Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 24 augustus 2010 18:29:04 schreef vladimir kalasnikov:
wat ik vervelender vond is dat alles verspreid over 4 dagen binnen kwam. Ik heb wel wat beter te doen dat op de tnt en dhl te wachten. Alles was bij 1 bedrijf besteld.....
Farnell?
Grote distributeurs werken nu eenmaal met internationale verdeelcentra en wordt de levering gedaan vanuit het centrum waar de desbetreffende onderdelen voorradig zijn.
Voor een firma zijn deelleveringen door een courrierdienst totaal geen probleem (zelfs gewenst, hoe sneller hoe beter).
Als particulier mag je je al gelukkig achten dat je nog bij zo'n distributeur kan/mag bestellen, dus niet zagen hé
.
Ooit eens iet bestelt bij LEDs-buy ter waarde van 10 euro.
Komt er 10 euro verzending bij.
Thuis ontdekte ik dat het een gewone bubbeltjes envelop was met een zakje met de LEDs in.
10euro voor een bubbeltjes envelop van Nedereland naar Beglgië vind ik wat overdreven...
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 24 augustus 2010 17:30:46 schreef geo bruce:
gaat het dan over cm's of mm's
cm dus...
Fredjuhh
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
Op 24 augustus 2010 20:08:29 schreef ledfan:
....
.....
... van Nedereland naar Beglgië
Tja, vindt je dat gek? Probeer dat eens op te zoeken op een landkaart 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Die postbode hoeft Nedereland niet te vinden, alleen België. Nu ben ik al mijn topo weer vergeten (Ik haalde 10-en, maar wel op mijn kortetermijngeheugen. 2 weken later mocht je blij zijn als ik nog wist in welk land een stad überhaupt lag), maar Beglgië is wel te vinden. Ergens tussen Nedereland en Franrkreik.
Je bent er mee akkoord gegaan... 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Waar liggen Franrkreik en Beglgië ???
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (27%)]
Op 24 augustus 2010 21:56:52 schreef Henry S.:
[...]
Je bent er mee akkoord gegaan...
Dat is natuurlijk waar wist geen enkele andere winkel, en kende de winkel van mijn broer.
Was zo stom geweest om niet eerst naar een andere winkel te zoeken.
Komt er 10 euro verzending bij.Thuis ontdekte ik dat het een gewone bubbeltjes envelop was met een zakje met de LEDs in.
10euro voor een bubbeltjes envelop van Nedereland naar Beglgië vind ik wat overdreven...
Dat is ook voor de verpakking en het werk dat je er mee hebt, zowel fysiek als administratief.
Net een klein pakje gekregen uit de States, in een gigantische postzak ("weight limit not to exceed: 70 lbs").
Op 25 augustus 2010 08:32:58 schreef Shiptronic:
[...]Dat is ook voor de verpakking en het werk dat je er mee hebt, zowel fysiek als administratief.
Dat weet ik maar dan nog vind ik het veel.
Als je nu zegt dat het naar beneden gaat hoe meer je koopt zou het voor mij oké zijn, ik vind het overdreven.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een bestelling bij hen.
Ik heb ze toen gewoon een mailtje gestuurd in de aard van: 'Stop mijn LEDs in een bubbelenvelop, plak daar een paar € aan zegels op, en dàn pas overweeg ik de betaling uit te voeren'
Hebben ze dan ook gedaan. 
Jochem
Kijk, als ze daarmee akkoord gaan is het goed. Maar achteraf zeuren (in dit topic??) over verzendkosten die bekend waren? Dan bestel je er toch niet?
Turbokeu
Golden Member
Wat ik vaak mis bij Europeanen is de drang tot onderhandelen over prijzen.
Je kan natuurlijk altijd overdrijven (=tè lage prijs voorstellen) maar ik zeg altijd: Niet geschoten is altijd mis geschoten...
@turbokeu.
Daar geef ik je 100 procent gelijk in.
Ik zeg altijd mensen spreken mensen.
En als de verkoper niet een beetje zijn goei wil toont gewoon dreigen dat ge je besteling ergens anders gaat doen.
