Op 24 maart 2010 11:07:32 schreef turboturbine:
Ja als je weet wat er soms weggegooit wordt, heeft livington een container?
Ik heb laatst een fotonenteller gekregen zit een sticker op mag niet in daglicht, werd gebruikt om het licht dat bacterien geven te meten ofzo, vergulde pootjes. Dure sensor volgens mij.
Maakt philips eigenlijk nog meetapparatuur? zie weinig heel nieuw spul voorbij komen, ze hebben volgens mij nooit echt een spectrum analyzer gemaakt wel panorama viewers.
Bij Philips is het helaas altijd de vraag wat ze nog wel maken. Er zijn een paar goeie spin-offs
waarvan de helft na 10 jaar failliet gaat, bijvoorbeeld: Tecnimagen (dood), LPD Cathodes Blackburn (nog aan het doorstarten), Bobitrans (ingekrompen en doorgestart)
en de andere helft overgenomen wordt al dan niet met behoud van vroegere activiteiten (Fluke heeft dus het meeste vaarwel gezegd kennelijk, Bosch is nog wel leuk bezig denk ik, Vishay en Yageo voeren nog het een en ander aan traditionele Philips-componenten en NXP kan zelfs op eigen benen staan (soms ook maar op het randje).
Ze hebben zelf ook nog wel een paar fabrieken (valt nog best mee zelfs), maar zouden ze de trend voortzetten dan hebben ze over 10 jaar hooguit nog wat lampenproductie in eigen handen (zijn ze ook ooit mee begonnen dus dan is het cirkeltje rond).
Wel plakken ze natuurlijk graag nog labeltjes, wat slecht is voor de reputatie van een merk (vergelijk Grundig na het faillisement: tot 2003 een aanrader van de bovenste plank, erna slechts een schrootproducent)
[Bericht gewijzigd door
maartenbakker
op woensdag 24 maart 2010 13:12:54
(11%)