Beste forum vrienden.
Heb een aeg kookplaat waarvan er enkele onderdelen in kapot zijn maar waar ik de origenele onderdelen niet te koop kan vinden op het net of bij nedis .
Zijn er geen alternatieven voor deze stukken.
Het handelt zich hier om een xgr32n60cd1
Beste forum liefhebbers,
Ook is de geleikrichter met volgende gegevens kapot.
LT 352
GBJ 2510
Weet er iemand een alternatief voor deze geleikrichter.
Bedankt.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]
http://www.fairchildsemi.com/ds/SG%2FSGL50N60RUFD.pdf
Deze zal het wel doen denk ik,(weet het niet zeker, maar denk het wel)
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
klinkt als een 4 pits inductieplaat . je hebt hem toch niet per ongeluk op krachtstroom aangesloten ? die fornuizen moeten 2x 230v hebben of 2 fasen en 2 nullen . 400v op de verkeerde stekkkerpennen en een deel klapt eruit .
er zitten ook 2 zware torren op een koelblok met zilverpasta vaak , zijn die nog goed ? als 1 van de spoelen onder de pit sterk verkleurd is dan kan er sluiting inzitten wat het heeft veroorzaakt .
let ook op of de koelfan wel werkt , zo niet is het oververhitting .
het is een aeg model 68001k-mn 518 productnr 949591570.
Een nieuwe print zou min 300 euro kosten + verzending+ btw.
daarom probeer ik dus die twee andere onderdelen te vervangen als ik ze kan vinden .
Geleikrichter lt 352 GBJ 2510
en een IXGR32N60CD.
Origenele kan ik niet vinden.er moeten toch alternatiev voor zijn.
groetjes wandelaar.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die gelijkrichter is niet zo specifiek ,een gewone brugcel 600v bij een 25 amp is goed . dat andere onderdeel klinkt als een driver voor 1 van de pitten maar is het een fet of een transistor ? daar ik er niks van kan vinden .
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Wellicht is het allebei: Het klinkt op het eerste gehoor als een NPN IGBT 32A 600V van fabrikant Ixis, dus dat moet op te zoeken zijn of dat klopt. Toch handig die industriestandaard-benaming.
VanDee
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
Gelijkrichter bij o.a. Digikey: http://parts.digikey.com/1/parts/432471-rect-bridge-gpp-25a-1000v-gbj-…
De brugcel is niet zo belangrijk, het is meer de soort aansluiting.
De originele is voor printmontage maar Dick Best heeft er een die ook prima voldoet maar niet geschikt is voor printmontage.
Google zegt over de 32N60 dat het een N channel Mosfet is: http://www.datasheetcatalog.org/datasheet2/b/0faiacii5rt6q3e7iyyd3e5jr…
Nooit zoeken op de exacte benaming, altijd de eerste karakters negeren omdat dat meestal de fabrikant is en de suffix is meestal de behuizing en/of ratings.
[Bericht gewijzigd door VanDee op (24%)]
Nedis mag je vergeten als leverancier van elektronica-componenten, die verkopen enkel nog muismatjes en toevoerslangen (bij wijze van spreken). Kijk bvb eens bij Farnell...
sorry even geen tijd,
Gegevens op de npn of tor wat het ook mogen zijn.
1xys
1xgr32n60cd1
spo406
tg5372-philippines.
Dit zijn alle gegevens er op.
groetjes.