Show your projects! Part 20

Dit topic is gesloten

@fotoopa: Ah, het is weer winter. Soldeerbout uit de kast, ontwikkelomgeving naast het haardvuur opstellen en kijken of circuitsonline.net nog online is. Ik ben weer benieuwd naar de resultaten!

If you want to succeed, double your failure rate.

doet me herinneren, fotopa, ik heb enkele foto's op mijn 3d televisie geplaatst, maar dat gaat niet geheel goed. Het lijkt of de foto's iets te ver van elkaar verschoven zijn. Horen ze wel op een 3d tv goed te zijn?

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

@Jochem,

Ik kijk regelmatig naar CO ook gedurende het jaar. Enkel kom ik weinig tussen. In vele gevallen leg ik de eisen wat te hoog terwijl zeker voor beginners zelfs een 0.5 euro soms te veel is. Mijn ontwerpen zijn afgesteld op max prestatie's, niet op eenvoud of goedkoopste versie.
De nieuwe versie gaat goed vooruit, ik wacht nog enkel op de levring van die Uniblitz shutter om het mechanisch volledig te monteren.

@EdwinNadorp,

De stereobase die ik verleden jaar gebruikte was 28mm. Ik kon met deze opstelling niet lager. Voor close macro is dit veel te veel. Als je een beeld selecteerd waar weinig achtergrond te zien is zou het wel perfect moeten gaan. Al mijn beelden waren opgesteld voor crossview, die moet je dan wel omwisselen op een 3D TV.

Ik heb de voorbereidingen reeds gestart voor een nieuwe versie waarbij de stereobase wel regelbaar zou zijn van nul tot de gewenste waarde. Daarvoor gebruik ik dan een beamsplitter. Maar juist omdat de 3D TV's nog niet grootschalig in omloop zijn wou ik dit project nog een jaartje uitstellen. Wel zal een vaste proefopstelling gemaakt worden om de effecten te kunnen bestuderen. Daarmee zou ik weer waterfiguren kunnen maken nu in 3D met korrecte stereobase en super kwaliteit.

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

Op 24 oktober 2010 21:30:52 schreef Benadski:
Daar heb je nou reflectors voor, die reflecteren het licht precies dezelfde kant weer op, ookal zit ie scheef! :)

heu, de sensor en laserdiode zitten "naast" mekaar hé,
volgens mij lost een reflector het probleem van uitlijnen niet op :-)

Ik gebruik trouwens in combinatie met meerdere spiegeltjes, dus systeem om een "virtueel net" over m'n vijver te leggen tegen reigers. (sluisje stuurt dan op zijn beurt een waterkanon aan, nou ja, een kleintje hé)
Verder gebruik ik het ook voor een trapsturing (bovenaan en onderaan de trap een lichtsluis), en ook voor m'n modelspoorgebeuren (meerdere treinen detecteren in m'n schaduwstation)

groeten,
Kris

https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...

Mwah, ze zitten dicht genoeg op elkaar, en een goedkope laserpointer is na 14m (*2 = 28m) echt geen 1mm dot meer. Dus een reflector zal wellicht prima werken.

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Ik heb v/d week een camerabewakingssysteempje met DVR gekocht om te kijken wie ervoor de deur staat / heeft gestaan.
Het nadeel van het systeem is dat het 24 uur/dag aan moet blijven staan om te kunnen functioneren.

Nou heb ik het systeem gemod zodat het niet meer 24 uur/dag aan hoeft te staan. Het start zichzelf op als er iemand op de bel drukt, neemt vervolgens 20 seconden op en schakelt zichzelf vervolgens ook weer volledig uit als er geen activiteit meer plaats vind.

http://www.uploadarchief.net/files/download/camera%20control.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/elro%20cs94.jpg

Mijn laatste projectje:
http://robert.slackware.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1057&g2_serialNumber=2
Helaas is van de 3e buis de pin naar de 0 afgebroken. Als iemand nog een vervangend buisje voor een fatsoenlijk bedrag weet, ik hou me aanbevolen.

no offence hoor, kun je de dan niet als de 10-tal uren buis zetten?

dan krijg je nl. 0:00-> 01:00 --->10:00 ->11:00 --->20:00 enzoverder.

dat kan toch prima?

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Het probleem is dat die pinnen vrij kort zijn en en het bijna onmogelijk is om ze in de gaatjes te krijgen, helemaal zonder afbreken, aangezien de pinnen aan de voet wat geoxideerd zijn.

Op 25 oktober 2010 19:28:50 schreef jpeeters:
Nou heb ik het systeem gemod zodat het niet meer 24 uur/dag aan hoeft te staan. Het start zichzelf op als er iemand op de bel drukt, neemt vervolgens 20 seconden op en schakelt zichzelf vervolgens ook weer volledig uit als er geen activiteit meer plaats vind.

Dus, als iemand (je schoonmoeder bv.) daar wat blijft rondmorrelen, blijft het ding beelden opnemen?
Hoe detecteer je dat?

