Wat was die site ook al weer? (kan hem zo niet terug vinden in dit topic)

@iemand pagina 10 van dit topic.

Na ik denk ik vraag het even goed(ook al heb ik bijna alles af), want ik ben er toch me bezig.
Wat denken jullie allemaal te willen opslaan in een project.

Ik heb wel een paar ideeën zoals:
Foto's
Bestanden
De item zelf
Reports (die maken dan een inkoop lijst)
Eventuele Logs (kan in een aparte bestand of DB opgeslagen worden)
Edit: het is ook nog de bedoeling dat je items uit een DesignSpark PCB(eis en eip) en dus ook uit eagle file gehaald kan worden om zo je project wat sneller in te laden. net vergeten bij te zetten.

Maar nu ben ik een beetje uit ideeën. Dus als jij nog wat er in wilt hebben zeg het gerust.

Na dan komen we op de punt. Van items die aan een project vast zitten. Wat voor relevante informatie willen jullie hebben. Gewoon zo als het nu in de item venster word weergegeven?

Na ik hoor het graag. Dan kan ik het er gelijk in zetten.

Mischien PDF files, Links kunnen toevoegen met eenkleine beschrijving. Naar bv: het schema.
Misschien een optie om snel notities te kunnen maken oid.

ledfan: notities maken kan met (Eventuele Logs) en PDF files kan je toevoegen als bestand en direct openen met de programma(die in zijn beurt adobe reader opent). of bedoel je dat niet.

Dat was wat ik bedoelde.
Misschien ook een functie om een bestand in spiegelbeeld af te drukken. Voor printplaten.
Maar misschien is dit niet haalbaar.
Als ik het goed heb begrepen is er ook een functie om een materiaal lijst te laten maken.
Staat hier dan op hoeveel het gaat kosten en wat je nog nodig hebt, dus dat het vergelijkt met wat je nog in je stock hebt?

ledfan: dat begrijp je goed. dat is wel de bedoeling om het zo te laten werken.

Ok dat wordt een héél leuk progamaatje denk ik.
Ik denk dat bij sommige projecten datascheets en berekeningen zeer handig zijn, maar ik denk dat de datascheets dan bij de bestanden horen en de berekningen bij de logs,
Dit zijn eigenlijk de enige dingen waar ik op kan komen.
Als ik nog iets weet zal ik het nog even zeggen.
Nog veel succes!

Het belangrijkste wat de project omgeving moet kunnen is een lijst maken met de componenten die nodig zijn voor het project.

Op deze lijst moet dan minimaal de omschrijving van het component, het aantal, de kosten, en de leverancier met bijbehorend bestelnummer staan.

Gisteren nog toevallig iets dergelijks met de hand gemaakt:

DB=DickBest
FR=Farnell
VT=Voti
EM=Eigen Magazijn

OMSCHRIJVING    TYPE            AANTAL  LEVERANCIER EN BESTELNR. 
Connector  	P-8		1x 	DB	PKS-02
Connector	ISCP connect	1x	DB	WSL040Z
Connector       P-3		8x	DB	PKS-02
LCD scherm 	4x16		1x	VT	LCD-17
Potmeter	220		4x	DB	T93YB
Potmeter 	10k		1x	DB	WEEI-ACPA40
transistor	BC557		6x	EM	
transistor	BC547		3x	EM		
Weerstand	330		6x	EM	
Weerstand	3k3		3x	DB	WEEN-MET36
Weerstand	220		1x	DB	WEEN-MET36

De mogelijkheid om deze lijst als simpel *.txt bestand op te slaan is gewenst.

En zoals al eerder besproken, moet er de mogelijkheid zijn om met een simpele handeling alle componenten van je eigen magazijn af te halen.

Verder is het natuurlijk leuk als je documenten en bestanden aan je project kunt kopelen. Het printen in spiegelbeeld lijkt me niet nodig. Printen van layouts doe je in het teken programma zelf

Succes

Fire_IC: thakns ik zal daar even goed naar kijken.

maar onder tussen kunnen jullie de layout een beetje gaan beoordelen.
http://www.r-junk.com/Temp/proefOpstelling.JPG

ik hoef alleen nog maar een systeem te bedenken om ik de reports te maken en de properties venster moet nog werkend gemaakt worden :}. en ik hoop dat in de komende 4 a 5 dagen af te krijgen :}.

Ziet er goed uit, maar ik zal er eerst eens mee moeten werken om een goed oordeel te geven. de praktijk is altijd wat anders.
lammert

om nog even verder te gaan over die bestellijsten. Er moet dan ook per leverancier een eigen lijst komen die direct gemaild kan worden.

Het testen wil je dus nog even uitstellen?
Of moeten we het programma dan toch even kopen in jou winkel?

Want ik heb het programma niet meer (ik had alleen een hele oude versie)
En zonder programma wordt het moeilijk om het te testen.
En een reflectie te maken en extra ideeën te geven omdat ik niet weet hoe je programma werkt.

pientertje: thanks zal ik ook even onhouden.

men programma is in princiep bijna klaar om uit te delen. ik zit allen nog de laatste dingetjes aan te passen zo dat alle fouten goed worden opgevangen :}

dus je zal hem vandaag of morgen kunnen verwachten op de site. je kan hem dus gewoon downloaden onder je bestelling.

ook heb ik een professionele update systeem die er voor moet zorgen dat het updaten mogelijk moet maken.

