010 15:11:53 schreef VanDee:
Murata is zeker een goede fabrikant, bestaat al decennia.
Ik heb alleen mijn twijfels over de spelling (muRata).
Die chinese copycats zijn niet te vertrouwen.

Geen copycat: http://www.murata.com/ zie logo.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

\mu = µ als je LaTeX praat.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 24 januari 2010 21:15:45 schreef Zonnepaneeltje:
Waar dan? Ik zie alleen een papiersnijmachientje, lijkt me ongeschikt om pcb's mee te knippen?

mr.stijntje bedoelde deze: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/SID-686F209F-1F8900E6/lidl_nl/hs.xsl/i…

Op 24 januari 2010 21:15:45 schreef Zonnepaneeltje:
Waar dan? Ik zie alleen een papiersnijmachientje, lijkt me ongeschikt om pcb's mee te knippen?

Hmm die zie ik dan weer niet. Misschien een ander Lidl filiaal? Het ging om de 'Universele schaar' bij 'vanaf donderdag', die volgens de beschrijving ook kunststof kan knippen en er degelijk uitziet.

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Ja die bedoelde ik ook. Hmm, bij mij selecteerd hij het filiaal in Stiens. Vandaar dat sommige mensen het niet zien.

Turbokeu

Golden Member

808 Car Keys Micro Camera voor nog geen tientje.
Video opname op 720x480pixels (natief 640x480), 30FPS, foto's op 1260x1024 (upscaled), microSD slot (tot 16GB, geen geheugen meegeleverd), opnameduur ca. 1 uur op één LiPo lading, ca. 4GB/uur geheugengebruik, microfoon, mini USB aansluiting+kabel voor laden LiPo en copiëren naar PC.
Beeldkwaliteit is zéér redelijk, zelfs goed (beter dan de bekende èn veel duurdere FlyCam One en -Two camera's).

Heb er mij twee gekocht via Ebay bij 2 verschillende Hongkong verkopers (ééntje aan 8.59€ met gratis verzending , ééntje aan 5.72€ met 3.00€ verzending), en nadien nog twee (voor mijn zoon en een vriend).
2 en 4GB (Sandisk) microSDkaartjes met hopen te koop op Ebay vanaf zo'n 5.00€/2GB, dikwijls met gratis verzending.

Mijne zullen o.a. gebruikt worden voor luchtopnames op mijn RC-motorzwevers en ook op mijn RC-auto's.

Leesvoer:
Topic op Modelbouwforum.
Website van Chuck Lohr met zéér veel info (het gros van het actueel aanbod aan de camera's betreft het #3 model).
Ook vele YouTube filmpjes te vinden.

Ik hoop mijn camera's binnen een weekje binnen te hebben.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 24 januari 2010 21:59:44 schreef arne:
Ja die bedoelde ik ook. Hmm, bij mij selecteerd hij het filiaal in Stiens. Vandaar dat sommige mensen het niet zien.

Ik heb hem gezien en lekker laten liggen. Die gaat bij de eerste hap op een printplaat naar de vaantjes.

Just find out what you like and let it kill you

Ik heb als kerstgeschenk zo'n ding(zo'n camera, geen schaar) gehad. Iets ander type, maar het zou me niks verbazen als het binnenwerk hetzelfde zou zijn.

Filmen doet ie prima. Foto's worden bij mij heel snel bewogen. Het lijkt wel of die foto's op die website met een statief genomen zijn.

De software is wel een keer gecrashed. Hij reageerde nergens meer op en als je hem op de computer aansloot herkende hij hem niet. Maar na een lege batterij was dat probleem opgelost.

Niet een winkel, maar wel een zeer interessante advertentie op MP:
http://link.marktplaats.nl/314262500.
Ik heb er alvast een paar besteld.
De controller is een SB0108, ik heb de datasheet vergeleken met de KS0108 en dat ziet er krek eender uit.

Just find out what you like and let it kill you

Op 29 januari 2010 12:22:40 schreef Turbokeu:
808 Car Keys Micro Camera voor nog geen tientje....

Wel interessant! En ze geven best goed beeld voor zo'n klein ding.
Werken deze dingen ook onder Linux?

[Bericht gewijzigd door GJ_ op vrijdag 29 januari 2010 20:08:02 (70%)

Bedankt Turbokeu! heb er meteen 2 bestelt

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Dat dealextreme, werkt dat nog een beetje ? Die probes zijn wel leuk , maar komt dat voor 5 euro helemaal uit Hongkong?

Ik ben er klaar mee voor

Laatst een paar dingen besteld bij DealExtreme, in een paar bestellingen. Is allemaal goed afgehandeld.
Had o.a. een paar 3 watts RGB leds en 1 5 watt RGB led.
Helaas was de 5W led kapot bij aankomst. Melding van gemaakt en kreeg een nieuwe afgestuurd. Helaas had deze hetzelfde defect, heb het toen maar opgegeven.
Dus afhandeling prima, kwaliteit niet altijd even goed.

misschien interessant om te weten:

ik zie in chinese winkels dat ze niets opsturen van 6 tot 22 februari wegens lentefeest of zoiets

Lentefeest = Chinees nieuw jaar, dus nieuwe maan. Ze doen dan veel dingen niet en hebben ongeveer een hele week lang feestelijke festiviteiten.
Veel chinezen reizen dan terug naar hun ouders, waardoor ze een week ervoor er ook niet zijn.
Hele volksverhuizing is het dus, want het is voor de meeste het enige moment in het jaar dat ze terug naar hun ouders gaan.

Turbokeu

Golden Member

Op 29 januari 2010 20:04:59 schreef Da_Vinci:
[...]
Wel interessant! En ze geven best goed beeld voor zo'n klein ding.
Werken deze dingen ook onder Linux?

De camera wordt (onder Windows i.i.g.) als een standaard USB stick herkend (geen bijkomende drivers benodigd).
Ik veronderstel dat het dus ook onder Linux moet werken.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Dit topic is gesloten