Goede dag, allen,
We hebben een Miele W 756 Wasmachine.
Tot gisteren alles gedaan, wel, al eens, nieuwe koolborstels gemonteerd
Alles doet het, behalve de Hoofdwas, dan pakt deze geen water
Pakt wel water in de voorwas en andere, maar niets in de hoofdwas
Kan iemand mij helpen en misschien vertellen wat in moet meten, waar ik moet meten en welke waarden.
Print is OK, geen verbrande onderdelen en geen gebroken kabels.
Wil iemand mij helpen, graag.
Ik mail wel teug.
Vast bedankt voor het lezen
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er zitten vaker 3 waterkleppen in wasmachines , het kan zijn dat er bij jou 1 niet meer werkt en dus 1 deel van het programma niet voorzien wordt van water . het kan ook vuil in de klep zijn of de trommel heeft de spoel eraf geslagen met een foute centrifubeurt .
Ja testman, dat heb je goed gezien, misschien de aansluitdraden omwisselen, voorwas op de hoofd was aansluiten, als test.En zien wat er gebeurd.
Goede dag, Testman en Overslag,
Bedankt, voor jullie zeer snelle reactie.
Ik had inderdaad, al de voorwas en hoofdwas omgewisseld
De drie waterkleppen, werken afzonderlijk, maar niet met elkaar tijdens de hoofdwas, want 1 verdomd het om te aan te slaan, spanning te pakken.
Weet een van jullie misschien, waar ik moet beginnen met meten?
Want ik denk zelf dat het in de klok is omdat als je het wasprogramma laat doorlopen er ook niets gebeurd.
Iedere suggestie is welkom, want meten is weten.
Vast mijn dank en groet,
Robroy
testman
elke klep wordt aangestuurd door de computer/klok , als het een computer is wordt dat gedaan met een triac , die gaan weleens kapot . heb je ook de kleppen al gewisseld ? dus fysiek de aansturing omdraaien en kijken of de kapotte dan wel werkt ? ook met ohms kan weleens doorslag geven of de klep zelf stuk is . even een tik met een schroevendraaier handvat kan ook al zat zijn .
Goede dag, Testman,
Ik heb nu eigenwijs genoeg een aansluiting van een waterklep omgewisseld en laat nu een witte hoofdwas draaien.
Tot nu toe lijkt het erop, dat het programma wordt afgemaakt.
Waar kan ik deze Triac vinden?
Zo ongeveer de plaats en aan welk deel bevestigd.
Hoe moet ik hieraan meten?
Heb je nog andere suggesties, of een goed idee, laat het me weten.
Ik ga, zodra dit programma is afgewerkt (+/- 2 uren)maar weer eens kijken waar ik je voorstellen kan vinden.
Met dankt en groet,
Robroy
testman
ik heb een plaatje van je machine opgezocht en het zou een model zijn met alleen draaiknoppen , zonder display ? dit is niet gouw met een klok ( dat een contact verbrandt met zo'n lage stroom ) , maar dit model zou een computer hebben aan de zijkant rechts tegen de deur aan , die stuurt alle onderdelen aan . kijk of hier verbrande of ontplofte onderdelen zichtbaar zijn of een soldering die los zit . je hebt wel de klep gemeten of deze niet stuk was ? anders kan er een 2e triac uitklappen . je kunt tijdelijk ( als de klep stuk is ) de spoel wisselen met de voorwas klep die wordt minder gebruikt . maar ik denk dat het de aansturing is , kijk naar de draadkleur die bij de klep weggaat en of deze ook op de computer terugkomt , daarvanaf volg je de printsporen naar de aansturing .
Goede dag,Testman,
Ik ga dit zeker doen, want nu draait de machine dan wel, maar ik moet ook weten waar het probleem vandaan komt.
Bij ons zit er geen computer aan de deur, wel een print, net zoals een computerdeel aan de onderkant van de wasmachine onder de trommel op de bodem vastgeschroefd.
Daar zijn geen verbrande onderdelen.
En meten kun alleen, wanneer je de juiste meetgegevens weet van deze printplaat.
Dus wie die heeft, graag een seintje.
Want eerst moet het hele probleem opgelost worden, door goed te meten.
Groet,
Robroy