het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

@pa3gws:
Ik ben ook zo'n oen. Lezen is ook een kunst.
In de handleiding stond:

Draai het apparaat om; plaats het mondstuk van de gasflacon verticaal in de vulklep.

Dit deed ik. Maar ik dacht bij mijzelf: "Hoe weten ze de orientatie van mijn apparaat? Er staat nergens hoe je hem vast moest houden."

Het moest dus op zijn kop! Ook wel logisch, want je wilt het vloeibare deel er in persen en niet het gas.

Nu kan ik weer fijn het nieuwe jaar tegemoet met mijn nieuwste aanwinst. Alvast een fijn nieuwjaar iedereen!

edit: gelukkig nieuwjaar!

ps: weet iemand met een gassoldeerbout waarom je drie seconden na het ontsteken van de vlam een schuifje moet overhalen?

pa3gws

Golden Member

Dan gaat de vlam uit en gaat er een soort gloeikousje gloeien.
Anders zou het veel te heet worden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Dat is een katalysator.
Ik denk dt het een 'kruimeltje' is van de katalysator uit een autouitlaat van, althans het ziet er net zo uit.
Reden: Je hebt dan geen (oxiderende) vlam, alleen hete lucht.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb ook op een inressante (eindejaars)koopje gestoten:
http://www.elv.de/Digital-Oszilloskop,-25-MHz/x.aspx/cid_74/detail_10/…

Ik heb deze dan maar ook direkt besteld (mijn eigen eerste scoop)

De functies omvatten:

*Real-time data-acquisitie met maximaal 250 MS / s
*1 MB geheugen diepte
*Auto Set-functie (signaal en het instellen van
*veelzijdige trigger modi
*FFT-analyse
*verschillende functies computing
*inzoombare display te bekijken voor een gedetailleerde analyse
*Automatische detectie en weergave van maximaal 19 signaalparameters
*automatische uitlezing van de cursor positie (directe cursor)
*Opslaan en terugzoeken van golfvormen en instrument instellingen intern
*Gegevensoverdracht naar de pc-afstandsbediening via de PC via de seriële en USB - interface, software meegeleverd
*Onboard Hulp

Dat alles voo 250 euro

Koopje of niet?

Nee.

Een geliefd hobby-modelletje vind je hier.

Een review dervan vind je hier.

De betreffende scoop valt sofwarematig om te bouwen naar een hoger model, hier en hier, zelfs op dit forum vind je hopen info over deze scoop.

De prijs is 255 euro. (edit: ik heb geen extra kosten moeten betalen, ik woon in België btw)

Maar je zult je vast evengoed amuseren met jouw scoopje. ;)

Op 4 januari 2011 00:02:16 schreef wartos:

De prijs is 255 euro.

Maar je zult je vast evengoed amuseren met jouw scoopje. ;)

ja, tot de douane aan de deur staat met 19% btw, invoerrechten en 12,50 doaune kosten.
gelieve contant aan de deur te betalen.
met kleine pakketjes valt de pakkans erg mee maar met een doos zoals dat he.
en ik heb meer vertrouwen in een bekende duitse zaak als ie kapot is met garantie dan met dealextreme.

Sine

Moderator

Bij die deal extreme scope kan nog 80 euro oid aan invoerrechten ed komen.

Maar dan is het nog steeds een betere koop.

Wurpie, als je niet meer nodig hebt dan een 25MHz scope prima, maar anders zou ik proberen of je nog onder de koop uit kunt ( er staat nu 3 weken levertijd )

Ik heb onlangs die scoop bij DX besteld, en ik moest idd nog extra betalen (op de kop €10).
Helaas wegens omstandigheden nog niet echt kunnen gebruiken :o

e/: Als je wilt weten hoe zo'n scoop uit china aankomt bij jou thuis moet je ff naar deze post kijken.

Kgaat tog houden bij mijn scoopje denkik ik gebruik hem enkel voor hobbydoeleinden nooit boven 25MHz.
Mijn kapitaal is natuurlijk ook niet denderend hoog :p
Voor zwaardere toepassingen gebruik ik de scoop van mijn vader :
TDS 3014 van tektronix
http://www.microprecisionte.com/tektronixtds3014-p-3701.html

Werkt ook :p

Bij de Aldi in Almere Stad staan er nog de bekende ladekastjes voor de liefhebber.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik kwam na een tijdje zoeken naar de beste prijs voor 16x2 lcd's dit tegen:
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=16052778958…
€19 voor 10, inclusief verzending van Engeland.
Ik heb gezocht, zelfs als je in China koopt zijn ze duurder.

[Bericht gewijzigd door warddr op donderdag 6 januari 2011 04:46:00 (22%)

Wel spijtig dat ze geen backlight hebben, vind dit toch altijd een voordeel om te lezen in de donker. Maar anders wel een koopje moet ik onthouden!

ook op ebay, tijdens het zoeken naar een groot blauw display:
http://cgi.benl.ebay.be/16x2-LCD-display-module-HD44780-Red-on-Black-U…
rode achtergrond met gele tekens, limited edition

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval
Tidak Ada

Golden Member

Op 6 januari 2011 10:04:31 schreef LEDfan:
Wel spijtig dat ze geen blacklight hebben, vind dit toch altijd een voordeel om te lezen in de donker. Maar anders wel een koopje moet ik onthouden!

blacklight... ??? Is bijgewerkt ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@ Tidak Ada het was nog een beetje te vroeg!

Op 6 januari 2011 10:04:31 schreef LEDfan:
Wel spijtig dat ze geen backlight hebben, vind dit toch altijd een voordeel om te lezen in de donker. Maar anders wel een koopje moet ik onthouden!

Ik weet het, maar ik ga net beginnen met wat µc's te experimenteren, en als ik eenmaal een project heb dat de moeite waard is (ik heb wel wat ideetjes), dan kan ik nog altijd eentje met backlight kopen als dat nodig is.

Weet er verder iemand toevallig een koopje AVR microcontrollers ergens?

dickbest verkoopt een groot aantal AVR's tegen lage prijzen, maar is nu offline wegens verhuis.

[Bericht gewijzigd door Gamesbond op donderdag 6 januari 2011 15:08:11 (11%)

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval

Is DB volledig offline of kan je nog wel (via een omweggetje) de webwinkel raadplegen?
Ik word steeds doorgelinkt naar de 'sorry we zijn aan het verhuizen' pagina, maar ik zou graag de (richt)prijzen van enkele dingen willen weten.
En in men history vind ik geen andere link meer terug :(

(kzou oa graag weten wat een ICL7107 kost :p)

De bookmarks die ik van dick heb werken iig niet, denk niet dat je er nog op kunt

@watchout: met een beetje creativiteit kan je vinden dat een ICL7107 €2.90 kost. Maar dit is in de oude webshop, zegt dus niks over het assortiment en de prijs in de nieuwe.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Voti vraagt 2.38 euro voor de ICL7107.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

@MAH, verdomme dat ik daar niet was opgekomen, lang leven google cache =)

@pros, weet ik, effe een vergelijkende studie maken ;) (en bij 4 stuks telt dit toch al...)

Kom je net je bed uit rollen Riktw?? ;)

Op 6 januari 2011 18:47:02 schreef Truth:
Misschien iets om je etsbad mee warm te houden: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.53153

Dat is dezelfde ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Dit topic is gesloten