je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

heb vandaag nog een servicedoc weggemikt voor een hp1722b scoop .
maar heb wel een pdf doc voor de pm 2521 en pm 2519 gekregen die zijn ook wel handig.

ik heb de 3256 nog nooit gezien , is zeker een portable gebaseerd op een ander model , na wat googelen blijkt het een 2x 75 MHz model te zijn .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
daandc

Golden Member

Goh fred als ik toen wist wat ik nu weet .|:(

Had ik nog een counter timer voor je gehad .

Hij leek verdomd veel op die pm 6620 op de foto.

Ik ben toen zo stom geweest om hem wegtebonjouren .

Want hij gaf niks aan de nixie,s deden het wel .

STOM STOM

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Turbokeu

Golden Member

Op 7 maart 2010 14:09:39 schreef Turbokeu:
300GB Maxtor Shared Storage (NAS) zonder zijn 12V/3A netadapter.
Gebruik hem voor het ogenblik met een 1-15V/2A labvoedingkje (Maxtor trekt tot 2A bij het opstarten, nadien ca. 1A).

Ik heb een goedkope 12V/3.33A netadapter gevonden bij Pollin voor 4.95€.
Ik had toevallig al een bestelling lopende bij Pollin, net een mailtje gestuurd om te vragen of ze de adaptor er nog kunnen bijvoegen.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Vandaag opgehaald, voor nop: Philips PM3230 scope.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dscf0443%20pm3230.jpg
Of wat groter http://www.uploadarchief.net/files/download/dscf0443%20pm3230.jpg

Stond in de weg wegens de verhuizing.
Bij het tweede kanaal is het beeld wat fuzzy, maar ik heb op internet zomaar een heel servicemanual gevonden, dus dat zou zich ook moeten laten oplossen.

Just find out what you like and let it kill you

Dat is een leuk speeltje voor de beginner ;) heb dezelfde ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Op 7 maart 2010 21:15:10 schreef testman:
heb vandaag nog een servicedoc weggemikt voor een hp1722b scoop .

Als je wist wat ze daarvoor op eBay vragen, had je dat nooit gedaan :( |:(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
fred101

Golden Member

Het wordt lente, de grotten ontdooien, er komen ineens weer overal philips scopen vandaan >:-)

Uitkijken met de deksels van de knopjes als je er aan gaat werken, ik heb gemerkt dat dat spul redelijk uitgehard is. Die breken gelijk in stukjes.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Hahaha, ik werk er niet aan, maar ik werk er mee >:)

Op 22 maart 2010 23:29:33 schreef Fredjuhh:
Dat is een leuk speeltje voor de beginner ;) heb dezelfde ;)

Altijd weer leuk om door een mede-Co'er een beginner te worden genoemd.
Dit is mijn tweede scope, mijn andere is een USB-voorzetsel van Voltcraft. De reden dat ik deze uberhaupt heb opgehaald is dat ik de indruk bij die usb-er krijg dat ik niet alles zie dat ik wil zien. Omdat deze gratuit was, en in de buurt, heb ik um opgehaald. Zitten zelfs twee probes bij, wel allebei x10, but what the dinges.

Just find out what you like and let it kill you

Ik had jou niet als beginner ingeschat hoor ;) Want je zwerft hier al een jaar of drie op het forum :)
Nee, ik bedoelde gewoon dat dat een leuk, niet te duur, scoopje is, voor b.v. een beginner..... ;)

Ik mag eindelijk ook wat posten, yay. Maar goed op werk hebben ze een soort telefoon ding weg zitten gooien zoon 300 stuks en had daar 3 van me genomen. Maar er zat dus wel een best toffe schermpje in WM-C2402M. dus ik heb nu 3 schermpjes :}

http://www.cyfronika.com.pl/art18/wmc2402.jpg

En daar boven op had ik de data sheet binnen 3 min gevonden
http://www.datasheetarchive.com/pdf/Datasheet-025/DSA00435289.pdf

Die had je beter alle 300 meegenomen... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 24 maart 2010 10:08:53 schreef pros:
Die had je beter alle 300 meegenomen... :-)

En dan 297 in een inkoopactie gooien voor een euro per stuk, snel verdient die 297 euries :P

[Bericht gewijzigd door Stefanh001 op woensdag 24 maart 2010 10:16:34 (13%)

ze zitten hier nog in de container dus als iemand er een wilt hebben wil ik er wel een voor een paar euro aan je verkopen :}

oh en ik kan geen 300 van die dingen mee namen in te trein. het zij zoon 9 verhuisdozen vol.

