Hallo,
Ik ben nieuw hier. Ik heb zelf in mijn MX-5 CV/ALARM en dergelijke ingebouwd. Nu wil ik de auto volledig keyless kunnen gebruiken en zo makkelijk mogelijk, een startknop is niet zo moeilijk. Maar ik wil nu dat de auto automatisch op contact gaat ik de deuren open via afstandbediening. En als ik de deuren dicht doe via afstandbediening als ik weg ga weer alles uit gaat. Ik ben samen met een maat van mij hier al wat over aant praten, hij heeft gestudeerd in elektronika. Maar ik vraag het hier ook eens.
Dus deur open via AB is contact aan, deur dicht via AB is contact uit. Of contact uit als ik uit stap met zelf deur open enz. Wat nog een andere optie is, contact aan met gewoon deur open bij instappen, en bij deur dicht doen bij uitstappen contact uit.
Er bestaat al zo'n coming home/leaving module, lampen aan als deuren geopent worden via AB, maar dan blijven ze maar voor 30 sec aan.
moeilijk te realiseren? Heb verder niet heel veel verstand van elektronika, maar wil er meer over weten.
Hmm, leuk project. Maar wel wat lastiger.!
Heeft die auto een boordcomputer/startblokkering met de sleutel. Gebruikt ie CANbus?
Als ie dat niet heeft is het gewoon een kwestie van op de juiste plaatsen een relaytje te zetten. Dus bijvoorbeeld in plaats van het "sleutelgat" het contactdraad verbinden met de constante +, door middel van een relay (dat weer aangestuurd wordt door je alarm/centrale deurvergrendeling).
Zelfde geldt voor het starten. Maar hier moet je weer kijken dat als de motor gestart is, je niet perongeluk nog een keer de startmotor aanzwengelt. En ook natuurlijk dat als je perongeluk op je afstandbediening gaat zitten, knopje indrukt, en dat dan het contact ingeschakeld wordt. Is ook niet echt handig.
Nogmaals, kijk even na wat je boordelectronica is. En van daaruit kun je bepalen wat je wil schakelen.
Mvg Stefan
het gaat om een mazda mx-5 van '94, zonder canbusben boordcomputer, cv en alarm heb ik zelf ingebouwd en dus geen oem
alarm systeem is spy pke, personal keyless entry, mooi nieuw systeem, als ii binnen 2m bij de auto kom gaat die automatisch open, en als weg loop hetzelfde verhaal.
let ook even op dat je auto niet mag starten als hij in de versnelling staat, kan zo'n rotzooi geven 
Ja maar auto wil ik alsnog gewoon zelf kunnen starten, die moet dus niet automatisch starten.
Iemand al een idee hoe ik dat alles kan realiseren?
Elektrische schema's opzoeken.!!! Hier posten en kunnen wij kijken wat er kan gebeuren. Wij kunnen niet zien/ruiken hoe je auto elektrisch eruit ziet.
Nogmaals, ik denk dat je het beste het contact-draad (waar je mee de auto op contact zet) moet doorverbinden naar de + van je auto, met een relais ertussen. Dat relais moet bekrachtigd worden door je alarm, als je het ervanaf haalt
Dus svp een bedradingsschema van je alarm en je auto. Nu is het alleen maar gokken.