debox
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken
Sinds enkele weken (na bliksem inslag) heb ik het volgende probleem met de tuner(FT-91) van de philips FW-91 mini set. Ik heb geen radio ontvangst meer. Wat opvalt is dat de bij zender zoeken de tuner begint bij 68 MHz tot 73 MHz. Hierna gaat de tuner verder bij 88 tot 108 MHz. Er zijn geen zenders hoorbaar.
Bij toeval ben ik er achter gekomen wanneer ik de antenne massa doorverbind naar de massa van het front print (deze ligt met een diode?? naar chassis) weer zenders hoorbaar zijn en hij alleen zoekt tussen 88 en 108 Mhz.
Heeft iemand enig idee wat dit kan wezen? Een service manual of schema van de tuner zou ook welkom zijn.
debox
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken
Lijkt er inderdaad op dat er een massa spoor is onderbroken, dus goed met een loep de sporen bekijken.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lijkt mij dat die "diode" tussen de printplaten onderbroken kan zijn. Of anders inderdaad een printspoor. Staat bij die diode ook een positienummer?