Ik zou bij de weerstanden een systeem maken dat als je bv. 100k in geeft dat die dan de kleurcode geeft. Dat gaat mij veel werk besparen.

Ah, kom op! Zij Bracht Rozen Op Gerrits Graf Bij Vies Grijs Weer!

Zwart = 0
Bruin = 1
Rood = 2
Oranje = 3
Geel = 4
Groen = 5
Blauw = 6
Violet (paars) = 7
Grijs = 8
Wit = 9

Eerste 2 banden zijn de waarde, derde band is de "tien tot de hoeveelste".

100K is dan bruin zwart geel.
10k is bruin zwart oranje
1k is bruin zwart rood
100R is bruin zwart bruin

Je leest gewoon eerst de 3e band dan weet je of 'ie getal K getal (rood), getal getal K (oranje), etc. is.

Daarna lees je de eerste 2 banden voor getal en getal.

Na een tijdje herken je veelgebruikte waarden vanzelf zonder de kleurcode te lezen.

Bad Boys Rape Our Young Girls But Violet Gives Willingly

Bad beer rots our young guts but vodka goes well - get some now.

Bye Bye Rosie Off You Go (to) Birmingham Via Great Western

Op 3 april 2011 13:13:53 schreef Lucky Luke:
Na een tijdje herken je veelgebruikte waarden vanzelf zonder de kleurcode te lezen.

E12 "zie" je inderdaad gewoon. Dan alleen de laatste ring nog even voor 'het aantal nullen'.

Op 3 april 2011 13:21:04 schreef Sine:
Bad beer rots our young guts but vodka goes well - get some now.

Die kende ik nog niet :) Eigenlijk wel leuk gezien die laatste toevoeging (die bij de rest mist)

zo dit is pas zinnige informatie :}

ik dacht een foto zegt natuurlijk meer dan mijn bijna niet te lezen tekst dus hier heb je een foto van mijn eerste werkende test.

http://img863.imageshack.us/img863/6528/scriptvoorbeeld.png

Nog een tip:

Is het mogelijk dat je zelf kan instellen welke informatie er over een component zichtbaar is? Nu staat er bovenaan enkel stock locatie naam en subtype, maar leverancier of productcode niet.

Nog een bug:

Als je meerdere items toevoegd en je geeft een leverancier en productcode in dan worden die niet toegevoegd aan de informatie over het component. Je moet op het einde bij elk component apart nog eens de code en leverancier toevoegen.

T-baev: Bedoel je dat je hier zelf wilt bepalen welk info je ziet?
http://img709.imageshack.us/img709/6102/naamlooskxu.png

oh en bedank voor de bug report. ik zal hem zo snel mogelijk maken

Ja, dat bedoel ik inderdaad. En als het mogelijk is dat je door te slepen ook de volgorde kan veranderen.

Hallo iedereen,

Ik heb even iemand nodig die weet hoe hij een sql server moet opzetten, een odbc connectie moet aanmaken en ook een beetje weet hoe hij c# code moet schrijven.

Ik ben bijna klaar voor een test. Het is nog lang niet af maar ik zou graag wat input willen hebben over hoe het werkt en hoe het mogelijk anders kan.

Ik ben op dit moment maar op zoek naar 1 persoon dus als jij denkt dat jij mij hier in kan helpen zou ik graag via de e-mail contact met je willen opzetten.

Je vergeet 1 ding: hij moet ook nog tijd hebben :P
de rest zou geen punt zijn...

Jochem: Jep, dat zou ik ook nog willen gebruiken.

ik denk ik deel nog even een foto. hij is namelijk wat uitgebreider dan de vorige.
http://img28.imageshack.us/img28/6417/resistorcalculatorscrip.png

hier zie je de resistor calculator script dat ik even snel heb geschreven.

Oh zo handig! (voor de 'luie' elektronicus)

Ik hoop dat het snel komt, heb ik nog eens een excuus om wat onderdelen te zoeken:p

Volgende stap een weerstand onder een CCD leggen en de computer een waarde laten ophoesten !

Dominic: ik heb geen idee wat een ccd legger is. Maar het is straks wel mogelijk om een seriële connectie te maken zo dat je bvb een arduino kan aansturen.

[Bericht gewijzigd door Precious roy op (44%)]

Op 12 april 2011 20:35:11 schreef Dominic:
Volgende stap een weerstand onder een CCD leggen en de computer een waarde laten ophoesten !

Of je laat een AVR de waarde meten, en die desgewenst naar de PC sturen:
Zo'n ding, dus, al ontbreekt hier de communicatie met de PC.

Ik vraag me alleen af of zo'n script editor niet een pure vorm van overengineering is.

Als ik het goed zie, kan je je eigen windows C# programma's ontwikkelen in jouw omgeving. Die scripts kan je later opstarten, waarna je een eigen form kan runnen en b.v. een resistor calculator kan maken.

Leuk, maar niet iedereen hier kan C#. Scripts uitwisselen zie ik niet zoveel in, je kan beter losse tools beheren waarna je een shortcut in je prorgamma maakt. Shortcut naam, shortcut exe link, klaar. In een menu plaatsen, en je hebt hetzelfde. Dan kan je alle tools gebruiken die je vindt op het internet, of zelf in elkaar draait met een echte ontwikkelingsomgeving. Je kan het dan ookmaken dat het meteen Eagle of Altium opstart met een geselecteerd schema of project bestand uit je bestandsbeheer die je hebt in je project manager. Ik denk dat zulke zaken veel handiger zijn, en bovendien veel makkelijker voor de doorsnee gebruiker.

