het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

eBay is 2 stuks voor $ 9,90 !!, maar dat zag je dus al ;)
OK, niet precies 3×zoveel, 2½× in feite ;)

@Tommyboy:
Als die van eBay ook voldoende bandbreedte (>38kHZ) hebben, kunnen die ook een stereosignaal uitzenden. De sterocoder zal je in alle gevallen zelf moeten maken alleen die van van Dijken (zie Bjokal) heeft een ingebouwde coder, maar is veel groter.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Als er toevallig nog iemand in Frankrijk komt is dit misschien wel interessant:
http://www.troostwijkauctions.com/nl/test--measurement/01-13348/

Het is voor mij niet te bereizen jammer genoeg, maar ik had graag zo'n SA willen hebben :'(

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
fred101

Golden Member

Niet gek een hp en rs voor 400 euro en voor 75 euro die andere, maar dat zijn volgens mij LF analysers.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

En dan maar hopen dat het zo blijft :P
Meestal schieten dit soort veilingen luttele (mili)seconden voor het einde omhoog :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Vanaf volgende week is er in het kruidvat in BE een snacktoaster verkrijgbaar voor 16,99 (in NL kost hij blijkbaar een pak minder :(), de deze (de belgische folder is nog niet online)

Maar is deze geschikt voor (SMD)printen te solderen?
Dit staat er bij de beschrijving:
- Stijlvolle vollesnacktoaster 600W voor het bereiden van blabla
- Verschillende standen en tijdschakelaar
- Inhoud 8liter

En stel dat het lukt, kan je er dan een DIY temperatuur sensor insteken of gaat deze ook losgesoldeerd worden?

e/: typo fixed

Lucky Luke

Golden Member

De besturingselektronica van dat ding zit niet ín de oven zelf... Anders zou dat wat er van fabriekswege inzit óók losgesoldeerd worden...

d'r was ergens een ombouwbuildlog of tutorial... Daarin is ook te zien dat er steenwol oid tussen ovencompartiment en elektronicacompartiment zit.

(EDIT: http://www.greenbird.info/electronics/small_projects/reflow_toaster , maar link is dood...)

Stijle vollesnacktoaster... Leuk merk, Stijle. Wist niet dat ze ook vollesnacktoasters maakten... Dacht alleen kozijnen...

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zaterdag 18 september 2010 20:53:42 (11%)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Kruidvat??? Ik zie een folder van d'n Trekplèster ;-)

Kan hem alleen hier in Holland niet vinden. Misschien moet die folder nog uitkomen?.... De folder op Internet gaat maar tot morgen.

Als je volgende week ook naar Charleroi gaat, kan ik hem wel meenemen.

Ik zou er een thermokoppeltje in hangen en de elektronica buiten het ding houden. die dingen woden loeiheet als je er een stuk pizza of een croque monsieur in bakt

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
marcob

Golden Member

Bij conrad hebben ze een kant en klare besturing voor een SMD oven. Niet goedkoop, maar wel kant en klaar.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=530343

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

volgens mij moet ie in holland al zijn (of toch geweest)
Want op google vind ik dit pdfje:
http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/content/magazine_nl/200726/pdf…

If you want to succeed, double your failure rate.

Geen idee, maar als het zo is moet ie wel foolproof zijn als ze hem nu nog verkopen :9

Tidak Ada

Golden Member

Lijkt mij een folder uit de zomer, gezien de fietsradio en de ventilator.

Op jouw link van ACT!E.nl , staat er duidelijk Trekpleister bij. Maar als ik de folder van Trekpleister open, kan ik hem niet vinden.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ah vandaar, wel ik heb vandaag de folder in de bus gehad, maar op de site van het kruidvat staat ie nog niet.
En aangezien die link (volgens mij) over exact hetzelfde product gaat heb ik die hier gepost.

Op 18 september 2010 22:56:48 schreef Tidak Ada:
Lijkt mij een folder uit de zomer, gezien de fietsradio en de ventilator.

Ik riep 2007, omdat de link /200726/ bevat. Zal wel week 26 van 2007 zijn, inderdaad de zomer dus. Ik kan alleen niet meer volgen waarom men denkt dat hij bij het Kruidvat in de aanbieding zou zijn.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Ik ben er uit!!
We hadden, zoals gewoonlijk, de Kruidvatfolder al bij het oud papier gegooid!

