het grote interessante aanbiedingen topic deel3

Dit topic is gesloten

Op 17 januari 2011 20:40:29 schreef McDuff:
Zag bij www.electronica-online.nl twee typen experimenteer printjes staan.
Leuk voor klein werk of module bouw, niet écht goedkoop, maar wel handig. Vul in het zoekvenster experimenteer in, het zijn de onderste twee.
Mac.

http://www.satistronics.com/Wholesale-generalpurpose-board-paper-pheno…

allemaal maatjes en erg goedkoop.
wel geperst papier ipv epoxy, maar voor die prijs he.

Tidak Ada

Golden Member

Na doorklikken wordt het zelfs erger: Hetzelfde schem, maar dan in "Droste-effect" :(
OT:
Ik heb Trend genomen omdat ik met Norton problemen had met doorslippende micro-organismen en enorme traagheid:(
/OT

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada: Als je de site opzoekt via google staat er een groen
vinkje achter ten teken dat de site veilig is. Heb hem ook nog eens door een filter gehaald maar kreeg het sein veilig.
Kom al jaren er zeer regelmatig op en nooit een probleem gehad hoor!
Groeten,
Mac.

[Bericht gewijzigd door McDuff op maandag 17 januari 2011 21:55:56 (15%)

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

@Ricktw: Nou, degene die ik bedoel zijn ook niet van epoxy.
Wel grappig dat zij ze zo goedkoop kunnen leveren maar vraag me wel af wat de totale kosten zijn als je ze bestelt. Zal voor een paar printjes de moeite niet lonen denk ik.
Groeten,
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

verzenden was niet zo duur, maar ze hebben ook goedkope power leds en meer leuks.
dus als je er meer besteld valt et wel mee

Heeft er iemand ervaring met deze http://shop.idd-electronics.com/index.php winkel? Volgens mij wel erg scherpe prijzen.

PE9SMS

Special Member

Reichelt.de heeft de Atmel AVRISP mkII voor 34,95 en de Atmel Dragon voor 49,95 in de aanbieding. De PICkit 3 kost 59,95.

Tevens heeft Reichelt de minimale bestelwaarde voor het buitenland drastisch verlaagd naar 10 euro (was 150 euro ofzo).

This signature is intentionally left blank.

Bij de Lidl, temperatuur geregelt soldeerstation. 12 euro. Met sponsje.

Ik ben er klaar mee voor

lol:

Geïntegreerde soldeerspons 48 W

(ik denk dat ik het schroevendraaierrekje haal hier in BE)

Tidak Ada

Golden Member

Op 1 februari 2011 12:59:25 schreef Sponcebert:
Bij de Lidl, temperatuur geregeltd soldeerstation. 12 euro. Met sponsje.

Geregeld, maar niet gestabiliseerd ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Kan ook niet verwacht worden voor die prijs; maar is temperatuurstabilisatie binnen nauwe grenzen dan écht nodig?
Denk het niet als je als beginner gewoon aan het experimenteren bent.
Wil je meer, zoals bijv. Weller dan gaat het meer professioneel worden en dát vertaalt zich in de prijs.
Mijn Ersa is ook niet temp. gestabiliseerd maar ik heb er heel wat mee afgesoldeerd zonder bijwerkingen, kwestie van aanvoelen en weten met wat je an het solderen bent.
Groeten,
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Tidak Ada

Golden Member

Heeft die Ersa dan geen voeler met terugkoppeling vanaf de punt, een thermostaat dus?
Ik vermoed dat het PARKSIDE boutje gewoon de spanning over het element regelt en verder niet. Niks thermaostaat.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Nee hoor, het is een gewone 35 Watt bout met alleen maar een netsteker.
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Tidak Ada

Golden Member

Ah, dan voel ik me beschaamd, met al 30+ jaar een Weller Magnastat op m'n werktafel :o

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Je hebt geregelt temperatuur met die bout. Niet altijd.

Ik ben er klaar mee voor
High met Henk

Special Member

he, ik had hem gemist, maar hier lag nog een hele stapel van die parkside stationnetjes en voor de beginners: het zag er best redelijk uit.

okeej TQFP IC's ermee solderen zal een uitdaging zijn, maar voor thru hole is dit goed genoeg!

en voor die 12 euro heb je toch behoorlijk wat bout, waar je normaal niet eens een ongeregeld ding voor koopt (whatever je ook regelt, stroom, spanning of temperatuur)

dus zeker een aanrader voor beginners!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Er staat weer een HP E4066A te koop op de US eBay - ik heb er al zo eentje en ben er ontzettend tevreden over. Hij heeft maar 1 nadeel vergeleken met een YIG spectrum analyzer, en dat is het snel sweepen van een brede band niet mogelijk is wegens de 10MHz samplinglimiet.

Beginnend bod is $499. Aan $1000, en nog meer, is hij meer dan zijn geld waard. Er vanuit gegaan dat hij nog in goede staat is uiteraard.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320656211784&am…

Suffering from wiseass oneliner blackout

Voor zij die ook een scanalogic2 willen, er is een actie lopende zodat je geen shipping moet betalen.
De enigste vereiste is dat je voor de 28ste van deze maand besteld en dat je de code "SHIPFREE01" ingeeft =).

product pagina: klik

Voor het hieboven genoemde PARKSIDE soldeerstationnetje: het is geen geld maar besef wel dat alles naargelang is ook.
Mijn oog viel direct op hoe de punt in het element zit: juist: met een klemschroefje. Als de punt op is kan je het hele zaakje in de vuilniszak steken want zo'n schroefjes breken af en die punten krijg je er toch niet meer uit.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Watchout3, heb je daar ervaring mee. Want ziet er wel een leuk moduletje uit...

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
maartenbakker

Golden Member

Op 18 februari 2011 20:39:47 schreef big bang:
Voor het hieboven genoemde PARKSIDE soldeerstationnetje: het is geen geld maar besef wel dat alles naargelang is ook.
Mijn oog viel direct op hoe de punt in het element zit: juist: met een klemschroefje. Als de punt op is kan je het hele zaakje in de vuilniszak steken want zo'n schroefjes breken af en die punten krijg je er toch niet meer uit.

Nadat bij mijn eerste Weller WM12C het schroefje (draadeindje met zaagsnee) was afgeknapt, was ik nog niet van dat model genezen en kocht de volgende. Daar draaide ik meteen na aanschaf een normaal M3-boutje in en dat heeft de rest van de soldeerbout overleefd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Tja heel herkenbaar euvel, mijn gewone ersa had ook zo'n bevestiging en heb hetzelfde gedaan want ik kon het draadeindje nog net met een tangetje verwijderen. Ding doet het nu ook alweer zo'n 35 jaar.
Groeten,
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Tidak Ada

Golden Member

Ik vervang heet wordende boutjes door een inbusboutje met kop (Onder andere in mijn Petromax petroleumvergasser lamp). Die breken niet zo snel.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ja, als je het vooraf in de smiezen hebt, kan je het nog voorkomen. Maar als solderende puper heb ik mezelf er vroeger 1 keer teveel in geërgerd. En het warmtekontact van die punten in het element was ook droevig.
Nu hebben we de Wellerhuls en daar ben ik best tevreden mee (mag natuurlijk ook wel voor die prijs).

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Dit topic is gesloten