Op 20 september 2010 13:43:08 schreef (Z)weetvoetje:
Dat was misschien een beetje een lompe reactie, maar je kan het toch echt moeiteloos vinden:
Gut, ik wist niet dat we lange tenen hadden.
Maar lees de volgende keer wat beter, want m'n reactie van zondag 19:12 ging helemaal niet over de spullen die ze bij troostwijk aanbieden (die kon ik zelf prima vinden, dank je), maar over iets heel anders; Agilent heeft blijkbaar een network/spectrum analyser (o.a. de E4406A, maar ze hebben vast nog wel meer modellen) uitgebracht die gericht zijn op de markt voor mobiele telefonie. Ik heb soortgelijke dingen wel eens vaker aangeboden zien worden, maar dat waren dingen die hopeloos beperkt waren qua frequentierange (700-800MHz en 1.2-1.4GHz, bijvoorbeeld), en 'dichtgetimmerd' zaten qua mogelijkheden.
Die E4406A daarentegen schijnt het hele frequentiegebied te doen van 7Mhz tot 4 GHz, en alleen verschillende 'personalities' te hebben voor het testen en decoderen van signalen die gebruikelijk zijn bij mobiele telefonie. Die dingen verschijnen zo nu en dan voor dumprijzen op ebay ($1000-$1300), en dan wordt 't wel interessant...
En nee, dat gaat niet over die troostwijk auctions veiling. Maar als je geinteresseerd bent in goedkope HF-meetapparatuur...
En over de prijzen bij troostwijk: d'r staat bv. een 8903B; die gaan op ebay voor $600-$800; met verzenden en BTW komt dat op ($800+$250)/1.25*1.19=1000 euro. Vergelijk dat met de huidige prijs van 600 euro, die met opgeld en BTW neerkomt op 820 euro. Dat lijkt 'goedkoper', maar dat is *ex* verzendkosten, en die veiling heeft nog drie dagen te gaan...