Hoi
Ik ben nieuw op dit forum dus me even voorstellen, ik ben laatstejaarstudent Green Engineering en ben bezig samen met 3 anderen aan een eindwerp. Ik heet Jonny Devlamink en woon in Vlaams-Brabant. Ik ben bezig met het maken van een HHO gas generator om zo milieuvriendelijk energie te winnen uit water. De bedoeling is uiteindelijk een grasmaaier op water te laten lopen. Ik heb de gasgenerator cel al gebouwd maar we moeten de elektronica nog maken en hier heben we niet zoveel verstand van. Ik weet wat ik wil doen en ken redelijk wat theorie maar niet hoe dat in de praktijk moet.
De bedoeling is een wisselspanning te maken om de cel aan te sturen, ik las op internet dat een sinus met een frequentie van 1200KHz opgeteld met een sinus van 700KHz hier het beste voor is. De cel trekt op gelijkstroom van 12V ongeveer 15A dit heb ik gemeten op een accu met een stroomknijp. De voeding van de schakeling moet komen van een dynamo die al op de grasmaaier gemonteerd is.
klein is fijn
Moderator
Op 27 maart 2010 22:50:11 schreef Jonny:
HHO gas generator om zo milieuvriendelijk energie te winnen uit water
[...]
De cel trekt op gelijkstroom van 12V ongeveer 15A
180W, en waar moet dat vandaan komen?
Doe even een simpele rendementsberekening voordat je aan zo'n plan begint, of noem het geheel niet milieuvriendelijk.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Juist, je hebt blijkbaar het energieprobleem opgelost: met energie die uit je verbrandingmotor komt, ga je een gasgenerator voeden, waar het gas uit komt die je vervolgens gebruikt om die verbrandingsmotor op te laten lopen.
Op 27 maart 2010 22:56:28 schreef klein is fijn:
[...]180W, en waar moet dat vandaan komen?