Hierbij nog de beloofde tijdsplanning:
IA open tot 19 juli
Betalingen asap versturen, liefst uiterlijk 21 juli binnen
Op 21 juli zullen all onderdelen en printen geleverd worden
Sabbatical
10-11 augustus programmering AVR's
13 augustus verzending producten
Met het aantal deelnemers dus ver zullen er 9 programmers over zijn (je koopt de PCB per 10 stuks). Mocht er na de deadline van de IA nog animo zijn dan kan dat via een berichtje in dit topic afgehandeld worden.
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Ik wil ook wel zo'n programmer.
Zijn de programmer en de Zif programmer 2 aparte programmers of is de ZIF een printje die je op de programmer aansluit?
Ik begin net met het programmeren van AVR's. (heb PICbasic ervaring) Welke kan ik het beste nemen?
Een print dient voor het programmeren zelf, dat is de programmer. De ZIF print maakt het mogelijk allerlei AVRs te programmeren (met 8, 14, 20, 28 of 40 pinnen). De te programmeren AVR kan dan met een ZIF-socket gemonteerd worden.
Zal ik je erbij zetten?
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
@Giovannii:
Toegevoegd en gemaild.
En geüpdatet 
@Lord Anubis
Excuses, werkt het nu wel?
[Bericht gewijzigd door significant op (12%)]
De betalingen zijn bijgewerkt in de startpost.
Om de ZIF-socket zo universeel mogelijk te maken wil ik jullie vragen een lijstje te posten van de AVR's die je zelf het meest gebruikt. Waar nodig kan ik het ontwerp dan verbeteren.
Itead levert de PCB's per veelvoud van 10 stuks. Met de huidige stand van zaken heb ik uit de bestelde batches nog 8 programmers over alsmede 4 ZIF pcb's.
r3dnax
Nieuwe website: http://members.home.nl/xanderhuisman/Sites/Xander/home.html
Kun je voor het zif bordje niet beter voor elke pin van de ZIF-socket een header maken. Je maakt dan ook nog een header voor de signalen naar de avr. Je kunt dan met kabeltjes de pinnen verbinden(universeel)
r3dnax, opzich is dat een aardig idee.
Je stelt dus feitelijk voor buiten een programmer bord, zoals inititeel bedoeld, er ook een breakout bord van te maken?
Persoonlijk denk ik dat daar wel ruimte voor te vinden is. Wat vind de rest van dit idee?
Grootste voor die ik nu kan bedenken is dat je je avr niet in je breadboard hoeft te steken (i.e. avr mishandelen).
Ik heb wel Pic maar nog nooit AVR gedaan en een kick start zou welkom zijn.
Zou mooi zijn als je voor onervaren en beginnende AVR gebruikers een pagina opzet waar men een of twee start projectjes programmeert.
Desnoods geplaatst hier op CO, als het mag.
Het zal veel vragen die half augustus beginnen in perken houden.
*Het idee van de zif pcb breakboard met headers is niet verkeerd.
Ook een idee is om alle headers aan een kant van de zif te houden. Draadjes over de zif of chip lijkt me niet handig, zeker als je meerdere avr's wilt programeren.
Voor als je nog inspiratie nodig hebt voor een ZIF breakout 
Ik heb er zelf vorige maand ook een ontworpen, maar dan 28 pins, ipv de hier aangeboden 40 pins.
De bedoeling is dat het kristal ook op een voetje kwam, zodat alles met zonder solderen verwisseld kan worden. En het bordje ook als simpel ontwikkel ding kan dienen zonder breadbord. Zit een powerconnector op, met ernaast 3 aansluitingen voor GND en 3 voor de 5v. 2 rijen headers voor iedere aansluiting op de zif om dingen makkelijk door te lussen, reset knop, en headers naast het kristal voor makkelijk condensatoren te kunnen wisselen.
Ik denk dat je de boel nog een stuk ruimer kunt plaatsen op jouw pcb, omdat hij toch groter moet worden ivm de 40 pins socket
Deze is precies 5cmx5cm
@Crash0
Wat je hebt gemaakt komt op het zelfde neer als wat ik heb gedaan, alleen kan de hier aangeboden variant om met de 8, 14, 20, 28 en 40 pins AVR's.
Wat PIC's betreft heb ik geen verstand van zaken. Uit het plaatje van pientertje kan ik opmaken dat er in ieder geval geen jumpers gebruikt worden om te programmeren. Volgens mij moet je die 4 kabels op het juiste dingetje prikken om te programmeren.
Met AVR gaat dit niet werken, omdat de grotere AVRs op meerdere pinnen GND en VCC willen zien.
Juist omdat de door mij ontworpen variant 5 verschillende pin-outs ondersteund is het qua routing al een behoorlijk feest. De beschikbare bottom en top layer zijn ook optimaal benut om dit mogelijk te maken.