@TechnOoB12: Ja, op die manier is het een makkie. :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

eh door te druken op de belknop...? ( feint guess :D)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Op 25 oktober 2010 20:17:08 schreef pe5ocb:
Mijn laatste projectje:
[afbeelding]
Helaas is van de 3e buis de pin naar de 0 afgebroken. Als iemand nog een vervangend buisje voor een fatsoenlijk bedrag weet, ik hou me aanbevolen.

Welke buisjes heb je gebruikt? Wellicht heb ik nog de juiste op voorraad.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

De Siemens zm1135 zitten er nu in, das dezelfde als de zm1080 maar dan zonder het rode kleurtje ofzo.

Dus, als iemand (je schoonmoeder bv.) daar wat blijft rondmorrelen, blijft het ding beelden opnemen?
Hoe detecteer je dat?

Mijn schoonmoeder woont 65km van mij vandaan, kan niet autorijden en zal zeker niet rondmorrelen op mijn inrit ;-)

ff zonder gekheid, nu word hij alleen geactiveerd door de deurbel. Het is de bedoeling dat ik straks een radardetector ga gebruiken om te kijken of er activiteit is.

Ik weet niet hoe die DVR werkt maar zou die niet kunnen detecteren of er nog beweging is?

Op 25 oktober 2010 21:49:03 schreef pe5ocb:
De Siemens zm1135 zitten er nu in, das dezelfde als de zm1080 maar dan zonder het rode kleurtje ofzo.

de ZM1081 is dezelfde als de ZM1080, maar dan zonder het rode kleurtje. Ik zal ff kijke of ik nog een 1135 op voorraad heb.

Edit: Helaas, die heb ik niet op voorraad. Ik kan je aanraden om gewoon marktplaats en ebay in de gaten te houden.

[Bericht gewijzigd door Tommyboy op maandag 25 oktober 2010 23:12:14 (15%)

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Roches

Golden Member

Dan zal ik ook eindelijk een duit in het zakje doen...

Een input-board voor een treinbaan welke we aan het automatiseren zijn.

Bovenkant:
http://www.uploadarchief.net/files/download/inputboard%20treinbaan%20bovenkant.jpg

Onderkant:
http://www.uploadarchief.net/files/download/inputboard%20treinbaan%20onderkant.jpg

Detail Bovenkant:
http://www.uploadarchief.net/files/download/inputboard%20treinbaan%20boven%20detail.jpg

Detail Onderkant:
http://www.uploadarchief.net/files/download/inputboard%20treinbaan%20onder%20detail.jpg

Communicatie geschied door de "BUS" van Frits van Picbasic.nl op een snelheid van 38400kbps.

Scannen gebeurt op ong. 5 KHz door een PIC16F628 op 20MHz.

Gr. Roche
Hoe vinden jullie het soldeerwerk?

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
fred101

Golden Member

pe5ocb, ik heb ook nog gekeken maar helaas, deze heb ik niet.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

heb vandaag alles in de meterkast vervangen boven de meter
is 3x zo klein en mooi maar er zitten in plaats van 6 groepen 11 groepen op. is wel nodig tegenwoordig in de meter zaten katoenen kabels de plus zat 1 draadje omheen maar eventjes krimpkous omgedaan.
zal de foto's eens zoeken..

moeten toch echt ergens zijn....

in mijn bericht hierboven zijn eventuele fouten voorbehouden ;)

Op 26 oktober 2010 00:16:20 schreef rick6213:
de plus zat 1 draadje omheen

De plus?

[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 26 oktober 2010 07:30:45 (89%)

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Natuurlijk, die installatie was nog uit de tijd van de gelijkstroom netten . :-)
Nu kan hij wisselstroom aanvragen .

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

@Tommyboy&fred101:
Dat is jammer. Ebay en marktplaats zal ik zeker in de gaten houden. Ebay is wel lastig om 1 los buisje voor fatsoenlijke prijs te krijgen, kun je beter een heel lot kopen.
Sowieso zal dat ene buisje wel duurder zijn dan het bedrag waarvoor ik ze alle 4 heb..5 euro :)

Roches, mooi printje! Wel erg ruim, dat kan een stuk compacter lijkt me. De combinatie van TH en SMD op zo'n grote print ziet er grappig uit maar het soldeer- en etswerk is zeer strak! :D

Die gaten 1-32, moet daar nog wat in gesoldeerd worden? Als dat het geval is kan ik me voorstellen dat die 0603's (toch?) eraf flikkeren wanneer je die pad goed heetstookt.

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Op 26 oktober 2010 08:28:46 schreef pe5ocb:
@Tommyboy&fred101:
Dat is jammer. Ebay en marktplaats zal ik zeker in de gaten houden. Ebay is wel lastig om 1 los buisje voor fatsoenlijke prijs te krijgen, kun je beter een heel lot kopen.
Sowieso zal dat ene buisje wel duurder zijn dan het bedrag waarvoor ik ze alle 4 heb..5 euro :)

Vaak zijn losse buisjes juist goedkoper dan een set van 4 of 6.
Juist die sets zijn geliefd bij klokkenbouwers, want dan kunnen ze in één keer aan de slag. 5 € is tegenwoordig wel héél erg goedkoop!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Dit topic is gesloten