Ik zeg altijd het moet in het leven van beide kanten komen.
Mvg danny
Bij bestellingen van Niels wordt alles zeer zorgvuldig ingepakt, eerder te veel als te weinig materiaal.
Bij DX is het eerder andersom, maar in de meeste gevallen voldoende om het veilig tot bij de koper te krijgen.
Jochem
Die mooie bruine envelopjes weten ze zelfs een doosje met 100 RJ45-stekkers in te schuiven bij DX 
Maar ach, als het kapot is als het aankomt krijg je zonder pardon nieuwe spullen van ze. Je moet er alleen niet bestellen als je haast hebt, maar het kost ook echt geen drol allemaal.
Bij DX is alles inderdaad niet altijd goed ingepakt. Regelmatig vebogen pootjes (LEDs) en geplette spoelen (LED drivers) gehad. Je kan dan wel nieuwe vragen, maar die zullen waarschijnlijk hetzelfde probleem hebben. Vandaag nog een paar mooie grote LEDs met 6 dies gekregen, allemaal de pootjes volledig tegen de LED aangeduwt. Dit was nadat ik ze uit 16 lagen bubbeltjes vel (per LED!) gehaald had. Het is dus geen onwil, gewoon onkunde.
Zelfde probleem met LEDs van eBay, die steken ze gewoon in een plastiek zakje in een enveloppe. De pootjes worden dag gebogen en als je pech hebt steken ze door het zakje, door de enveloppe in in je hand...
Ik vraag mij af hoe LEDs normaal af fabriek komen. Zitten deze niet op een reel of zo?
Gewoon Klaas
Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"
@gyrbo
dick best stopt ze ook altijd gewoon in een zip zakje maar ik heb nog nooit kromme pootjes meegemaakt. maar ze zitten ook wel eens met de pootjes tussen 2 stukjes karton(ofgewoonpapier) net als elco's vaak een stuk of 10 naast elkaar tussen 2 stukjes papier die opelkaar zittengeplakt.
Anoniem
Ik heb 1x een mooie Farnell-bestelling mogen meemaken. Hoop zooi besteld, incl. een aantal 0603 weerstanden. Van 1 type weerstand waren er 100 besteld, echter maar 99 geleverd. Een paar dagen later kwam een envelop, maatje A4, voorzien van dat bubbelplastic, met daarin welgeteld 1 0603 weerstandje .... wtf
. Had dat ding dan gewoon laten zitten
.
Op 25 augustus 2010 15:49:08 schreef Gyrbo:
Ik vraag mij af hoe LEDs normaal af fabriek komen. Zitten deze niet op een reel of zo?
Op een ammopack (2 stroken karton), of los in een zak, de bulkverpakking.
Op 25 augustus 2010 16:37:00 schreef Klaas de Haas:
@gyrbodick best stopt ze ook altijd gewoon in een zip zakje maar ik heb nog nooit kromme pootjes meegemaakt. maar ze zitten ook wel eens met de pootjes tussen 2 stukjes karton(ofgewoonpapier) net als elco's vaak een stuk of 10 naast elkaar tussen 2 stukjes papier die opelkaar zittengeplakt.
Bestellingen van DickBest moeten ook wel niet van zover komen als van de andere kant van de wereld.
Als ik nogmaar hoor hoe ze bij de post ermee smijten en dat is dan maar voor nationale zendingen.
Je moest eens weten hoe ze in verdeelcentra omgaan met dozen of wat dan ook.
Ik werk nu op een verdeelcentrum van schoenen en moet de dozen van de shuttes nemen en in een karretje steken (hoe voller hoe liever ze het hebben)
Tevens gebeurd het geregeld dat er een doos blijft hangen op de band, of dat er teveel gewicht heeft opgestaan in de rekken en ze dus al geplet de band afkomt.
En dan moet iemand die doos nog in een karretje steken, en een halve centimeter te breed is er nogal relatief (karton geeft mee
)
Bij de post of andere koeriers diensten mag de inhoud niet beschadigd raken(kan een slechte naam opleveren), vandaar dat ze (de verkoper of de koeriersdienst) liever wat extra lucht verschepen dan gebroken glas/...