Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Bij de grote C een weerstand assortiment met ladekast besteld.
Dit via de post laten komen.
Dit was een ladekast met hardplastic laden.
Het geheel was in een kartonnen doos gestopt met op iedere hoek een stuk piepschuim..
Jullie raden het al: de eerste zending was finaal naar de knoppen!
Overal barsten en scheuren in het plastic.
Deze retour gestuurd en gevraagd of de verpakking niet wat steviger kon.
Lezen blijft lastig want tot 3 keer toe moest ik de kast terugsturen!
De 4e keer had ik geluk en was de kast nagenoeg onbeschadigd 
Nog vergeten!:
Bij leds-buy wat problemen met witte leds gehad.
Er zou een sample opgestuurd worden, deze ging via het werk naar mijn thuisadres.
Nu was iemand daar zo slim om het ene ledje uit de bubbelenveloppe te halen en in een normale post enveloppe te doen.
Resultaat: Enveloppe met een groot gat erin en een zakje met enkel nog wat gruis erin 
Waar de led is gebleven weet niemand, haha!
[Bericht gewijzigd door Piet elektro op (27%)]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Ach, ik heb ooit 's een 80486 verstuurd naar een andere CO-er, in een gewone envelop... Kwam gewoon heel aan, naar het schijnt.
Ok, hij zat ingewikkeld in een flinke hoeveelheid antistatisch bubbeltjesplastic.
Het kan ook heel goed:
Breadboard jumpers gekocht via e-bay 150 stuks, vacuum verpakt in bubbeltjes envelop, en zo door de brievenbus.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
[...]Zo bizar is dat niet. Frans was tot 1917 de tweede voertaal van de elite in Rusland en dat werkte gedurende de communistische periode gewoon door, maar nog veel belangrijker in dit geval: het was (en volgens mij is het nog steeds) DE taal van de post.
Weer iets bijgeleerd...
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Nog een andere anekdote met een levering (mijn enige bestelling bij RS ooit).
Betreft mijn Raaco 900 ladenkasttoren.
Mijn ouders verwittigd dat er eerstdaags een levering bij hen zou plaatsvinden van geschat zo'n 20-tal grote dozen (ik was toen nog niet met vrijwillig onbetaald verlof van onbepaalde duur - lees: ik werkte toen nog
)
De dag van de levering (om ca. 10 uur 's morgens):
Drrriiiing! (deurbel)
Chauffeur: Dag meneer, levering voor KD Computing Systems, t.a.v. ene Chris Deceuninck.
Mijn Pa: OK, zet maar af in de woonkamer.
Chauffeur: Euh, zal moeilijk gaan...
Mijn Pa: Hoezo?
Chauffeur: 't Is een palet van zo'n kuub en 90kg zwaar...
Mijn Pa: Oeioei! Tja, zet maar op het voetpad dan.
Belde mijn pa me vervolgens op om te vragen 'of ik de levering zo snel mogelijk kon komen oppikken'.
Hij is namelijk heel de dag tot mijn terugkomst van het werk op het voetpad blijven waken opdat niemand er mee zou gaan 'lopen'...
(voetpad is vanuit mijn ouder's huis aan het zicht onttrokken door een muur)
Prettige surprise: Bij de levering was er één doos meer met een IDM71 digitale multimeter van ISO-TECH ter waarde van ca. 50€ zonder BTW (kado van RS).
Heb ik mijn jongste zoon dan maar gelukkig mee gemaakt.
Gewoon Klaas
Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"
Turbokeu
Golden Member
Gewoon Klaas
Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 8 juli 2010 23:58:31 schreef Wim P.:
[...]
waren de doos en de luchtkussentjes ook antistatisch ?
Standaard doos, antistatische luchtkussens.
Vandaag ook wat aparts... een kartonnen FedEx Express envelop met daarin een grote bubbelenvelop, maar daarin een kleine bubbelenvelop, met daarin een klein ESD zakje met onderdelen.
Het zijn soms net matroesjka's. 
Maar alles beter dan 50 IC's bij RS vandaan... per stuk verpakt, en elk IC weer in een houdertje. En de 600 inlegbakjes ben ik ook nog niet vergeten, waren ook per stuk verpakt...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (18%)]
Er zijn echte inpakmaniakken zo te lezen hier.
Vandaag trof ik weer een airbag in mijn brievenbus.
