Nee, die hexcode is niet goed genoeg, met die PLL moet je teveel handelingen verrichten, de PLL die ik hier heb liggen heb je een set toets daarmee ga je in het "menu" en dan kun je met de up of down toets stappen van 50Kc maken vervolgens druk je de set toets weer in en klaar, bovendien zit er een functie voor de LCD backlight op zodra je de set toets indrukt wordt de LCD verlicht druk je hem na het instellen weer in gaat het weer uit. Kun je de copy-protection ook omzeilen zodat je de inhoud wel kunt lezen? want dan zou ik de inhoud van de PIC die ik hier heb kunnen uitlezen.

Groeten Eric

Het makkelijkste lijkt het mij in dit geval om van een taal als JAL uit te gaan. Daar zitten al module s bij om I2C aan te sturen en om het display te besturen.

Het is (naar mijn weten) niet mogelijk de PIC uit te lezen als deze beveiligt is.

Misschien is dat wel het beste, kun jij mij daar bij helpen?

Groeten Eric

Jongens, bedankt voor de informatie maar ik ben er zelf al
enigzins achter hoe het zit.

In ieder geval bedankt voor de reakties.

Veel sucses, mail me maar eens als er nog problemen zijn.

Ik zou het ook wel tof vinden als je hier liet weten wat de vorderingen zijn.
Zoals ik in een andere thread ook zei, ben ik ok zoek naar PLL ontwerpen die gebruiken maken van embedded processors zoals de PICs & een serieel aangestuurde PLL chip... deze phillips chip lijkt me prima geschikt omdat je geen prescaler nodig hebt.

Het is wel verdomd fraaie techniek hoor :)

Alleen zijn die PICs jammergenoeg toch wel aan de prijs (10 a 15 euro per stuk), zou relaxed zijn als er daar nog een wat goedkopere oplossing voor is. Zoveel hoeft-ie in principe ook niet te doen, paar signaaltjes geven bij het starten of veranderen van frequentie.

de pic kost 6 euro per stuk....
dus waar je ze vandaan haalt is niet echt lekker bij z`n hoofd..

een 16f84 voor 6 euro?

Ik had even bij conrad en DIL gekeken, misschien is de locate electronicaboer wel goedkoper ;)

Maar voor een PLL'etje kan je wellicht ook bijv een 16c5x gebruiken, die zijn stukken goedkoper.

Op ma 22-07-2002 23:00:35 schreef Benm:
Ik had even bij conrad en DIL gekeken, misschien is de locate electronicaboer wel goedkoper ;)

Maar voor een PLL'etje kan je wellicht ook bijv een 16c5x gebruiken, die zijn stukken goedkoper.

alleen het probleem dat je hiervoor een progger moet kopen van minimaal iets van 60 dollar

Op ma 22-07-2002 20:38:12 schreef erik jan:
de pic kost 6 euro per stuk....
dus waar je ze vandaan haalt is niet echt lekker bij z`n hoofd..

Gaan we andere beledigen? Ten 1e is dat niet netjes en ten 2e moet je dan wel erg zeker zijn dat jij wel gelijk hebt. En dat laatste is nog niet eens het geval want een 16F84 kan je minimaal voor rond de 9 euro krijgen.

Op ma 22-07-2002 23:31:41 schreef Bastiaan:

[...]

Gaan we andere beledigen? Ten 1e is dat niet netjes en ten 2e moet je dan wel erg zeker zijn dat jij wel gelijk hebt. En dat laatste is nog niet eens het geval want een 16F84 kan je minimaal voor rond de 9 euro krijgen.

nu gaan zelfs de moderators al offtopic....
bastiaan, een 16f84 is heus wel te vinden onder de €9 (bij rato, antwerpen)

16f84-04 = €7.31
16f84-10 = €9.79
16f84-20 = €14.25

voor de meeste toepassingen kom je wel toe met 4Mhz...

Op di 23-07-2002 00:14:00 schreef sven:
nu gaan zelfs de moderators al offtopic....

Omdat wij niet graag hebben dat mensen anderen gaan beledigen op dit forum. En de Moderators zijn juist de personen die offtopic mogen om mensen op sommige zaken te wijzen.

bastiaan, een 16f84 is heus wel te vinden onder de €9 (bij rato, antwerpen)
16f84-04 = €7.31
16f84-10 = €9.79
16f84-20 = €14.25

Maar dat zit nog niet echt in de buurt van de 6 euro waar jan het over heeft. Maar het valt me dan mee, ikzelf heb ze nog nooit lager dan 9 euro gevonden.

voor de meeste toepassingen kom je wel toe met 4Mhz...

Je kunt de 4MHz altijd gebruiken, ik klok ze altijd gewoon over.

naja!!!!!!
vraag maar na stuut en bruin !!!!

070-3604993
heb de rekening nog wel liggen hier....

Waar iedereen het koopt en voor hoeveel moet die zelf weten.

Nu allemaal weer ontopic please!, Dank U.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

die pll met lcd is zeker van RDVV of niet??

Het is hetzelfde principe, echter ga ik die van mij met 2x16 display uitvoeren, ik weet dat het wel op 1x 16 kan maar ik vind 2 regels mooier. Ben zelf al aardig opweg met het programma voor de PIC. Ik denk dat ik met een week of 2 het geheel wel af heb.

Zou cool zijn als je het ontwerp online zet als het af is. Volgens mij is er wel vraag naar zoiets, zeker als het een niet al te complex geheel wordt met handige bediening etc.

Op do 08-08-2002 23:54:04 schreef Eric Maasland:
Het is hetzelfde principe, echter ga ik die van mij met 2x16 display uitvoeren, ik weet dat het wel op 1x 16 kan maar ik vind 2 regels mooier. Ben zelf al aardig opweg met het programma voor de PIC. Ik denk dat ik met een week of 2 het geheel wel af heb.

Een programma om het display aan te sturen hoef je niet meer zelf te maken. Je kunt dat gewoon op internet downloaden.

ben benieuwd wat dat gaat worden...
zal je nog tegenvallen>>>>

grtzzzz De Vogel.....

Waarom zou het tegenvallen?
Voor mij klinkt het alsof het allemaal aardig op de goede weg is hoor, denk dat er wel een fraai systeempje uit zal komen.

jaaaaaaah dit vind ik ook prachtig, als je het spul goed voor elkaar krijgt zou ik het mooi vinden als je het schema op internet zet. En als je dat liever niet doet wil ik ook wel betalen voor het schema! Want zo'n pll met display en 2knopjes is toch stukken beter dan al die dipswitch pruttel!

he mister vogel, ik dacht dat je ging stoppen met de hobby?? had ik toch gelijk, je stopt niet zomaar. Ik laat het hierbij. Maar ik wil wel even laten weten dat je machtig mooi spul heb gemaakt. Zoals die lcd dingen en stuurzenders. Ik had het allemaal wel willen kopen maar zoveel geld heb ik domweg niet. Ik zou het jammer vinden als je er ECHT mee gaat stoppen. Ze erik jan, doe kalm an.