Ik heb hier een probleem met een amana xrsr665bv
het is het volgende ik kan het vries element niet ontdooien
deze vriest na een week helemaal dicht.
Ik heb het volgende gevonden aan de ontdooi weerstand zat een th veiligheid en deze was onderbroken deze hersteld maar nog steeds geen ontdooiing .
Heeft iemand een schema hier van of evt uitleg waar ik de timer voor het ontdooien kan vinden .

mvg Xavier

is dit zo'n grote dubbeldeurs ?

De meeste doen dit automatisch om de zoveeltijd. Bij mijn vriezer liebherr neemt dir ca 30 minuten in beslag.
Ik kan met de instellingen hier niets aan wijzigen.

De Th beveiliging spreekt niet zomaar aan, hier is een reden voor.
Is de weerstand misschien kortgesloten of te lang in bedrijf geweest.

Het schema is helaas niet duidelijker, ik hoop dat dit de goede is.
De defrost zit rechtsboven zo te zien
http://www.appliancepartspros.com/sect/f/f/7/ff7lq2ory5.gif

[Bericht gewijzigd door Peter112 op (12%)]

Bedankt Peter,

Ja het is zo eentje met 2 deuren de weerstand heeft geen lek naar aarde
en meet nog goed door nu op zoek gaan waar deze schakeling zit wat er is moeilijk aan te raken het is allemaal zo smal zou het kunnen als deze schakeling achter de thermostaat knop zich bevind ?

mvg Xavier

Ik geloof dat er zich bij sommige modellen linksboven in het koelgedeelte onder die plastic afdekking van het lampje een soort timer bevindt (motortje) dat die ontdooiing inschakelt. Kijk dat eens na.
En meestal hangt er bij Amana op de achterkant een schema. Handigst is er een fotootje van te nemen en die af te drukken, zo moet je niet weer telkens op die achterkant gaan loeren.

Hallo Stefaan,

Op de achterkant is er niets te vinden anders was ik al veel verder
geweest

mvg Xavier

Is iemand die mij een schema van deze amana kan bezorgen of evt
hoe de ontdooi systeem er uit ziet vanwaar de komando komt voor te ontdooien

mvg Xavier

Zit er niks bij de thermostaat? Zo 'n schakelmekaniekje met een motortje?

klopt ja daar heb ik het deze nacht gevonden nu nog dat ding testen maar hoe ?????

mvg Xavier

Een schema heb ik helaas niet liggen... hoeveel draadjes heb je? 2 voor het motortje en 2 voor het contact? Als ik het goed voorheb dan bestaat dat ding gewoon uit een klein motortje dat een wiel met nokjes laat draaien dat met zekere tussenpozen de ontdooiing inschakelt. Dus ofwel is het contact kapot, ofwel het motortje, ofwel komt er geen spanning op de motor (bedrading?), ofwel is de ontdooiweerstand kapot...

hallo Stefaan,

Er komen 4 draadjes aan klopt de weerstand is ok doorgemeten
ben nu aant zien hoe de aansluiting is aan dat blokje
bedankt alvast

mvg Xavier

staat het schema niet op de motor of in de manual ? lijkt me dat het motortje vast zit en de ontdooiweerstand te lang heeft ingelaten , maar die kan het vast niet aan met de motor nog lopende . schakelt de ontdooitimer ook de motor niet uit om het ontdooien te bevorderen ?

@ allemaal,

ik ben op zoek naar die defrost timer waar is deze te verkrijgen

ik woon in limburg be maar hier kennen ze dat namelijk niet
mag ook vervanger zijn

mvg Xavier

@ Allemaal ,

Probleem opgelost timer hersteld

mvg Xavier