Dag,heb hier een 28PT4512/02 nog een recent toestel,de voeding lijkt ok,alle spanningen maar te weinig hoogspanning,de gloeidraden lichten lichtjes op ,er komt 140V op de BU,je hoort ze ,heb al een nieuwe HStrafo geplaats maar hetzelfdec resultaat,weet er iemand wat de oorzaak kan zijn van dit euvel??Dank

Als de gloeidraden gloeien wordt de lijntrafo iig aangestuurd. 140V op de BU is ook goed. Waarom kom je eigenlijk tot de conclusie dat er te weinig hoogspanning zou zijn ??

Welk chassis is het?
Edit/ Het is een MD1.1.Maar wat is het probleem? Welke symptomen heeft de TV.

[Bericht gewijzigd door Evarist op ]

Dank voor de mensen die me willen hebben ,maar de gloeidraden lichten maar heel lichtjes op en kan je alleen maar zien als het pikdonker is ,plus dat het beeld op zwart blijft,en ook de statische aantrekking van de beeldbuis bijna nihil is ,ik heb wel enige ervaring met TV techniek zodat ik wel weet waarover ik spreek ,en heb ook de HS kabel tegen massa gehouden en ong.8 mm vonk kunnen trekken meer niet ,zodus,ik weet het, het is eigenaardig ,daarom dat ik op het forum zet .Dank

Op 8 juli 2004 22:17:28 schreef gvux:
ik heb wel enige ervaring met TV techniek zodat ik wel weet waarover ik spreek ,en heb ook de HS kabel tegen massa gehouden en ong.8 mm vonk kunnen trekken meer niet

Meet jij zo hoogspannning? Bye Bye microprocessor. Als je 140V goed is , is de hoogspanning ook goed, behoudens bewijs van het tegendeel...
Misschien moest je de puls op de collector eens meten, die moet meer dan 1000V piek zijn en smaller dan 8µs. Indien niet, bekijk dan eens de 0.39µF die in seie met de deflectie staat, of de contacten op de stekker van de deflectiespoel. Succes.

[Bericht gewijzigd door Evarist op ]

eehh ik wil niet vervelend zijn maar ik doe nogal veel met hoogspanning als jij een vank kan trekken van 0.8 cm dan is dat al ongeveer 20 kv en dat is ruim voldoende als je hoogspanning niet goed zou zijn zou hij helemaal geen vonk geven die flyback omvermer doet het of hij doet het niet en in dit geval doet ie precies wat is zou moette ndoen wat betreft de groeidraden die horen zo te gloeien het is een buis en elke buis heeft gleoidrade nals die het NIET zouden doen dan was er idd iets mis zolang ze gloeien doen die ook prcies wat ze zouden moetten doen ik zou eens gaan zoekken bij de aansturing van de signalen of beter nog dat de buis op zich nog wel goed is er is in iedergeval helemaal nix mis met de hoogspanning nog die gloeidraden

de gloeidraden moeten goed zichtbaar zijn, donkerrood tot oranje.

Jullie doen allemaal metingen op zicht. Zo werkt een electronicus niet.Statische electriciteit op het scherm, de kleur van de gloeidraad,vonken trekken in de nabijheid van een processor.... Nee, meten! Meten is weten. Meet de gloeidraadspanning, moet 6.3V~eff zijn.Meet de hoogspanning moet 25000V zijn. Maar kijk eerst naar mijn vorig antwoord. Er zal wel wat mis zijn met het deflectiecircuit.

Dag ,zoals de vorige Meneer zegt heb ik gemeten op de gloeidraden en meet 3.18 v eff dus te weinig ,ik zal nog eens de .39 uf condensator in serie met de deflectie bekijken ,en ik trek geen vonken bij de microprosessor ik ben niet helemaal .....,en voor 25kv moet je zeker 1 kunnen trekken van 15 mm en meer !!!,heb het vroeger veel gedaan met andere TV's en er gaat geen 1 enkel component stuk ..,alleen soms in beveiliging das al ,ok meten is weten maar het gevoel kan je ook helpen ..grt

Oude TV's zijn geen nieuwe TV's. Ik heb ooit een blikseminslag in een buizentoestel gehad met geen schade aan het toestel tot gevolg. Alleen de zekeringen waren uit de muur gevlogen....
Ik ril bij de gedachte dat dit met een FL zou gebeuren...