Daar zijn de auto's voor uitgevonden. ^_^"

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Op 24 maart 2010 11:02:16 schreef mr.stijntje:
Daar zijn de auto's voor uitgevonden. ^_^"

ja maar daar mag ik niet in rijden en me broers auto is naar de APK :}

Ja als je weet wat er soms weggegooit wordt, heeft livington een container? :-)
Ik heb laatst een fotonenteller gekregen zit een sticker op mag niet in daglicht, werd gebruikt om het licht dat bacterien geven te meten ofzo, vergulde pootjes. Dure sensor volgens mij.
Maakt philips eigenlijk nog meetapparatuur? zie weinig heel nieuw spul voorbij komen, ze hebben volgens mij nooit echt een spectrum analyzer gemaakt wel panorama viewers.

Philips meetapparatuur is overgenomen door Fluke, Philips doet dus niks meer in die branche.
Fluke maakt helaas alleen nog maar handscopes..

Fred101:
Heb nog wel een pleur van die knoppen met dekseltjes.

[Bericht gewijzigd door Technojunk op woensdag 24 maart 2010 11:45:50 (13%)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
fred101

Golden Member

Ik had er gelukkig nog net genoeg om die pulsgenerator weer netjes te krijgen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Op 24 maart 2010 11:07:32 schreef turboturbine:
Ja als je weet wat er soms weggegooit wordt, heeft livington een container? :-)
Ik heb laatst een fotonenteller gekregen zit een sticker op mag niet in daglicht, werd gebruikt om het licht dat bacterien geven te meten ofzo, vergulde pootjes. Dure sensor volgens mij.
Maakt philips eigenlijk nog meetapparatuur? zie weinig heel nieuw spul voorbij komen, ze hebben volgens mij nooit echt een spectrum analyzer gemaakt wel panorama viewers.

Bij Philips is het helaas altijd de vraag wat ze nog wel maken. Er zijn een paar goeie spin-offs

waarvan de helft na 10 jaar failliet gaat, bijvoorbeeld: Tecnimagen (dood), LPD Cathodes Blackburn (nog aan het doorstarten), Bobitrans (ingekrompen en doorgestart)

en de andere helft overgenomen wordt al dan niet met behoud van vroegere activiteiten (Fluke heeft dus het meeste vaarwel gezegd kennelijk, Bosch is nog wel leuk bezig denk ik, Vishay en Yageo voeren nog het een en ander aan traditionele Philips-componenten en NXP kan zelfs op eigen benen staan (soms ook maar op het randje).

Ze hebben zelf ook nog wel een paar fabrieken (valt nog best mee zelfs), maar zouden ze de trend voortzetten dan hebben ze over 10 jaar hooguit nog wat lampenproductie in eigen handen (zijn ze ook ooit mee begonnen dus dan is het cirkeltje rond).

Wel plakken ze natuurlijk graag nog labeltjes, wat slecht is voor de reputatie van een merk (vergelijk Grundig na het faillisement: tot 2003 een aanrader van de bovenste plank, erna slechts een schrootproducent)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 24 maart 2010 13:12:54 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Philips is nu toch vooral bezig met medische apparatuur?
Ik kan me voorstellen dat daar wat ruimere marges op zitten...
(ja, en ze maken spaarlampen die er een half uur over doen om een beetje licht te gaan geven >:) )

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Phillips spaarlampen,....tja,..de lampen gaan niet kapot,maar de voeding is weer een ander verhaal.9/10 heeft binnen een jaar een brakke primair elco.Zaag er maar eens een open die het niet meer doet.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

(z)weetvoetje doelt denk ik op de philips wake up light.

LED there be light

Philips is inderdaad vooral bezig met medische apparatuur (af te stoten en te sluiten). Consumentenelectronica wordt ondanks veel uitbestedingen ook nog steeds wel zelf gemaakt, maar lijkt me een aflopende zaak.

Met die spaarlampen is wat anders aan de hand. Verschillende modellen zijn erg verschillend ontworpen en komen uit verschillende fabrieken en zijn soms zelfs volledig inkoop. Poolse spaarlampen zijn over het algemeen betere dan Chinese, maar ook dat zegt niet alles. Als er geen land op staat, staat er vaak nog wel een figuurtje op waaruit je de fabriek kan afleiden (ik heb helaas geen overzicht, maar Polen gebruikt een vierkantje zonder onderkant; een soort gestyleerde letter PI)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Mijn ouders hebben spaarlampen die er zeker 5-10 minuten over doen voordat je er een boek bij kan lezen. Ik moet zeggen er niet zeker van te zijn, maar volgens mij waren dat philips softtone spaarlampen.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Dit topic is gesloten