Wie kan mij helpen met het programmeren van de PIC.
Verder heb ik ook al een RDS coder klaar maar daar moet de PIC ook nog voor geprogrammeerd worden. Wie o wie kan mij helpen.
Hallo eric
Met de buurman ( VLD )
Ik kan je helaas niet helpen MAAR,
Staat het schema van die PLL op het net?
En als je hem gebouwd hebt enz enz
Zou ik heel graag willen weten hoe en wat?
Groetjes radiorob007 ( Rob )
http://www.rob007.8m.com/
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
bedoel je de programma code schrijven of in het uc'tje zetten ? bij het laatste kan ik je waarschijnlijk wel helpen
Hallo Erik.
Het gaat mij om het schrijven van het programma voor de PIC. Het overzetten van het progje naar de PIC kan ik zelf wel dat doe ik namelijk met IC prog. Er staat een voorbeeld van het een en ander op www.freddospage.nl deze werkt wel maar moet wel verbeterd worden en daar heb ik iemand bij nodig die dat kan.
groetjes Eric
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Benm
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
Lijkt me wel een mooi IC'tje voor een PLL die TSA5511. Weet iemand eigenlijk of deze goed verkrijgbaar is, en wat de stukprijs ongeveer zal zijn bij de electronicazaak?
En hoe zit dat met de PIC? Ik heb wel gezien dat je ze met weinig componenten kunt programmeren, maar zijn die pic'jes zelf een beetje betaalbaar?
Zeker met een PIC in SMD uitvoering valt hier denk ik een supercompact PLLtje van te maken, maar ik heb ook geen kaas gegeten van programmatuur voor PIC's..
Hallo Bastiaan
Als je op Freddospage kijkt bij zenders dan weet je precies ,denk ik, wat de bedoeling is. Ik heb hier een werkende uitvoering van het geheel maar die is van een collega amateur, die wel iemand heeft die het programma schrijven kan alleen hij wil niets prijsgeven. Er hangt ook nog een LCD schermpje aan waar je de frequentie op uit kunt lezen en of de PLL gelocked staat of niet. Maar als je eenmaal een beetje begrijpt dan zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden. De TSA is volop verkrijgbaar en de PIC kost plm. 9 Euro
Vr. groet Eric
[Bericht gewijzigd door Eric Maasland op ]
Op de site www.freddospage.nl/tx/tx.html staat de (HEX) code toch al. Is deze niet goed genoeg? Of moet er iets anders? Ik wil best eens kijken of er iets mee te doen is.
Nee, die hexcode is niet goed genoeg, met die PLL moet je teveel handelingen verrichten, de PLL die ik hier heb liggen heb je een set toets daarmee ga je in het "menu" en dan kun je met de up of down toets stappen van 50Kc maken vervolgens druk je de set toets weer in en klaar, bovendien zit er een functie voor de LCD backlight op zodra je de set toets indrukt wordt de LCD verlicht druk je hem na het instellen weer in gaat het weer uit. Kun je de copy-protection ook omzeilen zodat je de inhoud wel kunt lezen? want dan zou ik de inhoud van de PIC die ik hier heb kunnen uitlezen.
Groeten Eric
Het makkelijkste lijkt het mij in dit geval om van een taal als JAL uit te gaan. Daar zitten al module s bij om I2C aan te sturen en om het display te besturen.
Het is (naar mijn weten) niet mogelijk de PIC uit te lezen als deze beveiligt is.
Jongens, bedankt voor de informatie maar ik ben er zelf al
enigzins achter hoe het zit.
In ieder geval bedankt voor de reakties.
Benm
Ik zou het ook wel tof vinden als je hier liet weten wat de vorderingen zijn.
Zoals ik in een andere thread ook zei, ben ik ok zoek naar PLL ontwerpen die gebruiken maken van embedded processors zoals de PICs & een serieel aangestuurde PLL chip... deze phillips chip lijkt me prima geschikt omdat je geen prescaler nodig hebt.
Benm
Het is wel verdomd fraaie techniek hoor 
Alleen zijn die PICs jammergenoeg toch wel aan de prijs (10 a 15 euro per stuk), zou relaxed zijn als er daar nog een wat goedkopere oplossing voor is. Zoveel hoeft-ie in principe ook niet te doen, paar signaaltjes geven bij het starten of veranderen van frequentie.
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Benm
Ik had even bij conrad en DIL gekeken, misschien is de locate electronicaboer wel goedkoper 
Maar voor een PLL'etje kan je wellicht ook bijv een 16c5x gebruiken, die zijn stukken goedkoper.
Erik
Op ma 22-07-2002 23:00:35 schreef Benm:
Ik had even bij conrad en DIL gekeken, misschien is de locate electronicaboer wel goedkoperMaar voor een PLL'etje kan je wellicht ook bijv een 16c5x gebruiken, die zijn stukken goedkoper.
alleen het probleem dat je hiervoor een progger moet kopen van minimaal iets van 60 dollar
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op ma 22-07-2002 20:38:12 schreef erik jan:
de pic kost 6 euro per stuk....
dus waar je ze vandaan haalt is niet echt lekker bij z`n hoofd..
Gaan we andere beledigen? Ten 1e is dat niet netjes en ten 2e moet je dan wel erg zeker zijn dat jij wel gelijk hebt. En dat laatste is nog niet eens het geval want een 16F84 kan je minimaal voor rond de 9 euro krijgen.
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
Op ma 22-07-2002 23:31:41 schreef Bastiaan:
[...]
Gaan we andere beledigen? Ten 1e is dat niet netjes en ten 2e moet je dan wel erg zeker zijn dat jij wel gelijk hebt. En dat laatste is nog niet eens het geval want een 16F84 kan je minimaal voor rond de 9 euro krijgen.
nu gaan zelfs de moderators al offtopic....
bastiaan, een 16f84 is heus wel te vinden onder de €9 (bij rato, antwerpen)
16f84-04 = €7.31
16f84-10 = €9.79
16f84-20 = €14.25
voor de meeste toepassingen kom je wel toe met 4Mhz...
Bastiaan
Op di 23-07-2002 00:14:00 schreef sven:
nu gaan zelfs de moderators al offtopic....
Omdat wij niet graag hebben dat mensen anderen gaan beledigen op dit forum. En de Moderators zijn juist de personen die offtopic mogen om mensen op sommige zaken te wijzen.
bastiaan, een 16f84 is heus wel te vinden onder de €9 (bij rato, antwerpen)
16f84-04 = €7.31
16f84-10 = €9.79
16f84-20 = €14.25
Maar dat zit nog niet echt in de buurt van de 6 euro waar jan het over heeft. Maar het valt me dan mee, ikzelf heb ze nog nooit lager dan 9 euro gevonden.
voor de meeste toepassingen kom je wel toe met 4Mhz...
Je kunt de 4MHz altijd gebruiken, ik klok ze altijd gewoon over.