De folder loopt van 21 sept t/m 26 sept alleen is de prijs veel hoger: Van € 24,99 voor € 16,99. (Nederland)
Er zit geen thermostaat in, maar de kwartsbranders zijn schakelbaar om de temp te 'regelen'.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Er zit geen thermostaat in, maar de kwartsbranders zijn schakelbaar om de temp te 'regelen'.

Wilt dit nu zeggen dat hij niet bruikbaar is voor smd-prul te solderen?
(Ik vind niet meteen een uitleg over wat een kwartbrander nu juist inhoud)

e/: kwartsbrander = een soort halogeenlamp?zie hierzo voor een redelijke uitleg: http://www.xs4all.nl/~jbenj/extralicht/infrarood-stralers.html

[Bericht gewijzigd door watchout3 op zondag 19 september 2010 13:39:04 (16%)

Ik gebruik al tijden zo'n oventje om incidenteel een SMD print te bakken. Hiervoor gebruik ik zelfs geen thermostaat, gewoon ding aan en printje er in. Als de soldeerpasta begint te vloeien dan doe ik het apparaat uit en wacht 5 minuten. Daarna deurtje open om verder af te koelen. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

Voordat iemand roept 'temperatuur profiel' en 'niet geschikt voor professioneel...', ik gebruik het hobbymatig, en met een heteluchtbout houd je je ook niet aan een temperatuur profiel.

Als je het mooi wilt maken kun je zelf een al dan niet uC gestuurde thermostaat bouwen. Het is mooi materiaal voor een artikel hier op CO.

Naast het solderen gebruik ik het oventje ook om kleine objecten te voorzien van hittebestendige lak. Deze moet ingebrand worden wat prima gaat in het oventje (wel buiten doen i.v.m. rookontwikkeling)

Al met al ben ik erg gelukkig met mijn Tomado oventje!

[Bericht gewijzigd door mbbneon op zondag 19 september 2010 14:01:46 (13%)

Owk, tnx voor de uitleg :)
Hoeveel heb jij ervoor betaald?

Tidak Ada

Golden Member

Het lijkt mij een aardige starter om om te boouwen.
Ik denk bijvoorbeeld aan een bekleding aan de binnenzijde met FERMACELL® plaat voor isolatie. Het ding dat ik ooit had werd namelijk blaartrekkend aan de buitenzijde (bovenop).
De volgende stap kan dan een al dan niet µP gestuurde proces regeling zijn.
Als je de losse kwartsbaranders moet kopen, ben je al duurder uit!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

LIDL (NL) (edit: ook BE, bedankt TA) vanaf donderdag 23 sept:

Onderbouw armatuurtjes, 58 cm breed
In wit of zilver, inclusief lamp (zo te zien TL, geen led)
9,99 euro

http://www.lidl.nl/static_content/lidl_nl/images/NL/NL_49242_01_b.jpg

Ik ga d'r eentje halen voor onder het bovenliggende blad van m'n Jerker. Mooi dicht op het project.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 17 september 2010 21:04:59 schreef (Z)weetvoetje:
Als er toevallig nog iemand in Frankrijk komt is dit misschien wel interessant:
http://www.troostwijkauctions.com/nl/test--measurement/01-13348/

Het is voor mij niet te bereizen jammer genoeg, maar ik had graag zo'n SA willen hebben :'(

Voornamelijk audio-meetapparatuur. En audiofielen maken hun naam weer eens waar door veel te hoog te bieden.

- d'r komt nog 15% opgeld bij, en 19% btw.
- je mag de spullen zelf ophalen in frankrijk (of d'r komt nog een flinke smak aan verzendkosten bij).
- 'as is', dus geen garantie, en je mag maar hopen dat d'r geen defecten aan zitten die je niet van de foto's kunt aflezen.

Tidak Ada

Golden Member

Op 19 september 2010 15:11:44 schreef Jochem:
LIDL (NL) vanaf donderdag 23 sept:

Onderbouw armatuurtjes, 58 cm breed
In wit of zilver, inclusief lamp (zo te zien TL, geen led)
9,99 euro
[afbeelding]

Ook in België!! V.a. donderdag 23 september.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Voornamelijk audio, maar die spec-analyzers gaan toch echt tot 3.5GHz!

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Tevens ook bij Lidl armatuurtje met 4 leds en bewegingssensor op batterijen voor bijna 6 euro. Donderdag 23 september.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Dit topic is gesloten