Pieper: heb jij geen account meer ??

Download dat update systeem gewoon een nieuwe installer naar een plaats naar keuze? (stel jij stopt met het maken van het programma, je update-server is uit de lucht: dan wil ik de installer van de laatste versie nog hebben!)

hij download allen de bestanden die veranderd zijn. maar ik ben niet van plan om zomaar te stoppen. en als dat zo is maak ik wel een final version met installer. maar voor nu werkt het zo.

voor elke versie krijg je een nieuw installer
1.0
2.0
enz

en de updates per versie(1.0, 1.2) worden gedownload. maar je kan vervolgens wel zelf zeggen of je de update wilt hebben. hij is dus niet verplicht.

Oke, heb je ook rekening gehouden met het feit dat je in vista en 7 administrator moet zijn om iets in de program files map aan te passen? (anders krijg je UAC meldingen. Ontstaat er dan geen timeout?)

zo ver ik heb getest werkt hij als een speer. op xp en op windows 7 heb ik hem getest. ik moet dan nog wel even testen op een account waar ik geen admin ben.

na ok dan het is zo ver

het is niet helemaal eerlijk tegenover de mensen die het programma al hebben gekocht maar hier kan je hem voor vandaag downloaden.

http://www.r-junk.com/Temp/1.1.0.0.rar
Edit: Is met winrar te openen

Let wel op: de db van de vorige versie werkt niet met deze. ook is dit een beta en dingen kunnen\gaan nog veranderen en\of er kunnen bugs in zitten. EDIT: Ik zie nu net dat hij Standard een sql connectie wilt hebben. sorry maar om dit te verhelpen kan je gewoon SQL Compact kiezen.

je weet hoe het gaat je meld het hier en ik maak het. vervolgens krijg je een update.

voor gebruik van SQL of MYSQL moet je een odbc connectie aanmaken. voor sql is het een betje veel werk om uit te leggen. maar voor mysql moet je de odbc connector downloaden van hier
http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/

na het installeren ga je naar Start>Settings>Controle Panel>Administrative Tools>Data Sources (ODBC)

druk dan op de knop add. vul alles in zo als het moet. let wel op je hoeft geen DB van te voren aan maken. als dat is ingesteld start het programma ga naar opties dan database tab. selecteer de type DB In dit geval MYSQL dan bij odbc zoek je de connectie die net hebt aangemaakt (wachtwoord en password hoeft niet ingevuld, maar mij de sql connectie wel) druk dan op de knop Create DB. nu gaat hij de db en tables aan maken. ga nu weer naar de odbc connectie die je had aangemaakt en selecteer nu stockmanager als default DB. (zie foto)

http://www.r-junk.com/Temp/MySQLConnection.JPG

Klaar is kees.

Ik heb nu Stock manager opnieuw geinstaleerd.
En heb ook de 2de link gedwonload.
En geinstalleerd , hoe kom ik dan op het progamma?
Dus dat van de DB

Ik kan niet meer volgen vanaf:
"na het installeren ga je naar Start>Settings>Controle Panel>Administrative Tools>Data Sources (ODBC)"
Als ik dus op de start knop druk(toch rechtsonder)
dan vind ik settings al niet....

[Bericht gewijzigd door LEDfan op (43%)]

haha sorry maar ik heb geen Nederlandse Windows dus ik heb geen idee.
kan iemand anders ledfan helpen?

ledfan: kan je dan niet gewoon testen op sql compact daar hoef je geen odbc connectie voor te maken

zie mij edit van vorige post:
Ik zie nu net dat hij Standard een sql connectie wilt hebben. sorry maar om dit te verhelpen kan je gewoon SQL Compact kiezen.

Ok bedankt ga het subiet eens proberen!
Met de sql compact is het gelukt, bedankt!
Had dat niet gelezen sorry!

De stock manager ziet er goed uit!
Nu ben ik begonnen met van alles te proberen in de project manager.
Krijg dit als foutmelding:
(als ik een nieuw project wil toevoegen)

EDIT: de projecten worden wel toegevoegd.

Ik kan geen Location toevoegen.

A parameter is missing. [Parameter ordinal=1].

Edit: Update systeem werkt weer.

ledfan: ga naar opties kijk welke versie jij hebt. is dat 1.1.0.2 ?

zo niet draai dan even SM_Updator.exe voor een update.of on de options menu kan je hem updaten.

[Bericht gewijzigd door Precious roy op (20%)]

Als ik een nieuw item wil toevoegen in de stock manager,
Zegt hij dat hij tabel 0 niet kan vinden.
als ik een database wil aanpassen ga dit ook niet.
KLIK
Voor de rest is het een goed programma, ik denk dat al deze foutmeldingen in het begin nog wel opgelost kunnen graken.

De fout bij een project toevoegen is niet zo erg, je kan toch al een project toevoegen.

Nog veel succes.

[Bericht gewijzigd door LEDfan op (14%)]