het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Op 19 september 2010 16:10:02 schreef McDuff:
Tevens ook bij Lidl armatuurtje met 4 leds en bewegingssensor op batterijen voor bijna 6 euro. Donderdag 23 september.

edit: +quote ivm nieuwe pagina

Oh, sorry, ja. Even niet aan gedacht dat dat interessant kon zijn. Heb zelf een hekel aan dat batterijen spul, maar voor de hobbyisten kunnen ook de leds en bewegingssensor al van pas komen ;)

Op 19 september 2010 15:12:38 schreef alex278:
Voornamelijk audio-meetapparatuur. En audiofielen maken hun naam weer eens waar door veel te hoog te bieden.

Hopelijk kunnen ze dan eindelijk het resultaat van hun vergulde netstekkers nameten. :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 19 september 2010 16:10:02 schreef McDuff:
Tevens ook bij Lidl armatuurtje met 4 leds en bewegingssensor op batterijen voor bijna 6 euro. Donderdag 23 september.

Maar...., alleen NL

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada. Ja,wel jammer natuurlijk.
@jochem. Heb nog een doos met netadaptortjes leggen, dus een 78xx ertussen en dan geen batterijprobleem meer.
Groeten,
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Ik ben normaal niet zo'n milieu-activist, maar als je led-lampjes met bewegingssensor neemt is het wel een beetje jammer om daar nou juist zo'n netadaptertje aan te hangen, die willen ook zonder belasting nogal eens wat verbruik geven. En met die 78xx stook je nog wat weg ook... Aan het eind van de rit kan die bewegingssensor misschien net zo goed overbrugd worden :P

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 19 september 2010 15:56:35 schreef (Z)weetvoetje:
Voornamelijk audio, maar die spec-analyzers gaan toch echt tot 3.5GHz!

In het verlengde: d'r worden op ebay geregeld agilent E4406A VSA's aangeboden (zijn vector spectrum analyzers), en *soms* zijn die dingen relatief goedkoop *met* garantie en de nodige opties.

Volgens hun specs halen die dingen 7Mhz-4GHz, maar ik kan uit de specs niet opmaken of je dat alleen haalt als je alle opties koopt...

@Jochem:Ben geen millieu freak; het gaat er mij om eindelijk eens van al die batterijen af te zijn want dergelijk soort apparaatjes verbruiken toch wel redelijk snel hun batterijen en meestel wanneer je het niet verwacht zijn ze leeg.
Bovendien hoef ik die voedinkjes dus niet weg te gooien.
Mac.

[Bericht gewijzigd door McDuff op zondag 19 september 2010 19:52:16 (21%)

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Op 19 september 2010 19:12:31 schreef alex278:
[...]

In het verlengde: d'r worden op ebay geregeld agilent E4406A VSA's aangeboden (zijn vector spectrum analyzers), en *soms* zijn die dingen relatief goedkoop *met* garantie en de nodige opties.

Volgens hun specs halen die dingen 7Mhz-4GHz, maar ik kan uit de specs niet opmaken of je dat alleen haalt als je alle opties koopt...

Zoek het gewoon eerst op voordat je wat post...

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
maartenbakker

Golden Member

Of ik mis wat, of dat heeft hij gewoon geprobeerd...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dat was misschien een beetje een lompe reactie, maar je kan het toch echt moeiteloos vinden:

Je kijkt hier bij de spectrum-analyzers: http://www.troostwijkauctions.com/nl/spectrum-analyzers/02-13348-7097/

Dan zie je er twee staan die tot +/- 1.5GHz gaan, en twee anderen zonder info:
http://lmgtfy.com/?q=R4131C

eerste link: 10kHz tot 3.5GHz.
verdere links voor meer info.

Er staat wel bij dat ze nog nagekeken moeten worden, maar zelfs kapot zijn ze nog meer waard dan 100 euro.

En trouwens, frequentietellers, voedingen, >10MHz functiegenerators , 'communication test sets' enz enz valt bij mij eigenlijk ook niet onder audio.

Voornamelijk audio-meetapparatuur. En audiofielen maken hun naam weer eens waar door veel te hoog te bieden.

