Wie kent dit soort motortje?

Het zijn inderdaad mooie motortjes, en zeker voor robotica en modelbouw.
Het is zeer zeker geen hobbyspul, maar echte professionele preciesiemotors.

Wat ze precies moeten gaan kosten, weet ik Donderdagavond pas.
Ze zullen zeker voor een leuke prijs de deur uit gaan, en per tray (27) zal het nog intressanter worden.

Ze staan op V & A

De herkomst is inderdaad ASML
Helaas is het mij niet gelukt om aan de datasheet te komen.
Op een mail naar Maxon heb ik nog steeds geen reactie gehad.

Zelf heb ik ze op 5V laten draaien, zonder enige problemen.
Ze lopen geheel geruisloos, en voor zo'n klein motortje, erg sterk
Uitgaande as is 3mm met vlakke kant.

Op 12 oktober 2010 00:40:08 schreef rew:
[...]
Whoa! Gaaf, dan kan je hem direct vanuit een microcontroller sturen! Geen extra electronica nodig!

Ik denk dat Kareltje 'm onbelast had draaien, zodra je 'm een beetje belast zal 'ie vast (veel) meer dan 10mA gebruiken.

25 euro p/s ... pfff ... ik vermoed dat ze het wel waard zijn, misschien wel dubbel en dwars? Voor een willekeurig (hobby) projektje is het mij toch iets te prijzig.

Heb zulk soort motortjes wel eens aangetroffen in walkmans van Sony
waarbij de as van de motor direct het vliegwiel aandreef zonder vertragingsmechanisme dus, tja ik weet verder ook niet of je deze motoren bedoelt; ze werkten in ieder geval op 3 volt en met stroomstabilisatie dmv een generatorspoel in de motor.
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

wat bedoel je met V & A
ik kan dit niet terugwinden,wel als museum,maar dat zal wel niet de bedoeling zijn zeker

mvg Luc

De zon is de mooiste krachtbron die er is lb
Componenten zijn gevuld met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.

Voor een tientje koop ik er 5, Voor 25 euro per stuk koop ik er nul. 't zal best dat ze ooit veel geld gekost hebben. Maar voor iets waar ik nu nog geen doel voor heb ga ik geen 25 euro per motor betalen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik vrees dat ik de 25 euro ook niet kan verantwoorden. Jammers, lijken me leuke motoren.

4 voor 10 lijkt me netjes, kan ik met de kinderen 2 kleine robotjes maken.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
free_electron

Silicon Member

dit zijn motorotjes uit een of andere stepper of andere precisie apparatuur. ik hevb die regelmatig gezien in wafer handling equipment van canon en dektak.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Het is inderdaad best wel prijzig voor een hobbyproject, ik weet het.
Duur zijn ze zeker niet, als je ziet wat er bij Maxon voor gevraagt word, het zijn dan ook de mercedes onder de motoren.

Ik heb helaas zelf deze prijs zelf niet gemaakt, maar zal wel proberen om ze wat goedkoper aan te bieden.
Het bedrijf, waar ze vanaf komen heeft toegezegt, dat de opbrengst ten goede komt van hun personeelsvereniging, en die hebben mij gevraagt of ik er markt voor wist.
Vandaar ze via mij hier op V & A staan.

Maar ik zal mijn best doen, om ze voor de hobbyisten aantrekkelijker te maken.

Ik ben zeker geïnteresseerd in dit soort motortjes, maar de prijs is voor mij toch echt veel te hoog. Wanneer je er 3 of 4 voor 25 euro kan leveren, zal ik er zeker een paar afnemen.

Ik ben ook geïnteresseerd.

voor rond de 6 euro per stuk, zou ik er er 5 afnemen.

Groetjes Lowa1

Ik heb inmiddels gesproken met het bedrijf waar deze motortjes vanaf komen, en ik mag helaas niet verder gaan dan € 20,-

Ook de hele partij is niet meer te koop, maar slechts 30 stuks.