Wil men nog een breakout, dan zal men een extra laag nodig hebben.
Mits animo kunnen we natuurlijk wel een break out bordje fabriceren.
Mijn idee is om deze naast de huidige programmer te knutselen. Er is toch nog wat vlees binnen het 10x10 vierkant van Itead.
Mogen jullie wel zelf de bordjes in 2-en frezen. Animo?
Goed de gestelde tijd is bijna voorbij, van de meesten heb ik de betaling mogen ontvangen.
Waar de betaling nog van open staat gelieve dit vandaag, dinsdag, over te maken.
Zoals vermeld houd ik uit deze actie een aantal bordjes over, liefhebbers kunnen zich dus nog melden. Uiterlijk donderdag ga ik de bestellingen plaatsen.
Op 17 juli 2011 21:40:11 schreef Lord Anubis:
Zou mooi zijn als je voor onervaren en beginnende AVR gebruikers een pagina opzet waar men een of twee start projectjes programmeert.Desnoods geplaatst hier op CO, als het mag.
Het zal veel vragen die half augustus beginnen in perken houden.
Een support-topic is zeker handig, eventueel later om te gieten in een artikel.
@Henry S.
Er staat al een artikel over AVR's, misschien dat het daar in gemerged kan worden?
Zelf zie ik daar niet heel veel tijd voor. Dit topic kan natuurlijk gebruikt worden voor vragen. Er zal dan vanzelf duidelijk worden wat er in een artikel moet staan.
Betalingen in de TS bijgewerkt, om met deze ronde mee te liften wil ik het bedrag graag morgen voor 12u op mijn rekening hebben staan. Als je het bedrag hebt overgemaakt laat het mij even weten.
Ik heb even wat vragen? wat is de prijs voor de ziff socket variant?
en zit hier bij ook nog een mogelijkheid voor icp?
Zit er nu ook de geprogrammeerde avr bij?
Op 19 juli 2011 09:52:14 schreef significant:
@Henry S.
Er staat al een artikel over AVR's, misschien dat het daar in gemerged kan worden?
Klopt, maar is van 2003 of zo, en met jouw pcb zou er toch wat geüpdatet moeten worden, denk ik zo.
Op 19 juli 2011 17:12:06 schreef Tjans:
Ik heb even wat vragen? wat is de prijs voor de ziff socket variant?
en zit hier bij ook nog een mogelijkheid voor icp?Zit er nu ook de geprogrammeerde avr bij?
Ja de kit wordt geleverd met geprogrammeerde AVR.
Er is een aparte ZIF PCB, zodat je een 8, 14, 20, 28, of 40 pins AVR kunt programmeren voor b.v. gebruik op een breadbord.
Deze ZIF PCB heeft een boxed header 5x2, waar je met de bijgeleverde kabel de programmeer unit op aansluit. Het is dus een supplement.
Verder heeft de ZIF-PCB ook een 5V aansluiting, mocht de voeding van de USB niet zuiver genoeg vinden. Dit kan praktisch zijn bij specifieke programmeer problemen.
Op 19 juli 2011 20:27:53 schreef Lord Anubis:
[...]
Klopt, maar is van 2003 of zo, en met jouw pcb zou er toch wat geüpdatet moeten worden, denk ik zo.
Had ik gezien, ik probeer echter in dit forum zo goed mogelijke support te geven. Of er dan nog tijd is om er een artikel van te maken moet ik nog even bekijken. Misschien dat we daar met een aantal aan kunnen werken?
Op 19 juli 2011 20:31:16 schreef High met Henk:
HELP: bijna gemist, doe mij er ook 1!!!!
1 programmeer unit + zif socktet? Je hebt iig mail.
~~~~~~~~~~~~
Ga zo even de betalingen weer verwerken in de startpost.
Voor mensen die net zoals HmH bijna de AC missen, ik zal nog een paar PCB's over houden. Je kunt dus altijd nog een bordje bestellen.
doe mij er ook maar een
als je het optijd mailt dan zal ik het geld vandaag nog overmaken
[Bericht gewijzigd door Tjans op (60%)]
Tjans, je hebt mail net zoals High met Henk.
Van de volgende personen heb ik het geld (nog) niet mogen, als je de mail niet hebt gehad met de betaalgegevens stuur mij dan een mail (zie profiel). Als het geld onderweg is laat het mij ook even weten.
- br.am
- computerman30
- echoflex
- kombucha
- High met Henk
- Tjans
Laatst genoemden hebben zich zojuist aangemeld, zie de benoeming maar even als een formaliteit
Verder nog vragen?
ik heb geen mail tot heden (kan nog komen) maar iig heb ik die ZIF niet nodig, zou hem alleen als ISP willen gebruiken.
wil later ok de HVSP variant nog hebben, want ik wil nog weleens een foutje maken...