Ja, die prijzen kunnen nog stijgen natuurlijk, maar op dit moment kan ik toch echt niet van "audiofiele prijzen" spreken. (voor de meeste artikelen tenminste)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Tidak Ada

Golden Member

Beetje ver inderdaad het Parque Industriël Lannugat ligt ten zuiden van Brest, dat is van hieruit bijna net zo ver als de Spaanse grens. In ieder geval rijdt het een stuk langer.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 20 september 2010 13:43:08 schreef (Z)weetvoetje:
Dat was misschien een beetje een lompe reactie, maar je kan het toch echt moeiteloos vinden:

Gut, ik wist niet dat we lange tenen hadden.

Maar lees de volgende keer wat beter, want m'n reactie van zondag 19:12 ging helemaal niet over de spullen die ze bij troostwijk aanbieden (die kon ik zelf prima vinden, dank je), maar over iets heel anders; Agilent heeft blijkbaar een network/spectrum analyser (o.a. de E4406A, maar ze hebben vast nog wel meer modellen) uitgebracht die gericht zijn op de markt voor mobiele telefonie. Ik heb soortgelijke dingen wel eens vaker aangeboden zien worden, maar dat waren dingen die hopeloos beperkt waren qua frequentierange (700-800MHz en 1.2-1.4GHz, bijvoorbeeld), en 'dichtgetimmerd' zaten qua mogelijkheden.
Die E4406A daarentegen schijnt het hele frequentiegebied te doen van 7Mhz tot 4 GHz, en alleen verschillende 'personalities' te hebben voor het testen en decoderen van signalen die gebruikelijk zijn bij mobiele telefonie. Die dingen verschijnen zo nu en dan voor dumprijzen op ebay ($1000-$1300), en dan wordt 't wel interessant...

En nee, dat gaat niet over die troostwijk auctions veiling. Maar als je geinteresseerd bent in goedkope HF-meetapparatuur...

En over de prijzen bij troostwijk: d'r staat bv. een 8903B; die gaan op ebay voor $600-$800; met verzenden en BTW komt dat op ($800+$250)/1.25*1.19=1000 euro. Vergelijk dat met de huidige prijs van 600 euro, die met opgeld en BTW neerkomt op 820 euro. Dat lijkt 'goedkoper', maar dat is *ex* verzendkosten, en die veiling heeft nog drie dagen te gaan...

Ja, om de één of andere reden zijn de prijzen nogal arbitrair, maar die andere SA's zijn nog steeds minder dan 150 alles bij elkaar. En dat vind ik dan weer wel goedkoop.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Weer eens 10% korting op alles bij conrad ;) 020479-NB 14-20 okt. 2010.
(minimaal bestelbedrag €50,-)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

voor de scoopverzamelaars , een eerste digiscope uit begin 80's die nog met 5,25 floppy's werkt . http://link.marktplaats.nl/387355962 gratis af te halen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Voor wie de Racoo kastjes bij de Praxis nog zoekt.
Zijn weer in de aanbieding t/m 24 Okt.

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
leime

Golden Member

@ VanDee, die wilde ik net gaan posten ;)

Pagina 21

Ai, is dat tegenwoordig met hard-plastic lades?

If you want to succeed, double your failure rate.

Geen idee.
Je moet niet altijd op een foto vertrouwen.

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

Klopt, als ik daarop vertrouwde had ik de vraag niet gesteld :)
Ik hoopte dat iemand het recent bij de praxis gezien had.

If you want to succeed, double your failure rate.
leime

Golden Member

De laatste keer dat ik de real live heb gezien waren de laatjes van hard plastic maar dat is al een jaar geleden.

free_electron

Silicon Member

let op met tweedehandse spectrum analysers...

ik heb er hier ook een tweetal onder handen gehad. veelal is de oven ofwel kapot of er uit gehaald. een nieuwe oven zit boven de 2000$ ...
En zonder doet dat ding niks. Er even snel een 10 MHz kristal inzetten lukt ook niet omdat die oven gestuurd wordt door de master processor... en die wil echt wel communicatie met de oven hebben ( 14 pins connector )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
help

Golden Member

De kasten die ik van de Praxis/Formido heb hebben allemaal 'zacht' plastic laatjes. Als ik er aan denk zal 'k een dezer dagen even langsrijden en kijken en misschien eentje kopen.

Tidak Ada

Golden Member

Wat is er tegen op de hardplastic laatjes??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Ehhh, 'krak'? Ze zijn wat breekbaarder, en maken een irritant schraapgeluid :P
Afgelopen zomer waren ze nog van zacht plastic.

Opbergkoffers bij de Aldi: €5.99

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/OFF07.SHTML

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_42/BILD07.JPG

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten