PIC 16F84

hoi,
ik wil gewoon ff iedereen bedanken van de site, omdat ik het een zeer goeie site vind. En omdat ze mij mijn eerste stappen geleerd hebben met µC. Zonder de site had ik er nooit aan begonnen.
Bedankt.

zijn er nog mensen die nie met de PIC 16F84 werken, die dit anders nooit zouden gedaan hebben?

Electronics is a fine hobby ;-) http://www.electro-online.be

Bedankt, altijd fijn om reacties te mogen ontvangen.
En ik ben idd ook wel benieuwd naar meer mensen die door de site (tutorial) er aan zijn begonnen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ik vond het een goeie tutorial. Ik hoop ook dat er een vervolg op komt.

Op di 13-08-2002 18:30:14 schreef bert willems:
Ik vond het een goeie tutorial. Ik hoop ook dat er een vervolg op komt.

Ik wat voor vorm bedoel je dat?
Uitbreiding van de huidige, zodat ik ook de interrupts en timers enz. uitleg?
Of bedoel je zoiets als JAL of C erbij.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

ja, we hebben nu al een basis, maar het is niet zo makkelijk om daar op verder te bouwen.
zijn er makkelijkere manier om het te programeren? want dat met die 'woorden' is niet zo eenvoudig.
Wat is JAL eigenlijk?
Misschien een ander projectje bij plaatsen, net zoals het politie projectje, maar iets moeilijker, en dat dan bespreken of zo. Of is er iemand anders die dat kan?
In de tutorial word een lijst gegeven met de woorden die die PIC verstaat, maar van de meeste begrijp ik niet goed in welke contectst ze gebruikt, of moeten gebruikt worden.
Ik klaag niet over de turorial, ma het is een (slechte) gewoonte van mij om graag alles te willen weten ;-)

Electronics is a fine hobby ;-) http://www.electro-online.be

Ik ben niet via de tutorial in contact gekomen met de Pic, maar via mijn werk.

De tutorial heb ik alleen maar doorgelezen.
En ik denk dat het voor veel mensen aantrekkelijker word wanneer ze pic met een hogere taal zoals jal kunnen programmeren.

Assembly trekt mij ook niet aan, hoewel ik dit jaren lang op mijn c64 heb gebruikt.

Het is belangrijk om de basis van assembly te kennen, maar om snel een programma te schrijven is het makkelijker om dit in een hogere taal te doen.

Voor mensen die geintreseert zijn in jal. Download het eens en bestudeer de voorbeelden.

[Bericht gewijzigd door Confusion op woensdag 14 augustus 2002 00:26:00

There are only 10 types of people in the world - those who understand binary, and those who don't

Op di 13-08-2002 23:30:39 schreef sille:
ja, we hebben nu al een basis, maar het is niet zo makkelijk om daar op verder te bouwen.
zijn er makkelijkere manier om het te programeren? want dat met die 'woorden' is niet zo eenvoudig.
Wat is JAL eigenlijk?

JAL is een andere programmeertaal die lijkt op C en basic en die speciaal voor de µC is bedacht. Het is een hogere programmeertal en dus wat makkelijker voor sommige mensen om te gebruiken.

Misschien een ander projectje bij plaatsen, net zoals het politie projectje, maar iets moeilijker, en dat dan bespreken of zo. Of is er iemand anders die dat kan?

Ik kan ze veel en veel moeilijker maken. Maar veel mensen moeten er wat aan hebben. Dat is eigenlijk het lastige. Want je kan niet altijd alles uitleggen, het moet leuk blijven voor diegene die er al wat meer vanaf weten, en het moet niet te moeilijk worden voor diegene die er wat minder vanaf weten.

Op wo 14-08-2002 00:24:03 schreef Confusion:
Ik ben niet via de tutorial in contact gekomen met de Pic, maar via mijn werk.
De tutorial heb ik alleen maar doorgelezen.
En ik denk dat het voor veel mensen aantrekkelijker word wanneer ze pic met een hogere taal zoals jal kunnen programmeren.

Omdat wij ook opmerkten dat veel mensen assebly lastig vinden en graag JAL of C zien hebben wij een poll gestart.
En wij zullen aan de hand daarvan een (of meerdere) tutorials schrijven.

Assembly trekt mij ook niet aan, hoewel ik dit jaren lang op mijn c64 heb gebruikt.

Ik vindt het juist heel simpel en makkelijk om te gebruiken.

Het is belangrijk om de basis van assembly te kennen, maar om snel een programma te schrijven is het makkelijker om dit in een hogere taal te doen.

Ligt er maar net aan wat voor programma je wilt maken.
Maar zoals jij zelf zei, bij je werk is natuurlijk een hogere taal veel makkelijker om te gebruiken. Want die applicaties die je dan moet maken zijn veel complexer om te maken. Voor de hobby is dit een iets ander verhaal vind ik zelf.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op woensdag 14 augustus 2002 15:41:35

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer