ah de labovoeding van elektuur , die kennen we ...
het koelblok , volgens windtunnelprincipe .
de binnenkant met 100v elco en ringkernen , print .
de print is los te halen , makkelijk bij reparatie . ik heb er ipv 2x een ua741 een lm348 ingezet . verder uitgevoerd met bux80 torren omdat de 2n3055 niet genoeg spaning aankunnen .ook zijn er de op het forum besproken 7812 en 7912 ingezet voor de hulpspanning .
de onderkant , wel veel draden maar het merendeels komt van 1 kant af om de print overzichtelijker te houden .
de zijkant met ventilatiegat .
de voorkant in afregelmodus ;
de voorkant zoals het blijft ( gok ik )
ook heb ik een andere ( ja weer ) soldeerventilator gemaakt omdat de vaste opstelling steeds net verkeerd staat gericht en een extra kabel vereist naar de soldeerbouthouder .
deze fan is gevoed met 5 volt die ik heb betrokken uit het station zelf , daar de electronica is gevoed met 9vac . ook zit er een reedswitch in om de fan te schakelen als deze op de houder ligt .het fannetje is 20mm en komt uit een oude laptop , waar deze het mobo koelde . hij zit gemonteerd op een waterleidingbeugeltje 15mm . de voeding komt door het soldeersnoer zelf , ik heb de aarde van de soldeerpunt gebruikt voor de ac9v en de massa was al aanwezig op het element . de 5volt vanuit het station voeden gaat niet daar de boutelectronica niet tegen de triacpulsen kan op de gelijkspanning .