Is het mogelijk om met een computervoeding die normaal 12V dc levert, dit te veranderen naar 50V dc. Ik zoek namelijk een voeding die 50V dc kan leveren maar vindt dit nergens dus zoek ik alternatieven. Is het ook mogelijk om 2 voedingen van 24V in serie te zetten om dan 48V te bekomen?
Op 9 april 2010 15:11:43 schreef leime:
dat is mogelijk maar dat ligt wel aan het ontwerp van die voeding.
van die pc voeding of in serie van 2?
Pas op meet de 0 een aarde, klakkeloos inserie zeten gaat niet altijd goed, kijk eens bij baco, die hebben vaak leuke voedingen voor een paar euro.
Maar hoeveel A moet er geleverd kunnen worden ?
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (15%)]
Op 9 april 2010 15:16:18 schreef shiptronic:
Maar hoeveel A moet er geleverd kunnen worden ?
4-5A, het is voor spoelen te schakelen
Op 9 april 2010 15:09:54 schreef Stevenke:
Is het mogelijk om met een computervoeding die normaal 12V dc levert, dit te veranderen naar 50V dc.
Alleen als je primaire kant en de trafo aanpast.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Je kunt 4 voedingen nemen, en van 3 ervan de ground losmaken van de aarde. Je kunt ze dan in serie zetten, waarbij je degene waarvan je de aarde niet los hebt gemaakt, als "onderste" gebruikt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Een 48V schakelende voeding zal in de dump heus wel te vinden zijn. Ombouwen is bijna evenveel werk als nieuwbouwen, en serieschakelen is nogal omslachtig.
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Google en gij zult vinden
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dan heb je dus nog niet gezocht. Het stikt er van.http://www.google.nl/search?hl=nl&q=48+v+voeding&start=30&…
http://dutchrfshop.nl/index.php?page=shop.product_details&product_…
[Bericht gewijzigd door fred101 op (14%)]
ok bedankt, ik zocht het verkeerd op. Zijn die winkels wat betrouwbaar want in belgie vind ik er niet direct. Ze leveren beide van nederland wat weer een hoop verzendingskosten inhoud..
Akino
Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Ik België hebben ze www.google.be
En zoek dan ook eens op de naam van de winkel als je het niet vertrouwd.meestal is,al er niets (slechts) over te vinden dat het meestal wel goed zit.
Snuffel eens rond op 2de hands verkoop sites,tussen het elektro spul,daar zit ook vaak wel wat tussen.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Tja, als je toevallig een paar computervoedingen op zolder hebt liggen (en dat verwacht ik wel van veel mensen hier), kun je het direct en kostenloos zelf maken. Het is natuurlijk niet de meest elegante oplossing, maar vooral om alleen iets te testen werkt het prima, en zoveel werk is het niet eens.