Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier, mijn naam is Jelle. :) Ik ben behoorlijk leek op elektrisch gebied, maar het lijkt er op dat ik hier veel kan op steken.

Sinds kort een Spy FM5000 alarm ingebouwd op mijn Kawasaki ER6-N, werkt allemaal super.

Maar ik wil dat het afstandstarten een inschakelvertraging van 5 seconden heeft, dit om de ECU zijn test procedures door te laten lopen.

Om dit te bereiken wou ik de 12 volt puls (van 2 seconden) die het alarm geeft aan het start relais met 5 seconden vertragen.

Ik heb nu meerdere uren lopen Googlen met weinig resultaat. Ik las over inschakelvertragingen, relay modules , Delay On Make, en nog wat meer, maar ik moet uitsluitsel hebben van iemand die kennis van zaken heeft (ik dus niet), voordat ik dingen ga aanschaffen die met niet zullen helpen.

Het gaat hier dus om het "pauzeren" van de 12 volt puls van 2 seconden die het alarm doorgeeft. Het is belangrijk dat ik dus geen continu spanning op het start relais krijg.

Ik baal een beetje van het aanschaffen van een Spy alarm, want andere alarms hebben een regelbare inschakeltimer voor het afstand starten. Spy dus niet :( Wat nou als je een dieselmotorfiets hebt, die moeten toch voorgloeien?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee.

groetjes Jelle

geeft de motor op een draad een bepaald signaal als die klaar is met zijn test procedures of gaat er dan pas een lampje branden ofzo? indien dat het geval is i.c.m. dat type alarm.... zou ik er voor zorgen dat het start relais geen spanning kan geven d.m.v. een verbreek relais....

tis simpel, één draad voor starten (blauw) ingehaakt op het circuit voor het start relais.

Bij afstand starten stuurt het alarm continu spanning naar het contactslot (alsof je een sleutel in het contactslot hebt) en ook direct een spanning gedurende 2 seconden naar het startrelais zodat de motor gestart wordt.