Bleek een nalevering van mijn displays (zie starttopic)
Niet goed geteld dus.
Maar hoe heeft die postbode in godsnaam dat ding in mijn brievenbus gekregen?
Die moet een tijdje hebben staan murwen 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 11 juli 2010 11:35:07 schreef maartenbakker:
Is het vermoedelijk ook. Mogelijk van Radio Spares, mogelijk van nog iets anders.
Ik dacht dat de R van Rodelco kwam.
Rodelco was indertijd dé componenten leverancier. Een aftakking van C.N. Rood, importeur van o.a. Rhode & Schwartz en Fluke (toen nog zelfstandig). Rodelco = C.N. Rood Electronic Components.
Waar de 'S' vandaan komt, weet ik niet, maar er zal wel een fusie hebben plaatsgevonden in de periode dat ik me niet met elektronica bezig hield (je kan ook nooit eens een moment de andere kant op kijken
).
De firma indertijd in Rijswijk.
Alles van National op voorraad en leverden ook via de balie aan particulieren. "Firma Jansen". De databoeken kreeg je ook voor niets.
CN Rood bestaat ook nog. Zit bij mij om de hoek.
De "S" is van Supplier.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 10 juli 2010 13:34:22 schreef Piet elektro:
Bij de grote C een weerstand assortiment met ladekast besteld.
Prima leverancier voor ladenkasten: overtoom! en ze zijn echt snel. en ze hebben kasten met 1 model laatjes (dus niet onderin een paar lades die eigenlijk te groot zijn). Maar ze leveren wrsch. niet aan particulieren
En als je 1 keer iets besteld hebt blijven ze je plat mailen met catalogussen (papier, geen email).
Gewoon Klaas
Op 12 juli 2010 22:34:52 schreef Wouter van Ooijen:
[...]Maar ze leveren wrsch. niet aan particulieren
![]()
van de website van overtoom:
Overtoom richt zich primair tot het Nederlandse bedrijfsleven met een inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Als particulier kunt u wel online bestellen maar we kunnen u geen persoonlijke logincode en wachtwoord geven.
kan dus wel/
Die maïs kussentjes zijn niet echt lekker hoor. Ik heb er gisteravond een paar opgegeten. Je krijgt er niks van, maar er zit ook absoluut geen smaak aan.
Ben snel overgestapt op de nibb-it 
Turbokeu
Golden Member
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 20 juli 2010 12:31:26 schreef Giox:
Die maïs kussentjes zijn niet echt lekker hoor. Ik heb er gisteravond een paar opgegeten. Je krijgt er niks van, maar er zit ook absoluut geen smaak aan.
Heb je ze dan wel in de frituur gedaan? Flink wat zout er op en wat kruiden 
RetroRammdd
mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl
Op 20 juli 2010 12:31:26 schreef Giox:
oh ja die dingen die zijn we hier op de zaak aan het sparen blijkt goede isolatie te zijn we hebben dankzij 1 leverancier al bijna een pe plastic recycle zak vol met die troep.
hoeveel ltr is dat ook alweer? meer als een vuilcontainer van de gemeente in ieder geval.
Ik eens elco's gekocht bij elko-verkauf.de, er zat een elco bij, die helemaal geplet was, die heeft hij dan opnieuw gestuurd, en zat in een dubbele enveloppe met 2 keer mijn adres op, en dan in een piepschuimen zakje, waar nog een gewoon plastic zakje was rond gewikkeld.
Nalevering laatst van RS.
1 knoopcel verpakt in een vrij grote doos met giftige stoffen verklaring erop en al...
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Inderdaad, 'normaal'.
Ik had hetzelfde voor met Farnell. Hele bestelling, waaronder 1 'spuit' met warmtegeleidende pasta. Die hadden ze in een aparte doos gedaan, in z'n eentje, alleen was die doos even groot als de andere doos waar de rest van m'n bestelling in zat (80x60x30 ofzo??)
Ik heb ook wat spulletjes besteld.....
Alles komt binnen in losse dozen 
In de grootste doos zat 1 hele geheugenmodule. Op zich vind ik niet zo heel erg, wat ik vervelender vond is dat alles verspreid over 4 dagen binnen kwam. Ik heb wel wat beter te doen dat op de tnt en dhl te wachten. Alles was bij 1 bedrijf besteld.....