Of er moet een functionaliteit zijn van de script editor die ik niet heb gezien :) Misschien scripts die automatisch bepaalde data van het web parsen en daar je componente op aanpassen, maar nogmaals: daar voor heb je programeerervaring nodig en dat lijkt mij enkel uitbesteed aan de zeer ervaren gebruiker.

hans1990: je argument klopt grotendeels(als je de script coieert en in c# express plakt met een paar aanpassingen werkt hij gewoon.) maar als je zelf een programma maakt dan heb je geen mogelijkheid om data te manipuleren wat gebruikt word in mijn programma. Dit is gewoon een simpel extensie. Waar ik eigenlijk dit voor gebruik is zo dat de gebruiker zelf hun rapport kan maken bvb een lijst met items uit spugen die je moet bestellen. Met product codes en prijzen er bij.

[Bericht gewijzigd door Precious roy op (11%)]

Dan kan je beter een API / framework opzetten waardoor het mogelijk om gegevens van buitenaf te benaderen, mochten mensen dat willen. Dan kan je een DLL in je eigen C# project invoegen waarmee gebruikers gegevens kunnen bewerken. Dan kan je het ook als een losstaand programma draaien.

Ik kan mij voorstellen dat je in het programma zelf ook data wilt manipuleren, maar op zo'n oppervlakkige schaal lijkt mij dat niet nodig, dat ligt nagenoeg aan dezelfde schaal als een los programma. Maargoed, ik wacht het af, misschien dat je er iets inbouwt waardoor scripting wel handig wordt ;)

Een uitdraai met product codes en componenten is een geheel programma opzich. Daar ik heb mij zelf ook een keer opgestort, die meteen synchronisatie doet met Altium libraries. Het programma leest beschikbare symbolen en footprints in van de losse Pcb en Sch libs die vervolgens via enkele menu's en vensters met elkaar te koppelen zijn. (Dus: component definieren: fabrikant i.c.m library naam, datasheet lokaliseren, Altium symbool en footprint kiezen, farnell/RS/Mouser/Digikey nummer opslaan).

Daarbij heb ik wél scripting toegevoegd zodat het mogelijk is direct van Farnell of RS een lijst met producten in te lezen en de gegevens in een database te proppen. Sommige zaken moet je handmatig aan passen, maar ik heb een generiek script draaien om RS condensatoren in te lezen. Een paar model klassen omheen geschreven zodat datasheets, componenten, symbols runtime worden gelinked, en hele series worden met enkele muisknoppen in Altium ingevoerd. Altium beschikt ook om generieke simulatie modellen te genereren op basis van component type en de kolom value, die zaken worden ook allemaal meegenomen.

En dat werkt. Maar is nooit afgemaakt.. (lees: is nog in de maak) categorien of losse componenten moet ik nog handmatig toevoegen. Uitdraai van productnummers maakt Altium al voor mij, dus ik hoef enkel een goede database aan te leveren. Maar zeker wel leuk speelgoed om aan te werken ;)

Heb je een linkje naar de laatste versie van je programma?
of ben ik nu gewoon veel te ongeduldig en moet ik even rustig afwachten tot het af is :P?
Ik moet zeggen dat het er allemaal mooi uit ziet en ik wil het graag uit proberen.

M.V.G. Rik

Rikkieboy1: je kan hem hier downloaden.

http://www.r-junk.com/Temp/1.1.0.0.rar

en als je meer info wilt moet je even terug lezen. op pagina 15 staat wat meer info. je zult hem wel even moeten updaten. dat kan in de options menu.

Ik weet niet of het kan, maar ik zou graag nog wat toegevoegd zien worden aan het programma.
Namelijk voor de locatie. Nu is dit een string welke je zelf kan invullen. In mijn geval is dit wat omslachtig.

Ik ben van plan te kiezen voor kasten die voorzien zijn van laden(X) met kleine bakjes in de breedte(Y) en diepte(Z).

Ik zou het prettig vinden als ik kan instellen:

La : X (numeriek)
Bak: Y (numeriek)
Bak-diepte: Z (Alfanumeriek )

of alleen

Bak: Y

Nu dien ik bij bijvoorbeeld 200 bakjes, 200x in de database een getal in te voeren. Op zich mogelijk, maar dan kan je bij een nieuw item die je wilt toevoegen niet snel uit de drop-down lijst bijv. nummer 180 selecteren.

Is de source eigenlijk openbaar?

Op 28 mei 2011 17:12:31 schreef willyp:
Ik ben van plan te kiezen voor kasten die voorzien zijn van laden(X) met kleine bakjes in de breedte(Y) en diepte(Z).

Ik zou het prettig vinden als ik kan instellen:

La : X (numeriek)
Bak: Y (numeriek)
Bak-diepte: Z (Alfanumeriek )

Gebruik cijfers+letter+cijfers (01A01) of letter+cijfers+letters (Q01P), dan is het handiger te onhouden.

@henry,

inderdaad, dat is prettiger onthouden.

Ik hoop dat de ontwikkelaar dit topic nog leest :)

Hallo willyp

ik ben er nog we mee aan het werk. moet wel toegeven vaker wel dan niet. ik zal kijken of ik tijd kan vinden om jouw idee te gebruiken. bedankt.

Op 1 juni 2011 20:39:39 schreef Precious roy:
moet wel toegeven vaker wel dan niet.

Uhh bedoel je niet andersom ;)